Gå til innhold

-96 E36 323i Coupe (SOLGT!) :'(


matss
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vært morsomt å sett dynopapirer av en 323 med og uten m50 insug :)

Jepp. 10-15hk ekstra på toppen stemmer nok greit, men jeg tror man mister ca tilsvarende nede i registeret. Tror altså ikke bilen blir noe særlig kvikkere i ett gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker om å miste litt nede i registeret, men jeg merket minimalt! vet ikke om jeg merket noe til det en gang.. Merket kun at den ble kvikkere/sterkere på toppen!

"Fekzen" skal omprogrammere hjernen min til å gå på 98 oktan, pluss gi litt mer suppe for å matche m50 innsuget. Samt sette turtallssperra på 7000 rpm. Når det er gjort, så skal den benkes! "Fekzen" dro ut 20 hk i benken med å kun programmere om til 98 oktan på en 323ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og Hans Wilhelm her har jo nettopp fått det på våre biler, og vi merker det. Mangler det "dieseldyttet" den hadde der nede tidligere. For mitt bruk betyr det lite, men det er jo egentlig helt naturlig at det blir slik. BMW lagde nok innsugene slik av en grunn.

Veldig interessant hvis du får målinger før og etter den omprogrameringen. Kun tall etterpå er ikke så interessant, da 323ti flere ganger har blitt målt til 190hk orginalt (med m52-innsuget ja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da får dere mene det. Sier bare jeg merket minimal forskjell der nede. Blir nok ikke noen før og etter måling dessverre. Skulle gjerne gjort det, men nå har jeg allerede montert m50 innsuget :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

UPDATE!

Har montert komplett sort taktrekk som jeg kjøpte av "atlis" her på forumet. Ble utrolig fornøyd, og anbefaler alle denne oppgraderingen! Mye mye penere enn det lyse grå trekket som sitter org. i de fleste andre biler.

Tok frontfangeren min i går ned i ei grøft. Så da har jeg bestilt ny m-front + nye splittere! Lakkerer like godt opp grillramma pga steinsprut sammen med fangeren, så dette blir bra :)

Har ringt GS utallige ganger i det siste, i vente på felgene mine! De skal visstnok komme i løpet av neste uke :)

Bilder kommer når fronten er lakkert og felgene er på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har felgene endelig kommet etter 2(!) mnd'er med venting. 8,5"x19" og 9,5"x19" med 235/35/19 rundt baut.

Til dere som sa at denne felgstørrelsen på E36 kom til å subbe - dere tok feil!

Har planer om å space ut 5-10 mm foran og bak, for utseendets skyld. Og senke den litt mer bak.

Si gjerne hva du/dere syntes om oppgraderingen :) Flere bilder kommer senere med nylakkert front.

redigert2.jpg

redigert.jpg

redigert3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sa at denne felgstørrelsen på E36 kom til å subbe - dere tok feil!

du får ta og senke den først da :P

ser ikke vitsen med å senke den helt ned til bakken. er jo greit å kunne komme seg over fartsdumper, selvom man har noen ekstra passasjerer. men ja, den skal justeres litt lenger ned som står skrevet lenger opp. så litt unødvendig kommentar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...