Kentan-racing.com Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Burny_ joda.. men de prøvde aldri samme eier eller samme bil 2 ganger etter å fått juling.. så da vil jeg si det funket godt jeg.. eierne fikk ha bilene sine i fred.. Verstemann av de gutta her fikk 4 mnda bak lås og slå.. var snakk på noen og 30 biler.. Det var de bilene de visste av.. Han sier selv at det var MYE mere.. Men nå synes jeg vi ender diskusjonen her uten sure meninger.. Enkelte av oss tyr vel kanskje til "feil" måte.. men folk er forskjellige..
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Du kunne jo brukt all den tiden du bruker på å banke folk "tvertt" på et norskkurs? Begynner å bli latterlig. Slutt å diskuter nå.
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg diskuterer ikke lengre. For å diskutere trenger man nemlig et mot-argument, og det eneste jeg har fått er spørsmål om hva jeg drar gjennom nesen, personlige anekdoter som er skrevet på så dårlig norsk at jeg må lese det både to og tre ganger for å forstå hva som menes, og mot-debantanter som nekter plent å komme med utdypning av påstandene eller noe forklaring på hvorfor det er relevant, og direkte løgner; Jeg har gang på gang blitt fortalt at det er feil og slikt skjer, selv etter at jeg har visst til at det faktisk er tilfellet. Her er et eksempel: Du vet like godt som meg at det ikke skjer Galro.Ikke dra den lenger enn den er. Du har rett i at det blir for dumt, men det er ikke jeg som står for det "dumme". Personene som handler etter eget forgodtbinnende, men nekter andre å gjøre det samme, bidrar i langt større grad. Når man sprer løgner, finner på egen statistikk, nekter å begrunne argumentasjonen med annet enn "nei"," fei"l, "det er ikke slikt det foregår" os.v., må du regne med å få noen kommentarer tilbake.
OLEZZ Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Fått ut det du ville nå? Fint. For jeg har sagt mitt.
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Fått ut det du ville nå? Fint. For jeg har sagt mitt. Nå svarte jeg kun på direkte tiltale fra deg. Om du ser i tråden, vil du oppdage at jeg fikk ut mitt for over én time siden ...
Ballder Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jeg kan gi deg et eksempel igjen jeg.Jeg personlig synes det er lov å handle på egenghånd når noen stjeler F.eks felger av meg. Det går ikke an å synes at noe er lov. Vi har et lovverk, forhold deg til det som alle andre! Som dem som tok speilet til trådstarter f.eks.? Du kunne jo brukt all den tiden du bruker på å banke folk "tvertt" på et norskkurs? Mobbing gir respekt... Mener ikke at du prøver og oppnå respekt, men du prøver klart og heve deg over andre med moralistiske innslag i hytt og pine. Også kom dette...
Fredrik Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Mobbing gir respekt... Mener ikke at du prøver og oppnå respekt, men du prøver klart og heve deg over andre med moralistiske innslag i hytt og pine. Også kom dette... Problemet med denne diskusjonen er at OLEZZ fører diskusjonen mot en bedre vitende. Jeg kan heller ikke se at OLEZZ tilfører debatten noe konstruktivt og det er derfor forståelig at Galro tilslutt blir rimelig oppgitt. Saken er at overlagt selvtekt er forbudt og det bør vi av hensyn til oss selv respektere. Det er alt for mange som er alt for store i kjeften på nettet... og det er lett nok... helt til den dagen man blir satt til veggs av en mer kunnskapsrik person. Derfor er det ikke så dumt å være litt mer udmyk... samt huske på at tullballet man skriver som 19-20 åring også er her om 10 år.
MonicaM3 Skrevet April 18, 2009 Forfatter Skrevet April 18, 2009 Jøss... Ble mange sider av "speil-problemet" mitt gitt. Enige om at dere er uenige nå, og legger dette dødt som OLEZZ sier?
Fredrik Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Jøss... Ble mange sider av "speil-problemet" mitt gitt.Enige om at dere er uenige nå, og legger dette dødt som OLEZZ sier? Diskusjonen bør legges død, men Galro har i motsetning til OLEZZ et viktig poeng og det bør understrekes.
