ruberhai Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Bmw 2001 320d pre-facelift Når jeg var ut å kjørte i helga fikk jeg problemer med motoren! Det som skjedde var at jeg kjørte rundt 100km/t, og plutselig merker jeg en suselyd ved gasspådrag (lyden forsvant når jeg slapp gassen) samt bilen nekter å akkselere mer enn 40-50km/t max. Stoppet og sjekket det, kunne ikke merke hva som var galt.. Tenkte jeg skulle å kjøre bilen sakte hjem til eg fikk sjekket problemet, så kjørte sakte i oppoverbakke. Bilen begynte å lukte brent og hvitrøyk står ut av eksosen. Stoppet umiddelbart og fikk viking til å hente bilen. Har selfølgelig mistanker om at det er toppen, og eventuelt turboen? Hørt meg litt rundt og får delte meninger.. Bilen skal inn på verksted så fort som mulig. Noen som har noe inspill om hva det kan være?
Otis Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Først så tenkte jeg at en turbo slange hadde hoppet av. Men nå tenkter jeg toppen eller toppakning. Men det kan vel allikavel være en slange? Vil vel ryke hvitt da den forbrenne meget dårlig, å du hadde en suselyd.
ruberhai Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 Ja fikk også høre av noen det kunna være en slange! Har ikke fått sett i motorrommet enda, er så my plastdeksler! Fikk pellet oljen, denne var normal, opp mot maximum. Noen dager før byttet jeg olje. Det som sitter å gnir i hodet mitt nå er at når det skulle byttes oljefilter knakk tuppen på innsatsen filteret står i, kunne dette være en potensiel feil? Har bestilt ny, men den kom ikke før idag.
Gjest Skrevet April 8, 2009 Skrevet April 8, 2009 km på den? sikkert turboen som er gåen.. kan jo være en slange å, men rart med hvit røyk. er sikkert turbon. 6000kr på turbo service om du gir din gammle i innbytte. trur bmw tar 16..
ruberhai Skrevet April 9, 2009 Forfatter Skrevet April 9, 2009 Har hørt med et verksted, så skal innom etter påske.. fikk pris på jobben på 10.000 for bytteturbo inkludert montering.. Bmw skulla ha 16.300 bare for turboen.. syykt..
Lars89 Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Bra pris det. Få de til å rense intercooler og innsug også. Kan ha samla seg mye olje og dritt inni der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå