///Mysild Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 hehe... jeg hadde ikke hatt noe problem med å være i et styre jeg... men det som jeg mener er problemet, er når siden ikke blir oppdatert, jeg får ikke respons på mail eller gjestebok innlegg på siden til agder, når jeg og ad|os spurte ang et evt banetreff på glattkjøringsbanen i krsand, var de jo villige til det, men pga dårlig respons foregående år, ble det visst ikke noe... min egen aktivitet kunne selvfølgelig vært bedre, men bare se hva jeg får til ved å sende noen mail til folk på bimmers og hvor mange som stiller på et treff på en parkeringsplass en søndags ettermiddag... da burde jo det å kunne "reklamere" med et banetreff (kjøring eller ikke, men dette er et lukket område der vi kan kjøre litt TA og kanskje hatt litt frikjøring) vært et trekkplaster ute av en annen liga i forhold mener nå jeg... men får vel prøve å spamme samtlige på kontaktlista til agder og høre om det er noe aktivitet...
///Mysild Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 jeg prøvde også en slik tråd på ccn for et par måneder siden, null respons gitt og en liten ting jeg lurer på, kan styret faktisk se medlemslisten og se hvor mange medlemmer som faktisk er med? alle medlemmer får vel fahrfreude?
Astri Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Det er bare å melde deg på, å når du ikke helt opp, så får du en god pekepinn på eventuelt hva som trenger å forbedres. HUSK dette er ikke en konkuranse hvor den "tøffeste" bilen vinner, det blir ikke lagt vekt på styling og fine felger, her går det mere på at bilen er hel og pen, og ikke minst ren, i alle krinker og kroker. Ja kanskje. Når nok ikkje så høgt på lista med min tenker eg. Den har noen skavanker i lakken som du kan se når du kikker nærme. Men prøver jo alltid å holde den ren og pen, og spesielt da den er svart og skiten viser så fort på svart lakk...
Øyvind L. Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 De 2 første årene av agder avdelingen var det ganske mye aktivitet. Da var det treff på glattkjøringsbanen, det var søndags tur med grilling osv. På glattkjøringsbanen var det faktisk rundt 10 bilder, 3 stk gadd kjøre på banen. De andre gadd ikke siden det kostet penger.. Det var ikke snakk om ideal spor kjøring da, tvert imot. I 2007 var klubbmedlemmer hos Bavaria for lansering av nye 3 serien og prøve kjøring. Alle medlemene i Agder fikk imbydelse på sms og mail.. 5-6 stk møtte opp. I 2008 var det visning av nyeX6 og 1-serie CAB, visning for medlemmer. Alle medlemmene fikk innbydelse på sms og mail... 4-5 stk møter Vi hadde også felles kjøring til OS bildeler på mai treffet der i 2007. Vi var 3 stk i 2 biler... Det har vært pusse treff hos Carshine 2 år... 3 medlemmer møter. På alle treffene er det de samme 4-5 stk som møter(alle har er i styret) De som prøver å dra igang gidder ikke det i lengden. Det jeg legger merke til er at hvis noe arangeres i regi av BMWCCN så stiller dere kjempe krav til banekjøring, burning osv, men kaller dere det et Bimmmers treff så er alt helt 100% bare det er en parkerings plass med plass til parkering og alle møter... Finnes jo personer som er så sære at de nekter å inn på foraet til BMWCCN bare av prinsipp.(Vet ikke om disse er sørlendinger) Hvis noen illskjeler gidder ta over bmwccn agder så er jo det kjempe messig, men jeg tror ikke BMW entusiastene i bibelbeltet her på sørlandet gidder bry seg med å møte med untak av en håndfull personer.. Desverre. Det er for få ekte entusiaster som likes å samles for å snakke bil, utveksle "røverhistorier" og andre tips om BMW her nede i sør. Alt for mange som kun tenker burning og sladding, det er veldig synd.
Øyvind L. Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 jeg prøvde også en slik tråd på ccn for et par måneder siden, null respons gitt og en liten ting jeg lurer på, kan styret faktisk se medlemslisten og se hvor mange medlemmer som faktisk er med? alle medlemmer får vel fahrfreude? Er veldig få sørleninger på BMWCCN foraet så der er det lite respons. Mener å huske at Agder sine sider blir oppdatert av web ansvarlig i hoveldklubben, men er ikke sikker på det.. I 2007-08 var det rundt 120 medlemmer i Agder.
Ad|oS Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Jeg blir værende på sørlandet hvertfall et år til, og stiller gladlig opp for å få fart på Agder-avdelingen. Sondre og jeg har jo pratet om å få til treff på glattkjøringsbanen, men problemer med å få stort nok oppmøte til at det skal være levedyktig er et problem. Blir jo fort litt penger når bane skal leies og man må ha diverse personell tilgjengelig. Men, vi kan jo kanskje gjøre et nytt forsøk til sommeren igjen!?!? Er det snakk om "frikjøring" og ikke så mye idealspor er det større sannsynlighet for oppmøte. At det er de 4-5 samme som møter på alle treff viser jo hvertfall at det er noen som er interessert i å holde i gang klubben, men det har jo ikke vært noe i det siste, så man kan jo begynne å lure. Har vært inne på agder sine side og sett etter om det skjer noe en del ganger siste halve året, men er jo aldri noe nytt desverre... Grunnen til at det stilles høyere krav til BMWCCN enn av bimmers er, etter min oppfatning, at BMWCCN "skal" være en mer seriøs aktør enn oss. Vi er tross alt bare en gjeng som setter i gang et treff på en parkeringsplass og kanskje litt mat, mens klubben skal være seriøs og er noe stort som drives på landsbasis. Det er hvertfall slik jeg ser på saken. En løsning kan jo være å drive litt mer rekruttering, og også samkjøre bimmers og BMWCCN litt mer. På det møtet Sondre og jeg var på i Kristiansand med BMWCCN fikk vi jo vite at alle var velkommen, og det ikke er noen krav til å være medlem for å stille. Legges det opp til en pizzakveld hver mnd feks, og vi også legger ut en invitasjon på bimmers.no har hvertfall jeg troen på at det kommer en del herfra. Jeg stiller hvertfall, Sondre kommer nok, og sikkert noen andre også. Når det gjelder bimmers sine "dekksparkings-treff" er selvfølgelig medlemmer fra BMWCCN også velkommen, men tydligvis er det ikke så spennende for dem å se "småguttene" spinne litt. Var hvertfall 1 bil fra BMWCCN som var på et treff i Kristiansand i fjor, men den forsvant etter veldig kort tid... Nå er det jo treff i Sørlandsparken, søndag 19. april klokka 15 ved Avenyen (parkeringshuset ved Sørlandssenteret hvis regn), så medlemmer fra BMWCCN er hjertelig velkommen til å stille. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=103964 Når bimmers klarer å stille med minst 30-40 biler på treffene i Kristiansand skal det absolutt være mulighet for å få med hvertfall 10 av dem på BMWCCN sine treff også. Burde hvertfall være mulig, dersom det er åpen invitasjon. Jeg har ikke noe behov for å spinne å herje på treffene, så pizzakvelder høres fint ut for meg hvertfall! Fint å utvide omgangskretsen med nye BMW-folk Forslag til tekst som kan sendes til BMWCCN sine medlemmer i Agder: "Bimmers.no arrangerer treff ved Avenyen i Sørlandsparken søndag 19.april klokka 15, og inviterer medlemmer i BMWCCN til å møte. Det blir mat på BurgerKing klokka 16.30. Vel møtt"
///Mysild Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 det er der problemet ligger, hvis vi er 120 medlemmer, og kanksje 4 av de som er "hardbarka" entusiaster stiller opp på et bimmers.no treff, så er det jo en begynnelse, men hvis de ikke får ut til de andre at: jo, det var faktisk okey å snakke litt med unguttene, så kommer vi jo ingen vei... føler veldig at øyvind er vårt ledd oppover i ccn systemet, siden han har vært der (og ja, jeg må jo si det, er litt eldre en gjennomsnittet av de som stiller på bimmers.no treff) så kan kanskje du si det videre? ikke at du skal bruke tid på det, men hvis du tilfelsdigvis møtte noen, eller snakket med noen av de... du er jo ivrig etter å pjatte med oss smågutter, som knapt er eldre en bilen din hehe og ikke minst, du stiller opp... noe jeg syntes er moro... men så til en litt annen sak? er avdelinga lagt ned, eller bare på pause? for jeg kan ikke huske å ha fått invitasjon til noe styremøte i år
