Gå til innhold

koking i motor - redd for toppakning

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er en 2000-mod 318i Touring, visstnok.

Og tusen takk for svar alle sammen, forum er nyttig og gøy :-)

da har du en E46, om det er M40 motor kan jeg ikke svare paa siden jeg ikke er saa up to date paa 3 serien.

• 1 year later...
Skrevet

Takk for svar sist dere. Bilen ble reparert og har vært ganske grei siden da.

Nå måtte den på EU-kontroll og der var det mye grums, regningen var smertefull, omtrent en månedslønn :shock:

Har lest litt her inne og ser at feilene mine var ganske typiske for modellen, var en her inne med nesten identisk mangelliste, bl.a dette med 50% avvik på brems håndbrekk. I tillegg rustne bremserør, brukne fjærer bak (til tross for at bilen ikke er senket så vidt jeg vet) og støtdempere foran.

Bilen har nå gått over 160 000 km, den er skrapet opp i lakken på den ene siden og har den vanlige E46 rusten på panser og bakluke (og sikkert flere steder). Jeg kan forsåvidt leve med slik den ser ut, men lurer på om jeg får stadig nye verkstedbesøk framover nå (vært uten bil i to uker i dag) og om jeg bør forsøke å selge den nå som den er nylig EU-godkjent?

Hva tror dere jeg kan få for den da? Og hva vil det koste å lakke den litt før evt salg, eller for å ha en litt penere bil som jeg beholder selv noen år nå som jeg har brukt en del penger på verksted.

Jeg kan bare vaske den selv, fylle spyleveske og peile olje. Jeg har ikke råd til en ny bil, så et evt bytte vil medføre ny bil med nye mangler vil jeg tro. Hva råder dere meg til å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...