Jaws Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Hei folkens, no har eg lagt på sommar felgane og såg noko merkelig, bilen er litt høgare framme og bak på v.s iforhold te h.s, hvorfor?? Ka ka eg sjekka? har ikkje merka detta når eg hadde vinterfelgane på og merker ikkje noko til det på fjæring eller noko, ka som kan gjera da? bilen er ein e46 1999 320i orginal M-tech, sportsunderstell osv. håper nokon kan hjelpa, på forhånd takk
hagenisse Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Relativt normalt at det er litt forskjell. Hvor mye er det snakk om?
Ad|oS Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Jeg tenker typisk slitte dempere eller knekt fjør, men rart at du ikke merker noe til det under kjøring... Regner med du hadde sett om fjøra var knukket når du skifta dekk, så står egentlig igjen med demperne da.
bmwmaxi Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Og du har kjørt/flyttet på den etter og ha tatt den ned fra jekken, så alt har falt på plass.
Jaws Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 eg har kjørt med den etter eg fekk sommerfelgane på ja, eg har sjekka fjærene og de er ikkje knekt, bilen kjennes stram og fin ut når eg kjører i humper ol. det er ca 0,5 - 1 cm forskjell frå hjulbue og ned til felg kanten :S eg hadde noko lignande på e36en eg har og men då skifta eg fjærer og alt var bra, då var da eine fjæra som var segen men det var berre på eine sida bak, her er det liksom fremme og bak på v.s som er litt høgare, har litt lyst og finna ut av da liksom
Haug530D Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Er sånn på min E39 også, har ikke fått sjekket helt opp hva som gjør det, var sånn før jeg skiftet dempere å fjærer også.
Jaws Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 Er sånn på min E39 også, har ikke fått sjekket helt opp hva som gjør det, var sånn før jeg skiftet dempere å fjærer også. Er det på venstre side hos deg og? høgare fremme og bak?
Haug530D Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Er sånn på min E39 også, har ikke fått sjekket helt opp hva som gjør det, var sånn før jeg skiftet dempere å fjærer også. Er det på venstre side hos deg og? høgare fremme og bak? Høyere på vs bak ja, har ikke sett etter foran så nøye.
Jaws Skrevet April 7, 2009 Forfatter Skrevet April 7, 2009 hadde vert greit og funnet ut hvorfor det er slik, og evt kan ein kan gjera. Eg kjenner ikkje som mykje til m-tech understell eller generelt understellene på e46
Jaws Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 Hmm er det ingen som veit ka eg kan sjekka?
OleG Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Jeg hadde det også slik på hs bak. men da viste det seg at det var luft-kompressoren som var gåen.. dyr jævel!! kan vel også nevne at som følge av det, ble bilen "dratt" litt ned forran også.. men, ny kompressor - like høy overalt uansett.. er du sikker på at bilen din står på en 100 % vannrett flate når du måler forskjellen? litt helling fører til at bilen "lener" seg litt mot den ene siden..
camxer Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Hos meg var det samme problemet. Fant ut at det var grunnet en liten unjevnhet på innkjørselen samt lite luft i det ene dekket.
Jaws Skrevet April 9, 2009 Forfatter Skrevet April 9, 2009 Ja bilen står på 100% bein flate og eg har ikkje lagt merke til detta når vinterfelgane stod på so det er derfor eg lurer litt på ka da kan vera. lufttrykket i dekkene har eg sjekka... ka annet kan det vera??
E46Johnny Skrevet April 9, 2009 Skrevet April 9, 2009 Er ikke unormalt at fjærene på fører siden er litt høyere for å kompensere for vekta til føreren. På OPEL var det slik på frem fjærene selv på slutten av 70 tallet. Men det er en mulighet at gummi puta som fjæra hviler på kan være slitt. siden du har sjekka for fjærbrudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå