Gå til innhold

Bilen vandrer etter senking!?

Terje320d
 Share

Anbefalte innlegg

Senket nettopp min E46 sedan -02 mod med fjærer 60/40 mm.. og satte på sommerdekk. 17" med 225/40-17 dekk.. Men bilen vandrer veldig på veien? Drar fort til sidene? Må anstrenge meg mye for å holde den rett på veien.

Kan dette ha med spissingen/hjulvinkelen etter senking å gjøre? Eller mener noen av dere at noe stag er gåent?

Har sjekket styrestagene, og de var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senket nettopp min E46 sedan -02 mod med fjærer 60/40 mm.. og satte på sommerdekk. 17" med 225/40-17 dekk.. Men bilen vandrer veldig på veien? Drar fort til sidene? Må anstrenge meg mye for å holde den rett på veien.

Kan dette ha med spissingen/hjulvinkelen etter senking å gjøre? Eller mener noen av dere at noe stag er gåent?

Har sjekket styrestagene, og de var bra.

.. sporing ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senking og stivere understell absorberer mindre bevegelse så det vil bli mer sporing. Det kan også hjelpe med firehjulskontroll, det må du uansett få tatt. Men kjør en stund på nye fjærene først så det får "gått seg til".

Det er flere faktorer som fører til mye sporing. Det kan være dekk, felger. Men ikke sikkert det har gjort utslag før du har senka (kombinasjon av faktorer).

Det kan også være slitte bærekuler. Hvis du kjører i høy fart og bremser ned jevnt og litt hardt, vingler bilen fra side til side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...