Gå til innhold

Smalt i motor da jeg skulle starte den!

carlhaakon
 Share

Anbefalte innlegg

skulle starte bilen etter den hadde stått litt i byen. da smalt det i motoren. vet ikke hvor lyden kom fra, men når jeg starter den nå virker det som den går på 5 og den stopper med en gang om jeg ikke har veldig mye gass. det er ingen tegn til noen skader på motoren. noen som har hatt samme problem??

bilen er en 328 96 model E36 . motor har kun gått 160 så rart slikt bare kan skje av seg selv.

Carl Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe lignende min gamle E34.

Hvordan er bremsene dine etter dette? Er en slange som spratt av på min som ga motoren falsk luft og samtidig tok livet av bremsene mine..

bremsene funker fint hehe, men det med falsk luft vi har tenkt på også. denne her på bildet som er slitt. men er dette nok til at den kan smelle så og gå på 5?

woggfnlp3e00qpydzso7.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Atle:I see. Trodde du bare ville få opp postcount eller noe sånnt.

Leste feil jeg. Var han som postet etter deg som mistet bremsene.:P

Hvilken "type" smell var det da? Mer som et litt popp eller et stort brak?

Sjekka alle delene mellom 12 og 6 på bildet?

Reg.kjeden kan hoppe over et hakk hvis den er veldig slakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du henviser til den svære gummislangen og at den er veldig slitt. Er den sprekker i denne har du garrantert falskluft og vil om mulig oppleve slike symtomer du har.

Du finner veldig fort ut av falskluft ved å spraye med startgass rundt områder du mistenker en lekasje fra og se om turtallet endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk under innsuget til tomgangsregulatoren/motoren sjekk om slangen er av eller dåtti av fra innsuget. da vell ikke bilen go på tomgang. må hold full gass for at den skal gå. masse smell i eksos. så er det nok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...