Bimmerlars Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Det er jo åpenbart at galro er advokat/hoby advokat og kanskje ikke tror på noe uten bevis og dokumentasjon. Det er jo slik overgrepsforbrytere osv. kommer seg fri. Hadde jeg vært kriminell hadde jeg nok ikke vært redd for politiet da livet mitt uansett hadde vært ødelagt og jeg maks hadde fått en runde på glattcelle om jeg gjorde noe. Det er ikke noe å hente hos en "junkie" og staten er derfor lite interessert i å bruke tid og penger på personen. Hadde jeg derimot blitt slått i svime evnt. invalid av det hadde jeg nok vurdert å finne på noe annet, gå på sosialen f. eks. Det er ikke riktig, og jeg støtter ikke vold, men jeg tror at i virkelighet funker god gammal dags juling. Merk, jeg støtter det ikke, men jeg tror nok det funker. Mobbe folk for skrivefeil synes jeg man kan styre unna her på bimmers forresten. Blir dårlig stemning (enda dårligere) av slikt
Fredrik Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Det er jo åpenbart at galro er advokat/hoby advokat og kanskje ikke tror på noe uten bevis og dokumentasjon. Det er jo slik overgrepsforbrytere osv. kommer seg fri. Hadde jeg vært kriminell hadde jeg nok ikke vært redd for politiet da livet mitt uansett hadde vært ødelagt og jeg maks hadde fått en runde på glattcelle om jeg gjorde noe. Det er ikke noe å hente hos en "junkie" og staten er derfor lite interessert i å bruke tid og penger på personen.Hadde jeg derimot blitt slått i svime evnt. invalid av det hadde jeg nok vurdert å finne på noe annet, gå på sosialen f. eks. Det er ikke riktig, og jeg støtter ikke vold, men jeg tror at i virkelighet funker god gammal dags juling. Merk, jeg støtter det ikke, men jeg tror nok det funker. Mobbe folk for skrivefeil synes jeg man kan styre unna her på bimmers forresten. Blir dårlig stemning (enda dårligere) av slikt Du er åpenbart like korttenkt som OLEZZ... å gi noen bank eller annen form for fysiske reprisalier er selvtekt og dermed forbudt etter norsk lov. Hvorfor er dette forbudt ?... Det er det fordi du dermed på samme tid agerer både anklager, dommer og avstraffer... og det bryter med et av den vestlige sivilisasjonens viktigste prinsipper innen strafferett... nemlig maktfordelingsprinsippet etter den franske filosofen Montesquieu (1689-1755). Poenget her er at man har rett til å få sin sak prøvet før man evt. blir dømt og straffet... og denne prosessen skal utøves av uavhengige instanser. Det er bare i totalitære regimer etc. at man setter tilside dette prinsippet og da hjelper det ikke at du eller andre mener at god gammeldags bank virker mot tyver og lømler. Jeg oppfatter forøvrig ikke Galro´s lille spydighet som mobbing... såpass høyt ut som OLEZZ gikk i denne diskusjonen påkaller at han også er istand til å ordlegge seg nogenlunde korrekt. Det var bl.a dette jeg mente med å bli satt på plass av bedrevitende i et offentlig diskusjonsforum. Jeg er absolut en fortaler for at vi holder et høyere nivå på diskusjonene her inne enn man gjør på ungdomsskolen. Husk at det også er folk her inne med flere års universitetsutdannelse og det medfører at kravet til sakelighet i enkelte diskusjoner blir skjerpet. Alternativet er at man nettopp blir avkrevet dokumentasjon på de påstandene man kommer med... noe OLEZZ fikk merke i denne diskusjonen.
Ballder Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Det er jo åpenbart at galro er advokat/hoby advokat og kanskje ikke tror på noe uten bevis og dokumentasjon. Det er jo slik overgrepsforbrytere osv. kommer seg fri. Hadde jeg vært kriminell hadde jeg nok ikke vært redd for politiet da livet mitt uansett hadde vært ødelagt og jeg maks hadde fått en runde på glattcelle om jeg gjorde noe. Det er ikke noe å hente hos en "junkie" og staten er derfor lite interessert i å bruke tid og penger på personen.Hadde jeg derimot blitt slått i svime evnt. invalid av det hadde jeg nok vurdert å finne på noe annet, gå på sosialen f. eks. Det er ikke riktig, og jeg støtter ikke vold, men jeg tror at i virkelighet funker god gammal dags juling. Merk, jeg støtter det ikke, men jeg tror nok det funker. Mobbe folk for skrivefeil synes jeg man kan styre unna her på bimmers forresten. Blir dårlig stemning (enda dårligere) av slikt Du er åpenbart like korttenkt som OLEZZ... å gi noen bank eller annen form for fysiske reprisalier er selvtekt og dermed forbudt etter norsk lov. Hvorfor er dette forbudt ?... Det er det fordi du dermed på samme tid agerer både anklager, dommer og avstraffer... og det bryter med et av den vestlige sivilisasjonens viktigste prinsipper innen strafferett... nemlig maktfordelingsprinsippet etter den franske filosofen Montesquieu (1689-1755). Poenget her er at man har rett til å få sin sak prøvet før man evt. blir dømt og straffet... og denne prosessen skal utøves av uavhengige instanser. Det er bare i totalitære regimer etc. at man setter tilside dette prinsippet og da hjelper det ikke at du eller andre mener at god gammeldags bank virker mot tyver og lømler. Jeg oppfatter forøvrig ikke Galro´s lille spydighet som mobbing... såpass høyt ut som OLEZZ gikk i denne diskusjonen påkaller at han også er istand til å ordlegge seg nogenlunde korrekt. Det var bl.a dette jeg mente med å bli satt på plass av bedrevitende i et offentlig diskusjonsforum. Jeg er absolut en fortaler for at vi holder et høyere nivå på diskusjonene her inne enn man gjør på ungdomsskolen. Husk at det også er folk her inne med flere års universitetsutdannelse og det medfører at kravet til sakelighet i enkelte diskusjoner blir skjerpet. Alternativet er at man nettopp blir avkrevet dokumentasjon på de påstandene man kommer med... noe OLEZZ fikk merke i denne diskusjonen. Og med dette er det da fastslått at den siterte Fredrik, og tidligere siterte Galro har juridisk rett i sine uttalelser, men de faktiske forhold er noe helt annet.
Galro Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Mobbing gir respekt... Mener ikke at du prøver og oppnå respekt, men du prøver klart og heve deg over andre med moralistiske innslag i hytt og pine. Også kom dette... Uten at jeg tar opp diskusjonen igjen, velger jeg å svare på denne (tråden kom jo uansett frem). Selv om jeg kanskje kunne ha utrykt meg annerledes og mindre spydig, er det å kunne utrykke seg forståelig en viktig del av det å argumentere. Samtidig kan det være med på å bygge opp et mer seriøst inntrykk. Jeg måtte lese enkelte av innlegene her i tråden (egentlig var det ikke rettet mot OLEZZ) flere ganger før jeg skjønte hva det ble argumentert for, noe som igjen gjør at selve argumentet blir litt tilsidesatt enn hva som kanskje er ønskelig. For øvrig er det stor forskjell mellom det å komme med en litt spydig kommentar og det å gå til fysisk angrep på noen. Det får bli siste ord fra meg i denne diskusjonen ...
Fredrik Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Og med dette er det da fastslått at den siterte Fredrik, og tidligere siterte Galro har juridisk rett i sine uttalelser, men de faktiske forhold er noe helt annet. Hva mener du med at de faktiske forhold er noe annet ?... Selvtekt er forbudt og de fleste voksne personer respekterer faktisk dette... iallefall i Norge. Andre steder i verden praktiseres prinsippet øye for øye og tann for tann, men dette er ikke noe å trakte etter med mindre man mener at f.eks arvehatet på Balkan er tingen eller har de ulike mafiaorganisasjonene som forbilder. Det er lov å tenke selvstendig selvom man er ung og gruppetilhørigheten er sterk hos mange. Husk også at virkeligheten er noe annet enn film og fiction.
Lars89 Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 Noen har det i hodet, andre har det i knytteneven... Folk e forskjellige... LEV MED DET!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå