Sungam Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Jeg har veldig lite peiling på bil med har blitt mere og mere interessert i bil, og også litt lys til å gjøre noe med bilen, og siden den er litt små slapp så tenkte jeg på turbo Er det noe vits i det hele tatt å fikse det på bilen? (318i e46) eller er det veldig mye som må gjørest for veldig lite effekt, og vil dette koste alt for mye?
oddis Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Dyrt og lite effekt, for ikke å snakke om komplisert elektronikk.
Ballder Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Dyrt og lite effekt,??Kommer langt på vei med 20-25 lapper. Og lite effekt?? Øker lett effekten med opptil 40-50% uten store inngrep. for ikke å snakke om komplisert elektronikk. Som man igjen ikke trenger og tukle særlig mye med. En chip fikser det du trenger der. Men lovlig er det ikke, og kan da fort bli sykt dyrt om man kommer opp i den rette settingen med dette.
S.Arnesen Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Veldig enkelt svar: Nei, det er liten vits...
Sungam Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Veldig enkelt svar: Nei, det er liten vits... Takk skal du ha eneste jeg ville vite
Lars89 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Feil bil å bygge turbo på. Kjøp deg en annen bil hvis du syns den er for slapp
Eklund Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 luftfilter og chip kan gi en del da. Er ellers hverken særlig gjerrig eller sterk motor, konstruert for det norske avgiftssystemet. Har den selv da, fikk bilen billig, så måtte slå til. Har sett chip som gir 131hk et sted på nettet. Kanskje blir 135 m filter. Dette bruker mindre bens, er billig og bilen blir litt mindre kjedelig. Den er jo deilig å kjøre uansett da. Har ikke klart å finne turbokit, men ikke letet så godt. Hadde vært flott med et bolt on kit.
Lars89 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 135hk med chip og filter er eh... optimistisk Kan jo kjøpe et turbokit til M42 og sveise om org. manifold, men som sagt er det feil bil å overlade...
SweetBMW Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 jeg er inne på samme tanken.. og dyrt og dyrt.. alt er hva man gjør det til selv... men det finnes så vidt jeg ser ingen bolt on kit, må nok sveises litt her og der...
E36Cab1 Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Om det er noen vits kommer vel helt an på deg som person,og hva du er ute etter både av resultat,pris og arbeid. Umulig for andre å avgjøre dette...
AlXz Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Kompressor da..? Er vel litt lettere? Slipper å kødde med eksosen bl.a.
Sungam Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Nei tenkte bare på hva noe slik ville koste og om jeg ville mærke noe forksjell jeg Kjenner en BMW mekaniker som driver på med dragracing til hobby, så tenkte han kunne hjelpe meg vist det var noe aktuelt i det hele tatt
SweetBMW Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 kompressor fungerer på 1,8 det også. men det er bare brakettene som kan bli litt jobb og få til da, ettersom disse også må lages selv, så vidt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå