Rostad Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 Hadde biln (520i 2000mdl) på hovedsakling motoroljeservice hos emmsport i trondheim i dag. Jeg fikk de til å ta en diagnose test for å få sjekket motorlampen som hadde vert hos meg i 3 dager og gått bort. Beltestrekkerkabel høyre foran - ikke aktiv. De sa det var en feil som kan komme og gå. Aldri hørt om det før. Noe litt mer snodig var at de ikke fant ut noe om rygge sensoren min som har sluttet å fungere. Noen ganger når jeg rygger, så begynner den å pipe konstant i 5 sek og slutter. Fungerer ikke når man kommer nærme noe heller. Fant ikke noen sikkring for det heller. Sto 21 på arket ved sikkringene. Men det sto ingen sikkring i. Det var også bare en leder i de 2 sokklene til sikkringen. Noen som har hatt noe trøbbel med ryggesensoren og kjenner til problemet?
Otis Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Har bare hørt om feil med en sensor eller flere sensorer. Aldri hørt om en defekt PDC boks. Men om du vil, så kan vi vel dobbelsjekke med min boks kanskje? Eller motsatt?
Rostad Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Har bare hørt om feil med en sensor eller flere sensorer. Aldri hørt om en defekt PDC boks.Men om du vil, så kan vi vel dobbelsjekke med min boks kanskje? Eller motsatt? Tror ikke det er den, men skulle bare få me alt i emne på inlegget Vet ikke om det kan hjelpe, men hadde vert greit å luke ut at d ikke er boksen. Men kan rygge sensorene bare ryke sånn plutselig da? Har bare PDC bak..
HerrFlick Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Sitter ikke noe smuss eller dritt foran sensorene dine da? Merker dette selv spesielt når bilen er skitten eller når det regner, dette forstyrrer sensorene....
Rostad Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Emmsport vaska biln min da jeg hadde den på service der i går da, men kan gå over de på se. Lignet på maskinvask. Lakken trenger en polering vertfall (de tok med motorvask også faktisk:)
Hansh Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Har hatt en midlertidig feilmelding på PDC en gang, og da sa den at det var feil på en spesifikk sensor så det burde komme tilsvarende hos deg hvis det er problemet. Høres ut som det kan være riktig at den noen ganger reagerer på noe på sensorene som gjør at den tror den er svært nært en hindring.
mudbug Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 [quote Har bare PDC bak.. Har du sjekket sikring F21 i hanskerom???
Rostad Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Har sjekket der. Det sto ikke noen sikring i. mener å ha sjekket på rett plass. Og det har fungert før. Skrev om det i første posten...
hillmar Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Litt OT, men påsto de at motorlampa lyste pga. feil på beltestrekkeren? Feil på beltestrekkeren skal da gi airbaglys, eller? Synes dette hørtes litt rart ut.
mudbug Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Har sjekket der. Det sto ikke noen sikring i. mener å ha sjekket på rett plass. Og det har fungert før. Skrev om det i første posten... Da er det sikring over batterien bak F5 fra høyre (ligger nærmest baklys) mot venstre 5A
Rostad Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Litt OT, men påsto de at motorlampa lyste pga. feil på beltestrekkeren? Feil på beltestrekkeren skal da gi airbaglys, eller? Synes dette hørtes litt rart ut. De sa det ja. Rart at motorlampa skulle lyse for det egentlig. Kanskje litt domt spørsmål, men hvor sitter den og hva gjør den?
hillmar Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Beltestrekkeren er en sylinder med en "sprengladning" som sitter sammen med "den du putter belte nedi på setet" og sørger for å dra denne nedover og stramme beltet ved en krasj. Det er en kjent feil at kabelen som ligger under setet til denne blir ødelagt, og bmw selger en rep-kabel til dette. Men som sagt, ved denne feilen burde airbaglampa lyse og ikke motorlampa...
Otis Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Om man har skitt på sensorene så vil de ente ppe konstant, hele tiden. Eller så kan de pipe veldig uregelmessig. Det gjør ihvertfall mine sensorer, både foran og bak. Men om sensorene foran og bak er tildekket, så piper de veldig rar, litt foran litt bak, mye foran, nesten ingenting bak. Litt villkårlig.
mudbug Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Otis! Fikk du pip pip pip hele tiden når PDC aktiverer???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå