Michter Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 bilen skal på Eu denne måneden, og skal starte å gjøre klar bilen i morgen.. har montert et v-maxx just.senkesett som har tüv, men har ikke vært til godkjenning av biltilsynet. må jeg fjerne xenon i fjernlys? har xenon i tåkelysa, men begge pærene har gått! trenger jeg å fjerne dem da?
en325ic Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 i utgangspunktet må senkesette være godkjent i vognkort. men dette er det stor sansynlighet til at di ikke anmererker- ja du må fjerne xenon i fjernlysan. vist du har grøftelysan så må dæm virke! er bare og ta dæm bort. eller sett i vanlige pærer..
icc Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Du skal ikke være nødt til å fjerne noe før du drar på pkk. Vil minne om at der er en grunn til at kontrollen tar for seg det den gjør. Det er ikke uten grunn at det ikke er lov med senkesett som ikke er godkjent og at alle og en hver man ikke skal kunne sette xenon i alle lyktene sine.
Lars89 Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Kommer helt an på hvem som tar kontrollen. De fleste vil slippe igjennom et senkesett m/tuv hvis resten av bilen er bra, mens andre gjør at du må vise bilen på BT, såkalt "forevisning trafikkstasjon"... Xenon må demonteres. Tåkelys er 1er-feil så trenger ikke fikse det før PKK
Bmw_325i_ Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 skal du få godkjent bilen din så må du fjerne alt som heter xenon. på senkesett krever bt at du skal ha 4hjulskontroll og time hos de med papirer fra kontrollen, samt Tuv papirene. så du kan ikke regne med at du får eu godkjent bilen din uten at dette er godkjent hos bt. hadde ikke sjans på min. fikk mangel på senkesett på e30'n (60/60) sett. alle som eu godkjenner har blitt generellt strengere det siste året.
Simpel Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Sikre på dette med Xenonlys? Har sett mange plasser på forumet at du kan ha lovlige xenonlys i både fjernlys og tåkelys selv om du ikke har lyktespyler og nivåjustering. Merk, ikke på nærlys, det er en annen dans.
Sjøbuse Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 min bil ble godkjent med AE. xenon i alt av lys forran. og senk uten et eneste papir. senket 20/20. ikke mye. men uansett senk. fjørene er veldig gule. så om de ikke så det er de blinde. xenon er lovlig i fjernlys og grøftlys har jeg hørt. det er fordi det er lys det ikke er påbudt å ha på mens man kjører. vet ikke om det stemmer. men det er hva jeg har hørt.
hagenisse Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Min gikk også igjennom med H&R justerbart, men EGENTLIG skal den ikke gjøre det, så det var kun verkstedet som var sløve/snille...
Lars89 Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Senk er det mange som slipper igjennom så lenge det ikke er ekstremt lavt og dekka ikke er skeivslitte.
Hansh Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Har og vært gjennom kontroll flere ganger med senkesett uten at dette har blitt nevnt..
kawaman Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Om tåkelys bak ikke virker er dette en 1'er,men om begge tåkelysa foran ikke virker er det en 2'er. Enten skal di virke eller fjernes. Er det orginalt med tåkelys i hovedlampa og ikke virker er dette en 1'er. Ang senk kommer det veldig ann på personen som tar kontrollen
BmMm3 Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 Hva som er en 1'er og hva som er en 2'er kommer også ann på hvor du viser den. Har selv fått ener feil på manglende pærer som burde gitt en 2'er feil i følge papirene, men verkstedet bestemmer seg for å sette en ener feil.
bjsyse Skrevet April 20, 2009 Skrevet April 20, 2009 når jeg skulle godkjenne min ombygde bil spurte jeg om xenon på biltilsynet. Eldre biler er ikke godkjent med xenon kit, hvis dette skulle bli godkjent og rette deler kostet det rundt 20 lapper fortalte dem meg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå