andreas87 Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Dere som sier at det koster 5 - 6 tusen for en behandling? hvor er dette da? I Larvik koster det overkanta 3k for full behandling av ett firma som har drivi med dette i 30 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_c Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 her i stavanger koster det 7000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 ditec merket bakpå bilen er som å kjøre rundt med et stort skilt der det står " jeg har hjerne av papp". STATAN så talentløst å svi av så mange tusenlapper på en BONING! He he... Gamlebilen min var Ditec-behandlet, tydeligvis. Jeg måtte google i flere timer for å finne ut hva det merke bak på bilen sto for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekvals Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 min bil hadde just hatt en slik behandling før e kjøpte den. vet ikke om e hadde kostet på den en slik behandlig, men bilen er skikkelig lett å holde ren. trenger nesten ikke bruke såpe.så jeg er fornøyd med produktet, men spytter du inn 6 lapper ekstra får du jo nylakka bil. Å hvor mye mener du det koster å re-lakke en bil..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 dilemmaet her er at det ikke er dokumentert at ditec sin lakkforsegling er bedre enn hverken autoglym eller mcguiars sin! de gjør også at bilen er sinnsykt lett å holde ren.. derfor er ditec oppskrytt og BULLSHIT! ja det virker! MEN det er faen meg ikke verd 6000!! middlene som brukes koster jo under 200 kroner for en hel bil!! Pluss femti kroner for det der jævla skiltet.. DEN påstanden skulle jeg likt å få dokumentasjon på..!!! Det ligger demonstrasjonvideoer på youtube som viser hva de egentlig gjør. Det er i motsetning til hva mange tror ikke noe revolusjonerende. Kort fortalt en flerstegs maskinpolering etterfulgt av en sealer/lakkforsegling. Det er MANGE timers arbeid å maskinpolere hvis det skal gjøres skikkelig så jeg skjønner at de vil ha betalt for det. Jeg har nettopp kjøpt alle midlene til for å kunne gjøre slik maskinpolering selv. Det dreier seg om ca en tusenlapp. I tillegg kommer selve forseglingen til noen hundrelapper. Så må man ha maskinen, diverse microfiberkluter, poleringsputer osv osv osv. Et par hundrelapper kommer du ikke langt med. Jeg liker ikke Ditecbehandlingen selv da lakken mister mye av gløden og ser litt blass ut. Men bevares, det fungerer fint for de som ikke gidder å polere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 er vertfall kjempefornøyd selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet August 12, 2009 Share Skrevet August 12, 2009 min bil hadde just hatt en slik behandling før e kjøpte den. vet ikke om e hadde kostet på den en slik behandlig, men bilen er skikkelig lett å holde ren. trenger nesten ikke bruke såpe.så jeg er fornøyd med produktet, men spytter du inn 6 lapper ekstra får du jo nylakka bil. Å hvor mye mener du det koster å re-lakke en bil..? rundt 10000 hvis du gjør litt selv, hvis ikke så kan du bare plusse på noen lapper til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet August 12, 2009 Forfatter Share Skrevet August 12, 2009 har du dårlig lakk så bruker du vel heller ikke ditec...... og hvor bra blir en lakkering til 10000. her i området så er ikke slike lakkeringer noe jeg ville lagt ditec på, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 En bra hellakkering med kvittering koster fort 25-30.000,-. En skikkelig bra hellakkering med fullstendig demontering av ruter, dørhåndtak og alt annet, opplakking av dørterksler, baksider av paneler og full pakke drar fort på seg 40-50.000,-. Hvis du får det for 10.000,- så er det enten "kompispris" eller usedvanlig dårlig arbeid. Selve lakkeringen koster jo nesten ingenting, men forarbeidet før lakkering er både utrolig viktig og tidkrevende. Det er her tusenlappene forsvinner og her slurves det MYE på billige lakkeringsjobber. Det eneste jeg ville gjort selv er demontering av lykter og listverk. Resten får være opp til fagfolk slik at de selv får bedømme hvor det må finsparkles og/eller fylles. En kompis av meg fikk svart hellakkering for 8.000,-. Tror en dement spastiker med parkinsons og downs hadde gjort det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s0lberg91 Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 I feb. i år kjøpte jeg en BMW 318i 2002 modell (link under) som jeg vurderer å ta Ditec behandling på! Lest en del på bimmers nå, men er fortsatt litt usikker! Lønner det seg eller ikke? Ville du gjort det? Hvordan blir lakken etter et par mnd? Vil den miste glansen osv? I need help!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valrun Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Oppsøk detailersclub.no og hør med noen av de om de kan ta forsegle bilen. Vil sterkt fraråde ditec og alle lignende behandlinger. Gå heller til en entusiast som tenker på litt annet enn profitt og hvor mange polakker han kan få til å jobbe på samme bilen... Ditec er kjempeflott for de som ikke bryr seg om bilen...sånn er saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 I feb. i år kjøpte jeg en BMW 318i 2002 modell (link under) som jeg vurderer å ta Ditec behandling på! Lest en del på bimmers nå, men er fortsatt litt usikker! Lønner det seg eller ikke? Ville du gjort det? Hvordan blir lakken etter et par mnd? Vil den miste glansen osv?I need help!!!!!! Om du skal ha Ditec eller ikke er det jo bare du som kan bestemme, men som "litt over middels" interessert ville nok ikke jeg gjort det. Bilen blir grei å hold ren, en stund, men du vil aldri få den skikkelige gløden og fine looken du kan få på bilen ved å gjevnlig polere den. Uten å ha satt meg altfor mye inn i prosessen de bruker, så antar jeg at første behandling innebærer en polering for å fjerne riper (derfor tar de bare "nye" biler, da de eldre har for mye riper), og deretter en god lakkforsegling. Etterpå må du inn årlig for etterbehandling for å legge ny forsegling. At det skal forhindre riper er nok stort sett bare tull. En lakkforsegling er syyykt tynn, og det er tvilsomt at du klarer å måle denne i det hele tatt. Dermed skjønner ikke jeg hvordan det skal kunne hindre riper osv. Skal jeg komme med en anbefaling ville jeg sagt at du skulle få en som er entusiast innen bilpleie til å gå over bilen. Det er ikke billig det heller, men du får bedre resultater enn hos firmaene som bare vil ha flest mulig biler gjennom på kortest mulig tid. Deretter kjøper du inn riktig vaskeutstyr, og dermed forhindrer mye av ripene på bilen videre. I tillegg til et par andre enkle produkter vil du kunne behandle bilen selv de nærmeste årene, og få en mye blankere bil enn med Ditec. Eller, om du ikke er interessert i en over middels blank bil, og bare er ute etter en bil som ser helt ok ut og er grei å vaske, gå for Ditec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s0lberg91 Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Hehe okei skjønner! Nei så klart ønsker jeg en bil som er over middels blank! Men om jeg dropper lakkforsegling og kjører lakkrens + polering på bilen, burde vell det være greit! Noen steder du vet om som de gjøre en bra jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Om man bruker feks meguiars synthetic sealant, kan man polere bilen ved seinere anledning? Noen som nevnte at man ikkje skal polere etter forsegling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Mai 21, 2010 Share Skrevet Mai 21, 2010 Om man bruker feks meguiars synthetic sealant, kan man polere bilen ved seinere anledning? Noen som nevnte at man ikkje skal polere etter forsegling. Jo du kan polere, men da må du selvsagt legge på et nytt lag med forsegling eller voks etterpå Men det er bare en kose jobb det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå