Kentii Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Hei Jeg og en kompis driver å restaurerer en chevrolet g30 centurion 6,2 diesel. Vi har kommet et stykke så nå starter og går den. Den går hverfall frem og tilbake noen ganger om den vil?:S Problemet er som følger: Setter den i revers så går den bakover ( utrolig nok ) men når den blir satt i Drive, 1 eller 2 så hender det den går fremover men som oftes skjer det ikke noe.?:S virker som den ikke setter seg i gir og vill fremover. Og som oftes går den heller ikke i revers etter og ha prøvd få den i Drive.. noen som har vært borti følgende? Her omdagen så fikk vi den i drive og kjørte avgårde, kom ned en bakke og tenkte prøve sette den i revers bare for å se. Men nei da ville den verken det eller fremover.. Etter mye stuking og opp å ned med gir hendelen tok den til slutt tak (etter 5 min tenker jeg) Så vi kjørte opptimistiske som vi var/er videre. Så kom vi da omsider til vaskehallen der vi skulle vaske den. Tja tokk vell 10 min før vi greide få den i gir og ut av hallen. Men i første motbakke virket det som den datt ut av gir igjen.. Å da var det ikke sjans da ble det tauing tilbake.. Men nå om jeg går ut å starter den kommer den i revers og fremover før den plutselig bestemmer seg for ikke gå i gir i det heletatt. Det da om mann begynner å kjøre.. Takk for alt av svar=) hadde vært konge om vi hadde sluppet kjøpe ny kasse. Noe som var uklart i teksten så bare spørr=) Moderatoredit (R Andersen): Dette er et BMW-forum.
316 Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Overhale girkassa, tenker jeg... Var borti samme på russebilen, så vi måtte overhale girkassa. Den "glei" ut av gir i en oppoverbakke, og kom aldri i gir igjen. Hehe. Den lille taueturen du hadde med den gjør vel heller ikke underverker for girkassa.
Kentii Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 går greit å taue den så lenge mellom akselen er skrudd av:) skrudde den av og hang den opp =) Okei, kan få tak i en kasse til 7500 kr. som er overhalt.. Tenkte bare høre litt her om det hadde vært annet håp som var rimligere=)
Kentii Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Fikk dere bilen i gir igjen om dere ventet da?? for er det den her gjør du får den i gir igjen om enn venter litt eller lar den stå, så skjønner ikke hva som gjør det ?
316 Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Hmmm, høres jo litt pussig ut... Det gikk ann å tvinge den i gir, av og til... Men, vi det endte med å overhale den. Slura jo utslitte sommerdekk på is. Er jo mange som holder på med amcar i Norge, kanskje de vet råd?
Kentii Skrevet April 15, 2009 Forfatter Skrevet April 15, 2009 Ja vi holder på har kontakter ute er på offroad.no også på forumet for å lete etter et svar:P la inn en her også for å se om det kan være noen som kjenner til symptomene?
Tom K Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Disse kassene er beryktet for sin dårlige kvalitet, har dere prøvd og bytte olje og filter på kassa ? prøv det først før dere begynner og bytte kasse
Saltkjelen Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Disse kassene er beryktet for sin dårlige kvalitet, har dere prøvd og bytte olje og filter på kassa ? prøv det først før dere begynner og bytte kasse Jada, det er litt hipp som happ med disse bilene, men alt i alt er det da faktisk helt ålreite biler. 6,2 dieselmotoren er hvertfall en stor bommert fra amerikanernes side og burde strengt tatt ikke vært benyttet til annet enn anker på cruise skip i middelhavet. Van'en er opprinnelig ikke helt moden for 6,2 dieselen da den er svært, svært tung i forhold til 5,0 bensinmotoren. Alt av forstillinger og div. andre deler på forakselen slites vesentlig fortere enn det gjør med bensinmotoren pga. den ugunstige vekta. I tillegg til en del vanlige problemer som f.eks oljelekkasje og kjølevannslekkasje. Men for all del. Det er en kraftig 6,2 diesel. I tillegg gir den vesentlig grommere lyd enn det 5,0 bensinen gjør. Det skal imidlertid sies at jeg var storfornøyd med 6,2 dieselen, men at jeg nå har 5,0 bensin.. Byggekvaliteten på disse er jo også underlig, men fantastisk morsom. Biler med høyt tak har bare blitt påsveiset ett nytt skall. De har med andre ord kappet av biler med lavt tak og sveiset på et høyere skall. Alt av sidevinduer er kappet ut med vinkelsliper og ikke satt inn med noe rusthemmende middel. Derfor har 99% av alle Chevy-vaner som ruller rundt på veiene rust under vinduene.. Det samme gjelder for innfelling av koppholdere o.l i dører.. Mon tro den Amerikanske fabrikken har hatt et stort forbruk av blader til vinkelslipere..?
Anbefalte innlegg