Gå til innhold

knekt bolt i hjulet må ut!

brynjar90
 Share

Anbefalte innlegg

har en 320i 1992 mod. har også en bolt som knakk da jeg skulle etterteite boltene som holder dekke på plass... og den ene (se bilde sirkel) gikk et godt stykke inn før den knakk.. og den delen som sitter og tar anig noe innenfor den delen du skrur fast boltene i. og når jeg snurrer hjulet rundt så kommer det en "klikk" hver gang den bolten paserer det pungtet(se streken på bildet)... samt bremsene tar anig skiven på nesten samme pungt.. vet ikke om det kan føre til at bremsene blir varm eller noe sånt... noen som har ide?! har ikke lyst å legge ut mangfoldige 1000 på verksted..

83tkqzdbmy1j50q19jzu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av bremsekalipter og skive og prøv å få tak på bolten med en tang, er ikke sikkert den sitter så hardt, går ikke det så sveiser du på en mutter, å begynne med grisepikke er bare tull etter min mening, spesielt hvis den knekker i bolten, da har du driti på draget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis jeg skru av bremseskiven da komme jeg nok til... er det bare noen muttere bak skiven som holder den eller? som sakt er helt ny på dette... men tror ikke sånn grise greie fungere vis du må bore hele veien gjennom. for det ikke er noe klaring bak bolten... noen som vet om det er farlig med at skiven tar litt bortig bremsen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis jeg skru av bremseskiven da komme jeg nok til... er det bare noen muttere bak skiven som holder den eller? som sakt er helt ny på dette... men tror ikke sånn grise greie fungere vis du må bore hele veien gjennom. for det ikke er noe klaring bak bolten... noen som vet om det er farlig med at skiven tar litt bortig bremsen eller?

Er ikke noen muttere på baksiden nei, først må du løsne bremsekalipteret og så skrur du ut den umbrakoskruen som står i bremseskiven rett til høyre for den bolten du har ringet ut, da skal skiven være løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan løser du bremsekalipteret? som sakt er helt fersk.. kan laste den det bildet som jeg har lastet opp og tegne på det.. viss de boltene er mulig og så på det bildet.. får ikke sviest på noe bolten er ca 4 mm inni der med gjengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan løser du bremsekalipteret? som sakt er helt fersk.. kan laste den det bildet som jeg har lastet opp og tegne på det.. viss de boltene er mulig og så på det bildet.. får ikke sviest på noe bolten er ca 4 mm inni der med gjengene...

Det er 2 bolter bak på det bremsekalipteret (17mm eller noe) en oppe og en nede, skru løs de du så skrur du løs bremseskiven etterpå.

Hvis du bøyer hodet på baksiden der så ser du de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 320i 1992 mod. har også en bolt som knakk da jeg skulle etterteite boltene som holder dekke på plass... og den ene (se bilde sirkel) gikk et godt stykke inn før den knakk.. og den delen som sitter og tar anig noe innenfor den delen du skrur fast boltene i. og når jeg snurrer hjulet rundt så kommer det en "klikk" hver gang den bolten paserer det pungtet(se streken på bildet)... samt bremsene tar anig skiven på nesten samme pungt.. vet ikke om det kan føre til at bremsene blir varm eller noe sånt... noen som har ide?! har ikke lyst å legge ut mangfoldige 1000 på verksted..

83tkqzdbmy1j50q19jzu.jpg

Jeg opplevde det samme for en tid tilbake.enkleste er og bruke bor og grisepikken.er umulig og ikke få det til :D bolten sitter bare i gjengene så den går lett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...