dram1983 Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Noe jeg må passe på når jeg skal bytte skiver og klosser? Er ikke akkurat no bilmekaniker, men trur jeg skal kune klare det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Kjøre inn skivene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Det klarer du, er bare å ta av hjulet, skru av kalippen, skur ut bolten som holder skiva. Stålbørste å puss GODT på anleggsflata mellom skive og nav, sett i nye klosser, monter sammen. Og prøv bremsene på "tunet" før du drar ut på tur etterpå Fin fredags underholdning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hsk kobber pasta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hsk kobber pasta Det er genialt,brukte ikke det før,men etter å ha brukt slegge noen ganger kan det anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Hvor brukes kobberpastaen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 mellom anlegget på klossen og klaven for at klossene skal kunne bevege seg fritt etter å ha blitt utsatt for varme, kulde, møkk, salt og vann kan godt bruke alupasta også... ta gjerne litt imellom klossen og stempelet også, slipper gjerne bremsepip da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dram1983 Skrevet April 6, 2009 Forfatter Share Skrevet April 6, 2009 takker for svar;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Du bør bruke en drill med fiberskive slik at du får pussa navet helt blankt. Husk å puss klossholderen helt fri for rust der klossene ligger slik at de beveger seg fritt. Ha på kobberpasta ja, og avfett skivene før du monterer de. Innkjøring et par tusen kilometer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veritas Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Kjøp ny slitesensor for bremseklossene for å bli kvitt lampa i dashen Koster ikke mer enn ca. 200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Og ikke minst, som "Bimmerlars" sier...... Husk og vaske skivene med tynner eller lignende !!!! Det fettet som skivene er smørt inn med vil du absolutt ikke ha på klossene dine ! Skivene skal være 100% fettfrie og tørre før de monteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet April 9, 2009 Share Skrevet April 9, 2009 Jeg også må gjøre dette på min e39 grunnet ujevnheter i skivene, vibrerer når jeg bremser:( Hva er prisen for delene? Og, hva menes med å innkjøre skivene et par tusen kilometer? Et par tusen kilometer er jo ganske mye, og menes det da at man ikke kan bremse hardt i denne perioden?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 9, 2009 Share Skrevet April 9, 2009 Jeg også må gjøre dette på min e39 grunnet ujevnheter i skivene, vibrerer når jeg bremser:( Hva er prisen for delene? Og, hva menes med å innkjøre skivene et par tusen kilometer? Et par tusen kilometer er jo ganske mye, og menes det da at man ikke kan bremse hardt i denne perioden?? Skivene og klossene er ikke herdet når de kommer fra fabrikk. Under innkjøringen skal du herde først og fremst skivene. Kjører du hardt med masse harde oppbremsninger med en gang vil de bli blå og slå seg = kast. Må du bråbremse skal du selvsagt gjøre det, men unngå unødvendige harde oppbremsninger til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HerrFlick Skrevet April 9, 2009 Share Skrevet April 9, 2009 SÅ lenge som 2000 km? Hvor mye kommer en slik rep på på et verksted? Hvis jeg ikke gjør det selv mener jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 9, 2009 Share Skrevet April 9, 2009 2000km er jo helt drøyt. Enkelte biler går jo ikke så langt på en sesong. I manualen til mine carbotech-klosser står det at innkjøringen (både for klosser og skiver) burde ikke ta mer enn 20 minutter og skal foregå slik: Starte med noen middels harde oppbremsinger til lav fart (ikke stopp). Når man får varmet opp går man over til harde nedbremsinger (fortsatt ikke stoppe opp) til man merker fading. Så kjøre uten å bruke bremsene en stund. Ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå