brynjar90 Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 har en 320i 1992 mod. har også en bolt som knakk da jeg skulle etterteite boltene som holder dekke på plass... og den ene (se bilde sirkel) gikk et godt stykke inn før den knakk.. og den delen som sitter og tar anig noe innenfor den delen du skrur fast boltene i. og når jeg snurrer hjulet rundt så kommer det en "klikk" hver gang den bolten paserer det pungtet(se streken på bildet)... samt bremsene tar anig skiven på nesten samme pungt.. vet ikke om det kan føre til at bremsene blir varm eller noe sånt... noen som har ide?! har ikke lyst å legge ut mangfoldige 1000 på verksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 borr hull og dra inn en grisepikk og skru ut.eller borr og sett inn en bolt.sveis og skru ut:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Ta av bremsekalipter og skive og prøv å få tak på bolten med en tang, er ikke sikkert den sitter så hardt, går ikke det så sveiser du på en mutter, å begynne med grisepikke er bare tull etter min mening, spesielt hvis den knekker i bolten, da har du driti på draget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 ta av bremse skiven.. kommer du til da ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brynjar90 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 vis jeg skru av bremseskiven da komme jeg nok til... er det bare noen muttere bak skiven som holder den eller? som sakt er helt ny på dette... men tror ikke sånn grise greie fungere vis du må bore hele veien gjennom. for det ikke er noe klaring bak bolten... noen som vet om det er farlig med at skiven tar litt bortig bremsen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 vis jeg skru av bremseskiven da komme jeg nok til... er det bare noen muttere bak skiven som holder den eller? som sakt er helt ny på dette... men tror ikke sånn grise greie fungere vis du må bore hele veien gjennom. for det ikke er noe klaring bak bolten... noen som vet om det er farlig med at skiven tar litt bortig bremsen eller? Er ikke noen muttere på baksiden nei, først må du løsne bremsekalipteret og så skrur du ut den umbrakoskruen som står i bremseskiven rett til høyre for den bolten du har ringet ut, da skal skiven være løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 sveis på ett eller annet så du får skrudd den ut ja, er nok det letteste og lureste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brynjar90 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 hvordan løser du bremsekalipteret? som sakt er helt fersk.. kan laste den det bildet som jeg har lastet opp og tegne på det.. viss de boltene er mulig og så på det bildet.. får ikke sviest på noe bolten er ca 4 mm inni der med gjengene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Hvis du kikker bak kalipperen er det et par bolter der. L;sne de, og heng opp kalipperen i et tau eller et stort strips ellerno slik at den ikke henger i bremseslangen. Deretter skrur du av bremseskiva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 hvordan løser du bremsekalipteret? som sakt er helt fersk.. kan laste den det bildet som jeg har lastet opp og tegne på det.. viss de boltene er mulig og så på det bildet.. får ikke sviest på noe bolten er ca 4 mm inni der med gjengene... Det er 2 bolter bak på det bremsekalipteret (17mm eller noe) en oppe og en nede, skru løs de du så skrur du løs bremseskiven etterpå. Hvis du bøyer hodet på baksiden der så ser du de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brynjar90 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 de 2 boltene vet jeg om.. men hvordan får jeg løs selve skiven... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 har en 320i 1992 mod. har også en bolt som knakk da jeg skulle etterteite boltene som holder dekke på plass... og den ene (se bilde sirkel) gikk et godt stykke inn før den knakk.. og den delen som sitter og tar anig noe innenfor den delen du skrur fast boltene i. og når jeg snurrer hjulet rundt så kommer det en "klikk" hver gang den bolten paserer det pungtet(se streken på bildet)... samt bremsene tar anig skiven på nesten samme pungt.. vet ikke om det kan føre til at bremsene blir varm eller noe sånt... noen som har ide?! har ikke lyst å legge ut mangfoldige 1000 på verksted.. Jeg opplevde det samme for en tid tilbake.enkleste er og bruke bor og grisepikken.er umulig og ikke få det til bolten sitter bare i gjengene så den går lett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Hvis du kikker på bildet, den lille umbrakoskruen , også kalt "settskrue", den som er ned til høyre på den røde ringen, den må skrues ut. Da er det bare å ta av skiva... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Løsner den umbrakoen som jeg har laget pil til, da er skiven helt løs, men du må skru løst kalipteret først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brynjar90 Skrevet April 8, 2009 Forfatter Share Skrevet April 8, 2009 ökey da har jeg jobb i morgen også Jippi!!! takker for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå