Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Brodern har en 90 mod m20b20 som vi byttet vannpumpe og register-reim på i begynnelsen av påsken, da vi skulle ut og prøvekjøre og hadde luftet kjølesystemet etter 3 timer med lufting ca, så begynte den og koke under kjøring, når motoren var kald så var det varme i varmeapparatet og når motoren ble varm så forsvant varmen i apparatet, vi merket at vannet bare forsvant og vi måtte etterfylle hele tiden og lufte systemet på nytt for og holde liv i bilen, da vi var på vei hjem så vi måtte tvinge den med oss :S

Kom hjem og hadde en anelse om at nå var det siste dagslys for denne toppen kommet, og skrudde av toppen og såg en del "herlige" ting, som tjukk "sjokoladekrem" i heile toppdekselet og olja var grå, ingen tvil om at her har det vert olje blandet med vann, men det var ikke noe bobler i kjølevann, og heller ikke hvit eksosrøyk når motor gikk.

Har nå tatt av toppen og målt den, og den er ikke "vridd", ser heller ikke noen tydlige sprekker i toppen.

Håper det bare er topp-pakningen som er gåen, men ser ikke noen "revner" mellom hulla i pakningen, ellers er den ganske slitt på overflaten oppå og undersiden.

Slenger med noen bilder her så dere kan se og gi noen formeininger om hva som KAN være gale, bare skrik ut om hva DERE mener.

Takker for svar :)

hvxqdm58boaig9jaque5.jpg

bf856uga68yyw2jr9dfc.jpg

ql8fp1k96r874qdxsqgn.jpg

w6jgld3il5p6uynit2oe.jpg

xb11ckbha2mposqlfjgp.jpg

Skrevet

Ser jo tydelig at det er vann i olja ihvertfall. Kan jo være toppakningen. Selv om det ikke synes så godt, har vært borte i det tidligere.

Skrevet
Heisann :)

Brodern har en 90 mod m20b20 som vi byttet vannpumpe og register-reim på i begynnelsen av påsken, da vi skulle ut og prøvekjøre og hadde luftet kjølesystemet etter 3 timer med lufting ca, så begynte den og koke under kjøring, når motoren var kald så var det varme i varmeapparatet og når motoren ble varm så forsvant varmen i apparatet, vi merket at vannet bare forsvant og vi måtte etterfylle hele tiden og lufte systemet på nytt for og holde liv i bilen, da vi var på vei hjem så vi måtte tvinge den med oss :S

Kom hjem og hadde en anelse om at nå var det siste dagslys for denne toppen kommet, og skrudde av toppen og såg en del "herlige" ting, som tjukk "sjokoladekrem" i heile toppdekselet og olja var grå, ingen tvil om at her har det vert olje blandet med vann, men det var ikke noe bobler i kjølevann, og heller ikke hvit eksosrøyk når motor gikk.

Har nå tatt av toppen og målt den, og den er ikke "vridd", ser heller ikke noen tydlige sprekker i toppen.

Håper det bare er topp-pakningen som er gåen, men ser ikke noen "revner" mellom hulla i pakningen, ellers er den ganske slitt på overflaten oppå og undersiden.

Slenger med noen bilder her så dere kan se og gi noen formeininger om hva som KAN være gale, bare skrik ut om hva DERE mener.

Takker for svar :)

hvxqdm58boaig9jaque5.jpg

bf856uga68yyw2jr9dfc.jpg

ql8fp1k96r874qdxsqgn.jpg

w6jgld3il5p6uynit2oe.jpg

xb11ckbha2mposqlfjgp.jpg

heisann.. hvis bilen din har kokt skikkelig en gang eller flere. så er det garantert sprekker inne i toppen. de ser du ikke. ellers så ken du prøve å varme den til ca 90 grader.. da burde du se sprekkene utvendig hvertfall:)
Skrevet

Jeg har en 90 mod 320 cab som jeg hadde lignende problemer på.

Kjølevæska var gulbrun og tjukk, og ventildekselet var slik som deres inni. Jeg gikk ut ifra at det var sprekker i toppen, og fikk tak i en annen topp. Så ingen spesielle feil på toppakningen heller. Etter at jeg skiftet toppen ble alt i orden. Kjølevæska ble helt klar igjen.

Dersom det er sprekker i toppen, så kan det være vanskelig å se dem.

Det spørs om dere må få tak i en annen topp ja.

Skrevet

Toppen sprakk på en 520 E28 jeg hadde tidligere, det var nesten umulig å se sprekken, tok først å rengjorde å pusset toppen, gikk så over med forstørrelseglass og godt lys, men fant sprekken til slutt.

Skrevet

...som ikke er ihelkjørte? :-D

Min har vært gjennom sikkert 10 kokinger, fire av de på vei hjem til påskeferie forrige uke. Tar gjerne i mot PM om noen har 320/520-motor/topp liggende, som er hel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...