Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Finnes muligens flere i lcm men det var disse eg bytta og da ordna det seg for meg. Det er slik de ser ut ja med bøyde føtter.. Den diyen til autopower er fin ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Har ikke fått kjøpt noe enda, men må vel bli snart. Hadde tenkt å kjøpe 4 like, står vel nr på de som står i modulen, slik at man ikke bytter feile transistorer.

Skrevet

Har samme problem på min E38. Oppdaget at alle lysene pulserte litt, men så sluttet det like plutselig som det kom. Har ikke sett det siden (noen uker siden)..

Hvor lang tid gikk det fra dere oppdaget dette problemet til det ble permanent?

Skrevet

du kan kjøpe en brukt modul,men kriteriet er da at den er helt identisk med din modul. mao, den må stamme fra en bil med samme utstyrsliste som du har.

• 3 weeks later...
Skrevet

Liten oppdatering:

Har vært hjemme i jula, og fikk slettet alt av feilkoder samt ladet opp batteriet skikkelig i ca 12 timer. Siden da har jeg ikke sett noe til pulseringen i lysene. Trodde kanskje batteriet var synderen, og stakk innom på Mekonomen i dag og fikk sjekket tilstanden på batteriet. Det ser OK ut, men ladespenningen er ikke helt optimal, varierer mellom 13.60 -14.06 på tomgang med nærlys og radio på. Dette er visstnok litt for dårlig?

Kanskje en ny spenningsregulator hadde gjort susen? Ser dog at en ny (brukt) dynamo på Koed ligger på ca 1700kr, mener det er billigere enn hva spenningsreg. koster.

Hva tror folket?

Skrevet
du kan kjøpe en brukt modul,men kriteriet er da at den er helt identisk med din modul. mao, den må stamme fra en bil med samme utstyrsliste som du har.

Dette tror jeg er bare tull. Bytta på faren min sin 98 mod, fra LCM2 til LCM3 fra en 2001 eller 2002 mod. Koda den til bilen med Progman og funker fjell.

Du kan også kode nytt SA nummer (Som forteller hvilket utstyr bilen har, du kan da forandre dette nummeret så det stemmer med hva som er i din bil)

Skrevet

jeg kan ikke krangle på at det stemmer da det kun er det jeg har blitt fortalt av bmw og ikke testet ut selv.

Men hvis det ikke skulle stemme synes jeg det er rart at han sa til meg at hvis jeg kom over noen brukte moduler og hadde regnr til bilen de stammer fra, kunne han sjekke om den passet til min bil.

Ellers kunne han jo bare sagt "nei den må uansett inn til oss så du kan betale blodpris" :mrgreen:

Skrevet

Mest sansynelig for og tjene penger ja :P

Men i følge et lokalt verksted her så er det visse ting bmw norge (altså bmw verksted) ikke har lov og gjøre, der i blandt omprogrammere brukte styreenheter til motor (mener jeg) de kan kun programmere nye enheter.

Det verkstedet som sa dette kunne derimot programmere brukte enheter da de hadde bmw tester fra england, og der fikk di vist lov og gjøre det. Vet ikke om det stemmer, men var det han sa.

De fiksa vertfall hjerna til motoren min når den krasja, og da fikk jeg beskjed om at bmw hadde bytta ecu til ny og programmert. :)

Er nok mye som går and bare at bmw ikke kan gjøre det, eller vet hvordan man gjør det for den del.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...