Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg selger alltid biler på denne årstiden med årsavg. inkl. i prisen for å unngå denne problematikken. Den som står som eier 1.1 Skal betale den. Vil han så at ny eier på bilen skal betale årsavgiften må han inkludere den i salgssummen. Dersom dere har byttet bil ser jeg ikke problemet siden begge er juridisk pliktende til å betale årsavgift på hver sin bil, med mindre den ene bilen var avskiltet før 1.1. Uansett så er det kun snakk om 2700kr så betal regninga og få saken ut av verden en erfaring rikere.

Skrevet

Denne årsavgiften er ikke mitt ansvar, jeg avtalte med ny eier på bmw at han betalte denne da han faktisk skulle disponere bilen i 09. Det sier seg selv at man ikke betaler årsavgift på en bil man selv ikke disponerer det året årsavgiften gjelder for.

Nå glemmer beian å nevne at han ikke betalte årsavgift på Combo i tide og at denne også lå ute for salg i samme tidsrom. :roll:

Han truer også med å hente igjen bmw'en hos ny eier, noe jeg forstår lite av.

I så tilfelle skulle jeg få igjen Comboen, hva skal jeg med den? Og er ikke den solgt videre?

Hele greia forvirrer meg, det jeg _vet_ er at jeg _ikke_ er ansvarlig for denne årsavgiften. Hva andre måtte mene er igrunn ikke viktig, jeg tåler å bli litt upopulær når jeg har mitt på det rene.

Da var siste ord ytret fra meg i denne saken..

Skrevet

du forstår tydlig vis ikke.. du sier du har ditt på det "rene" da du har solgt bilen å jeg må ta med den nye eier det med årsavgiften.. JEG har aldrig ordnet en avtale med han du solgte den til ang. årsavgift!! jeg hadde en avtale med deg ang. årsavgiften da vi byttet.. vis comboen lå til salgs i samme tidsrom så hadde du bmw`n i noen mnd.. jeg solgte comboen til en kompis 8-9 juli 2009. er greit at jeg var treg med å betale på den men den ble betalt før tilleggsavgiften ble lagt på..

men saken er den at du mener JEG må ta kontakt med den nye eieren av bilen som DU solgte den til å DU ordnet en avtale med ang årsavgiften.. det er det som gjør meg forbannet når vi hadde en avtale på at DU skulle betale den på bmw`n, men jeg får purringene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...