Øyvind L. Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 det er der problemet ligger, hvis vi er 120 medlemmer, og kanksje 4 av de som er "hardbarka" entusiaster stiller opp på et bimmers.no treff, så er det jo en begynnelse, men hvis de ikke får ut til de andre at: jo, det var faktisk okey å snakke litt med unguttene, så kommer vi jo ingen vei... føler veldig at øyvind er vårt ledd oppover i ccn systemet, siden han har vært der (og ja, jeg må jo si det, er litt eldre en gjennomsnittet av de som stiller på bimmers.no treff) så kan kanskje du si det videre? ikke at du skal bruke tid på det, men hvis du tilfelsdigvis møtte noen, eller snakket med noen av de...du er jo ivrig etter å pjatte med oss smågutter, som knapt er eldre en bilen din hehe og ikke minst, du stiller opp... noe jeg syntes er moro... men så til en litt annen sak? er avdelinga lagt ned, eller bare på pause? for jeg kan ikke huske å ha fått invitasjon til noe styremøte i år Jeg er vel en av de entusiastene som ikke bare tenker bruning og sladding. Jeg liker å bli kjent med folk i miljøet. Er utrolig mye hyggelige folk rundt om. (Er morro med litt burning også, men jeg blir fort lei av det). Er ganske stor forskjell på å lese hva folk skrive på et forum og faktsik treffe de personlig. Jeg spørr alltid folk som jeg treffe om de kommer på treff, men når man har spurt x antall ganger og de alltid sier nei så slutter man å spørre. De snakket om at de skulle legge den ned når jeg snakket med de på treffet ved travparken i fjor, men vet ikke om den er lagt ned eller om den bare er på hold. Jeg hadde litt kontakt med et par av de for en stund siden, men er blitt dårlig med det siste året.
Lars89 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Er det ikke en del "helt greie" biler blandt medlemmene av CCN agder? Var både 850CSi, E46 M3 og E34 M5 turbo på banetreffet i 07 (?) ihvertfall. Hadde vært gøy å fått sett de igjen Håper noe blir gjort i saken og at dette ikke bare dauer ut...
Ad|oS Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Et sted må man jo starte, og dersom man får med 4stk på et treff, og de faktisk synes det er greit, får man kanskje med seg 8stk på neste treff. Man må bare begynne i det små, og etterhvert blir det kanskje noe skikkelig opplegg. Får kanskje tilby fotosession til alle nye personer fra BMWCCN
Øyvind L. Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Det som trengs er noen illskjeler som har lyst og har masse tålmodighet. Hvis man klarer dra frem noen stk av de så er det ikke umulig å dra liv i avdelingen igjen.. Alt gjøres på dugnad og det er en del forberedelser som må gjøres i forkant av et treff som feks på glattkjøringsbanen. En ting er at folk stiller krav til BMWCCN sine treff, men hovedklubben stiller nok noen krav til de som arrangerer treffet også. Et treff i regi at BMWCCN kan ikke ta helt av slik som streetmeets noen ganger gjør
Glenno Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 For min del var noe av grunnen til at jeg sa ja til styreverv i bmwccn øst avd var at jeg hadde lyst til drive mere organisert da etter vært med på dra igang par bimmers treff idrm distriktet. Oppmøte var labert men på det siste var det opp mot 40 biler samlet. Etter lest litt skal en søke både grunneier og politiet for arrangere bl.a streetmeet treff. Når det ble spinning etc.. på noen var det tidsspørmål om når et uhell kunne skjee. Da tror jeg de som hadde dratt slikt treff igang kansje kunne kommet i dårlig lys. Bmwccn er underlagt mere regler da det er en klubb og ikke et rent nett fora. Problemet med dra igang treff er at en aldri vet hvem som dukker opp og gjør organiseringen vansklig. Kjedelig sitte time og dagevis stelle istand ting når ikke folk gidder dukke opp. Øst avd håper etter frisk satsing av aktiviteter stort oppmøte iår. Fungerer dette så blir det intressant å kansje heve aktivitets nivå enda et hakk. (Leie inn Stian Sørli for kjøre trening kansje,he he ).
Yahn Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 Skal man tro meldingen på BMWCCN i oktober, så er det vel gode muligheter for å få seg et styreverv om man ønsker...
///Mysild Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Skal man tro meldingen på BMWCCN i oktober, så er det vel gode muligheter for å få seg et styreverv om man ønsker... oi oi!! inn å svare!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå