Østgaard Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 Kjøpte meg ny bil idag. Rette merket denne gangen ;D E litt usikker på ka ej skal gjer me den, so fe sjå. Ekje nåke gale rust, kun litt overflate her og der... Cluthsen e gåen, so den ekje kjørbar no. Annonsa: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... 660547.jpg Motor: M40B18 318I 113hk org. Trimkamm Kn-filter Nye ventilløftera Km:ca 206 000 Utstyr/innfo: 1993 mod El-speil framme El-justerbare speil Sport sete i stoff Alpine spelar Servo ABS Sentrallås Motorvarmar Takluke Bremseskive bak også. Importert frå Tyskland, ca i 1996 Nesten komplett servicehefte Nytt eksosannlegg Nye sommardekk, fine vinterdekk. Nye klossa og skive rondt heile Eu ok til september elns Bet. årsavgift Hengarfeste:D Ting som skal gjerast: Nye cluths Ta all overflate rust Ny olje og filter, kansje plugga. Rubbe og polere Kvite blinklys, kansje heilraude bake Gardin i bakruta Nye pasasjerstol Grøftelys Lakke oppigjenn "grillen" "Ønskeliste:" Fine felga(mist 16", helst me kant) Senk. Orginal sota baklykte. M-teck front eller ei lippe. Lyktesenkara Bilde frå annonsa: Satt på sommarfelgane: Tok ta setetrekka for å sjå kor de såg ut: Gjort den klar for å begynde å ta ned girkassa: Nåken so he eller veit om en fine stol te mej? må vere av samme type... Kommentara? ;D (Håper det går greit med dialekta )
Fliid Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Flott utgangspunkt til ett eller annet snobbete! Hvitt er tøft, men bare når det er fritt for brune flekker. Rusten jeg ser på bildene, er noe mer enn bare overflate etter min erfaring med Touring E30. Så fort du begynner og grave, så spretter det frem mer rust enn forventet. Temp nåla er død, få gjort noe med dette. Bildet nummer 1 og 3 får meg til og tro at fremskjermene en gang i tiden er byttet. Bildene er så små at jeg år ikke sett ordentlig. Ser og ut til at lyktejusteringen ikke er inntakt. Men som sagt, det er en god start. Jeg startet med vrak/jordebil, så skal vel egentlig holde kjeft. Du står bedre stilt du, enn hva jeg gjorde for ett år siden.
Østgaard Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Flott utgangspunkt til ett eller annet snobbete! Hvitt er tøft, men bare når det er fritt for brune flekker. Rusten jeg ser på bildene, er noe mer enn bare overflate etter min erfaring med Touring E30. Så fort du begynner og grave, så spretter det frem mer rust enn forventet. Temp nåla er død, få gjort noe med dette. Bildet nummer 1 og 3 får meg til og tro at fremskjermene en gang i tiden er byttet. Bildene er så små at jeg år ikke sett ordentlig. Ser og ut til at lyktejusteringen ikke er inntakt. Men som sagt, det er en god start. Jeg startet med vrak/jordebil, så skal vel egentlig holde kjeft. Du står bedre stilt du, enn hva jeg gjorde for ett år siden. Tror den kan bli bra ja Tror ikke det er noe serlig med gravrust, men om det er det så får jeg sandblåse og sparkle litt Mulig det, skal sjekke. Ser at det er litt kvitt nede på kanalene og inni hjulbuene, kansje det er et tegn på at de er oppigjenn lakka? Syst dette er et godt utgangspunkt ja, iogmed det er mye utstyr osv... Er over to år til jeg er 18, så har god til om jeg skal beholde bilen.
Fliid Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Kan være ett tegn ja, men ikke ett sikkert tegn. Kan og se det på glippe mellom skjerm og panser, når panser er lukket igjen. Vanskelig og få dette helt hundre, om man har byttet skjermer f.eks. Men grunnen til skeiv glippe, kan og være så enkelt at noen har vært av med panseret tidligere, og driti i justeringen.
Østgaard Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Kan være ett tegn ja, men ikke ett sikkert tegn. Kan og se det på glippe mellom skjerm og panser, når panser er lukket igjen. Vanskelig og få dette helt hundre, om man har byttet skjermer f.eks. Men grunnen til skeiv glippe, kan og være så enkelt at noen har vært av med panseret tidligere, og driti i justeringen. Såg litt nermere på det igår... Den har vert hvit helt ned før, så har det blitt hatt på en slangs beskyttelse lakk helt nede på kanalen. Det er den som er slitt, så det viser igjennom... Ser heller ikke ut som det er lakk som er på innerskjermen...Tok ut girkassa igår. Får kansje clutchen idag, men tror ikke jeg rekker å montere alt idag. Tenke jeg skulle skifte sim-ringen bakom hardy koblinga, fordi det er litt olje rudt der. Hva tror dere om det?
