Jholmseth Skrevet April 4, 2009 Forfatter Share Skrevet April 4, 2009 Har sett litt på dette effektanlegget fra gsbildeler.no: Supersport effektanlegg E-34 518i-520i,524td 01/88-12/95 2x76mm. Link: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new Hva tror dere om det? erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet April 14, 2009 Forfatter Share Skrevet April 14, 2009 Da dukket første problemet opp i helgen. Skulle ut å kjøre en tur, så merker jeg at det kun blåser kald-luft inn i bilen. Ser på temp. måleren, og den står på maks :S Var redd for at det var topp-pakningen el. som var gått, men bilen har ingen symptomer på det. Ingen skum under olje lokket, ikke noe særlig røyk fra eksosen heller. Den øverste slangen er ganske varm, mens den nederste som går til underdelen av radiatoren er kald. Slangene er også myke, så selv om bilen går kan jeg klemme dem helt sammen. Regner med dette kan være vannpumpen? selfølgelig skjer dette midt i påsken, så bilen blir stående i målselv intill videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 Bump:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Kan stemme med vannpumpen, men det kan også være luft i systemet. Prøv først å lufte godt. Siden det er en 92 mod er det vel M50 du har? I så fall er det bare å ta av dekselet over viften foran motoren, og så skrur du av viften med en 32 nøkkel (det er linx-gjenger) og løsne de fire skruene som vannpumpa er festa med bak der. Så drar du den bare ut. Er gjort på 10 min å sjekke Slik såg vannpumpa ut på min bil når min gikk varm: Ny og gammel: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet April 15, 2009 Forfatter Share Skrevet April 15, 2009 Takk for nyttig info! Er M50 ja. Så pumpa ligger rett bak vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet April 15, 2009 Share Skrevet April 15, 2009 Jepp, er skrudd innpå selve vannpumpa. Du ser gjengene nederst på bildet over. Men vær obs på at det er linx-gjenger (omvendt), slik at du skrur riktig vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 Flotters..Da bestiller jeg pumpe fra gs da:) Hvis ingen andre har noe bedre å anbefale. Takk for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet April 16, 2009 Share Skrevet April 16, 2009 Du kan jo bare sjekke først før du bestiller. Men viss den ikke har blitt bytta før og bilen har gått over 200 er det vel på tide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet April 16, 2009 Forfatter Share Skrevet April 16, 2009 Problemet er at bilen står i Målselv, så jeg gidder ikke å reise opp dit for å sjekke. Som du sier så er det vell på tide uansett å bytte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå