Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil dele sine erfaringer angående hva som er normal dekkslitasje bak på en 523ia ?

Kjøpte nye YOKOHAMA ADVAN SPORT på våren i fjor - dimensjon 265/35 x 18. Etter ca. 10 000 km normal voksenkjøring er de blanke. De har blitt kjørt med riktig lufttrykk og er helt jevnt slitt - ingen skjevslitasje. Kjøpte samtidig samme dekk foran, men i dimensjon 235/40 x 18 - Disse er normalt slitt og kan fint kjøres en sesong til. Jeg synes jo imidlertid at det er drøytt med ett nytt dekksett bak hver sommer.....:-)

Dekkleverandøren hevder dette er normalt på BMW !?!?

Noen erfaringer - eller anbefalinger til dekkmerke ?

Skrevet

De sliter mer inne enn ute...

Jeg kjører på Nankang 265/30/19 da de er mye hardere. Støyer mer, men da går det i allefall ut sesongen.

Men en 4-hjulskontroll kan hjelpe noe. Og om du ikke ligger nedi spora på veien hjelper enda mer =)

Skrevet

har brukt yokohama selv en gang for lenge siden...

Og di ble nedslitte på en sesong, yokohama har veldig myke dekk godt grep men dårlig utholdenhet...

Så bilen din er om dagen forresten veldig fin bil 8)

Skrevet

Hørtes ut som unormalt mye slitasje du har bak. Det sliter helt klart mest på innersiden på bakdekkene. Dette pga vinkelen hjulene står i når du får såpass bred dim.

Jeg kjører selv på nøyaktig samme dim som deg både foran og bak, og har gjort det i til sammen 7 år i to forskjellige E39'er. Men jeg har ikke vært i nærheten av å blankslite bakdekkene helt jevnt på samme antall km som deg. Mye slitasje innerst er derimot helt normalt.

Tror jeg hadde tatt en 4-hjulskontroll som wabby skriver. Da får du hvertfall sjekket om det er hjulstillingen som er problemet.

Skrevet
De sliter mer inne enn ute...

Jeg kjører på Nankang 265/30/19 da de er mye hardere. Støyer mer, men da går det i allefall ut sesongen.

Men en 4-hjulskontroll kan hjelpe noe. Og om du ikke ligger nedi spora på veien hjelper enda mer =)

4-hjulskontroll ble foretatt sommeren 2007 (med 18"-felgene) - og jeg regner derfor med at det er/var OK bare et halvt år senere.....

Dekkleverandøren hevder også at dekkslitasjen øker kraftig på grunn av all sporingen - og med den tilstanden rv. 7 har for tiden, så er det nesten ikke mulig å unngå sporing selv om vi fortrinnsvis "rir" på kantene....... :-)

Skrevet
har brukt yokohama selv en gang for lenge siden...

Og di ble nedslitte på en sesong, yokohama har veldig myke dekk godt grep men dårlig utholdenhet...

Så bilen din er om dagen forresten veldig fin bil 8)

Heisann !

Hyggelig at du liker bilen !!

Jeg tror også at YOKOHAMA nok er veldig myke - men synes det er utrolig forskjell foran og bak.....:-(

Skrevet

Det var sånn på Mercedes som jeg hadde di på...

Her har du litt info om dekka...

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Yokohama&tireModel=ADVAN+Sport

Og her har du noe bedømmelse av dekka og ser di fleste skriver att di blir fort nedslitte...

http://www.tirerack.com/survey/SurveyComments.jsp?additionalComments=y&tireMake=Yokohama&tireModel=ADVAN+Sport&tirePageLocQty=&commentStatus=P

Skrevet

Takk for glimrende linker !!

Min erfaring er også at dekket er bra med hensyn på vann.

Fantastisk grep og null planing - og veldig lite støy !

Men slitestyrke.......niks :wink:

Skrevet
Mye koster en 4-hjulskontroll?

Hvor stor er en fisk?:P Koster vel mellom 800-1500,- ish hvis jeg ikke tar helt feil

Skrevet
Mye koster en 4-hjulskontroll?

Hvor stor er en fisk?:P Koster vel mellom 800-1500,- ish hvis jeg ikke tar helt feil

Tror det koster rundt 1500,- her som jeg bor, skal selv ha nå i løpet av nærmeste fremtid (innen 2 uker)

• 5 months later...
  • 6 months later...
Skrevet

----og husk masse luft, eller aller helst ; nitrogen. har selv 45 pund Nitrogen bak på mine 265 dunløp sportmax. Ikke registrert innvendig slitasje ennå, slik det var på forrige dekksett tilhørende forrige eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...