Østgaard Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Fekk clutchen idag Helt ny orginal Bmw clutch! Så kjøpte jeg sim-ringen også Tok også av gamle clutchen. Klarte å runde av ene umbracoen, så må prøve å få tak i en ny i morgen Så blir det sikkert litt montering, av clutch vertfall. Kommer forhåpentligvis bilder i morgen
EirikL Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Grattis med fint utgangspunkt. Hvite biler er gode biler, vet du Jeg vil anbefale deg å bruke pengene på det tekniske og karroserimessige først. Så kan godisene komme etterpå. Pass på skikkelig bildedokumentering av arbeidet Lykke til!
Østgaard Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Grattis med fint utgangspunkt. Hvite biler er gode biler, vet du Jeg vil anbefale deg å bruke pengene på det tekniske og karroserimessige først. Så kan godisene komme etterpå. ass på skikkelig bildedokumentering av arbeidet Lykke til! hehe, er min andre bil dette, andre hvite bil også Var jo det som var planen, alt skal funke før jeg kjøper senk og felger... Mulig det blir kjøpt inn litt småting i mellomtiden da(hvite blinklys, grill list, grøftelys og kansje ny stol)
Østgaard Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Da har jeg fått skifta clutch og sentrert den nesten ferdig å vaske Ny sim-ring: Så har jeg tenkt å skifte olje på girkassa, men lurer på hvilken olje jeg skal bruke? Har ikke instruksjonsbok helder.. Har 80W/90 girolje stående, men har forstått det slik at jeg ikke skal bruke det? Satser på å kjøpe olje i morgen om jeg får vite hva jeg trenger... Og når jeg skal følle olje, er det noen nivå skru på kassa? er det den sekskant skruen på sida det?
Østgaard Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Hadde planer om å kjøpe meg haynes bok idag, for å få vite hvilket moment som skal vere hvor osv... Men vart litt usikker nå. Dette er jo en 93-mod, med m40 motor. Må jeg kjøpe bok til e36 da eller? På e30 boka stod det -91. Og er det noen som veit hvilken olje som skal vere på gir kassa?
Østgaard Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Fått gjort litt idag også Er bare å få følle på olje på kassa nå, så er det bare å montere Dagens handel: Dagens arbeid... Rust:S Raudsota lykte: Lakka hvit helt ned: Hva tror dere om denne "lista" i hvit?
Lars89 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Du ska selvfølgelig ha Haynes til E30. Ingen (eller få) forskjeller på en 91 og 93. E36-boka har du ihvertfall ikke bruk for Castrol.no sier SMX-S 75W-85, Syntrax Universal, eller EP 80W til kassa. 1,15L Lykke til med bilen! Røde baklykter passa veldig bra Lista ville e beholdt svart. Greit med litt kontraster
Yngvejos Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg vil anbefale å droppe Haynesmanualen. Den er full av dårlige beskrivelser og utydelige bilder. Mange av bildene er ikke av en BMW en gang. De tingene man virkelig trenger en sånn manual til, er ikke nevnt. Bentley manualen derimot, kan anbefales på det sterkeste. Gode beskrivelser, bra tegninger og mer utfyllende. Jeg kjøpte min her: http://www.amazon.com/BMW-E30-Service-M ... 931&sr=8-1
Østgaard Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Du ska selvfølgelig ha Haynes til E30. Ingen (eller få) forskjeller på en 91 og 93. E36-boka har du ihvertfall ikke bruk for Castrol.no sier SMX-S 75W-85, Syntrax Universal, eller EP 80W til kassa. 1,15L Lykke til med bilen! Røde baklykter passa veldig bra Lista ville e beholdt svart. Greit med litt konreaster e30 til 91 hadde ikke m40, det har jeg... Okey, takk for innfo.. Takktakk, likte det godt selv også
Østgaard Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Jeg vil anbefale å droppe Haynesmanualen. Den er full av dårlige beskrivelser og utydelige bilder. Mange av bildene er ikke av en BMW en gang.De tingene man virkelig trenger en sånn manual til, er ikke nevnt. Bentley manualen derimot, kan anbefales på det sterkeste. Gode beskrivelser, bra tegninger og mer utfyllende. Jeg kjøpte min her: http://www.amazon.com/BMW-E30-Service-M ... 931&sr=8-1 hmm, takk for god innfo. Da sparer jeg de pengene gikk det fint å bestille fra den sida? Gratis frakt til norge også eller? Men den der boka er vell ikke til m40 motorer så vidt jeg kan se... For er jo litt forsjellige moment osv jeg skal vite, mulig det går om hverandre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå