bim Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 hei. noen som har en formening ang forbruksmåleren,s merkelige oppførsel? henger igjen lenge etter start...5-10sekunder..fyker opp til 3l pr.mil med en gang...uansett hvor forsiktig jeg er med høyrefoten.. men roer seg etterhvert,allikevel viser den altfor høyt forbruk i forhold til reelt forbruk,jamført med gml måten å måle forbruk på..full tank,nullstilt km teller..osv. fint om noen har peiling på om det er mye styr å fikse? har ingen stor betydning for daglig bruk...men dere vet...vi liker at det meste fungerer:-) på forhånd takk. god påske til alle sammen her!
birken85 Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 hei.noen som har en formening ang forbruksmåleren,s merkelige oppførsel? henger igjen lenge etter start...5-10sekunder..fyker opp til 3l pr.mil med en gang...uansett hvor forsiktig jeg er med høyrefoten.. men roer seg etterhvert,allikevel viser den altfor høyt forbruk i forhold til reelt forbruk,jamført med gml måten å måle forbruk på..full tank,nullstilt km teller..osv. fint om noen har peiling på om det er mye styr å fikse? har ingen stor betydning for daglig bruk...men dere vet...vi liker at det meste fungerer:-) på forhånd takk. god påske til alle sammen her! høres ut som om det letteste kansje er og bytte hele instrumentet.. synes det høres best ut... sett mange bmwer der dette ikke virker i det heletatt så er muligens i ferd med og ryke helt:S
todleif Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Er vel normalt at den fyker opp til til maks med ein gang. (over 3l/mil) Skal vel ikkje roe seg ned før du køyrer i 30. Kva slags forbruk viser din da? Min viser fra ca 0 (nedoverbakke uten gass) til ca 1,6 (trur eg det var) ved oppoverbakke. Dette er landevegskøyring.
Jay-O Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 jeg merket på min at den går opp på rett over 1 når jeg slure kjører i kø, og den reagerer tregt. Det kan virke som om den bygger opp trykk eller fyller et resevoar av en eller annen type, og dette er på helt ny bil.
Stephan.s Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Dette er normalt. Ved oppstart av motor, vil den sakte men sikkert passere 3l i forbruk på tomgang. Uten at dette er faktiske forbruk.
Lars89 Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 Forbruksmålern i instrumntet er bare å ignorere imo...
BreitBau Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Går ikke dette på vakum og noe greier? Det er ihvertfall bare noe tull som du aldri trenger å legge merke til..
aottesen Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Tror du kan prøve å dra av minus-polen på batteriet, og la den stå av i noen minutter, og prøve igjen. Min løper litt løpsk en gang i blant (sammens med en Enforcer-alarm mm.). En ordentlig omstart hjelper på det meste, også forbruksmåleren..
Otis Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Jeg nullstilte en kompis sin e34, ved å ta av batteri polen i 20 minutter, og det var utrolig mye som skjedde med bilen etter dette. Når går bilen bedre, den viser korrekt forbruk på forbruksmåleren og ingen feilkoder i tide og utide, og vi fikk endelig resatt service indikatoren.... Når det er sagt så vet jeg ikke helt om trådstarter har e39 eller e34, men en liten reset er kanskje ikke så dumt?
Simpel Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Er det ved å ta av minuspolen du resetter bilen? Ikke plusspolen? Står bilen stille og motoren går på tomgang har den et forbruk pr. kilometer på "uendelig"
Otis Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Vi tok ihvertfall av minuspolen, tror ikke det betyr så mye...?
///Mysild Skrevet April 11, 2009 Skrevet April 11, 2009 Er det ved å ta av minuspolen du resetter bilen? Ikke plusspolen?Står bilen stille og motoren går på tomgang har den et forbruk pr. kilometer på "uendelig" endelig noen som kommenterte det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå