Otis Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Hallo Dette her er en situasjon som jeg har havnet i, som jeg ikke er sikker på om hvordan jeg skal forholde meg til, så jeg håper på innspill fra dere. Kort versjon: Leverte bilen inn for feilsøking av ingen fjernkontroller virker. Regning på 4792,- inkl mva for feilsøking. Feil funnet: Feil på grunnmodul. Jeg synes dette er meget høyt, om man kan gå utifra en timespris på 1100,- så har de brukt over 4 timer. Ingen pris var avtalt før, under, eller etter feilsøking. Lang versjon.for feilsøking Slik er det: Jeg leverte min bil, E39 touring 2001 modell inn til et ikke-navngitt-firma for feilsøking på at ingen av mine fjernkontroller virket mot bilen min. Jeg hadde selv prøv å "parre" bilen med nøklene på nytt uten resultat. Det ble ikke snakket noe om en prisantydning i det hele tatt ved dette tidspunkt. De feilsøkte så på min bil, fant feil med antenneforsterker, som de da bestilte opp etter samtale med meg, og jeg godtok dette, da det kom til å koste ca.2300,- for antenneforsterkeren. (jeg husker ikke om det var ink. mva, men antar det.) Uansett så leverte jeg bilen min inn igjen etter 1 uke eller så for å bytte antenneforsterkeren. De byttet den og det viste seg at det var ikke det som var problemet. Så de tar kontakt med meg igjen for å si at det ikke var feil, og at de må feilsøke videre, noe jeg sier er greit. Ingen pris er nevnt for tidligere feilsøking, eller for videre feilsøking. Når jeg henter bilen senere på dagen så har de funnet feilen i en del som de kaller for grunnmodul. Denne grunnmodulen kostet vel ca. 3500,- inkl. mva. Jeg gir beskjed om å bestille delen slik at dette kommer i orden, de bestiller. Jeg venter da i ca. 7 uker, da tar de kontakt med meg og sier at delen er ankommet og de kan bytte den. Jeg sier da at jeg er litt blakk for tiden, og spør om vi ikke kan utsette dette i 1 mnd til, noe han jeg snakker med synes er OK. I dag kom regningen for feilsøking. Arbeid feilsøk på fjernkontroller 50 AW à 76,67,- 3833,50,- eks. mva. Totalt 4791,87 = 4792,- ink mva Jeg syntes da at dette var noe høyt, for hvis de tar 1100,- per time, så har de brukt over 4 timer. Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på denne saken, før jeg snakker med firmaet selv. Jeg må jo vente til over helgen uansett.
Deep Dish Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Dette ville jo ha kommet fram ved en enkel diagnose, var det ett BMW-verksted bilen ble levert inn på.????
316 Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Leverer aldri bilen på verksted, etter å ha spurt om anslagsvis hvor lang tid de kommer til å bruke på jobben. Sparte meg selv for hvertfall 4000 der ved siste verkstedbesøk. Jobben skulle ta en halvtime / time max, og tok 4 timer...
KalMar Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 kommer den grunnmodulen utenom ?? regner med det... men syns ikke dette var så veldig galt igrunn.. si de brukte 1 time på feilsøking første gang.. så brukte de 2 timer på å sette in den antene greia, å feilsøke på nytt... så brukte de 1 time på å bytte den grunnmodulen... de forskjellige delene ligger kansje ikke kjempe greit til, så det er mye som må av før man kan komme til den grunnmodulen... uten at jeg har vært borte i de bilen...
ThFosse Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Har nesten samme problem som deg... Har en 2001 325xi E46 som sentrallåsen bare låser opp når det passer den selv... Autozentrum fikk bilen inn for feilsøking og fant ingen feil (låsen hadde en god dag og virket som den skal) men mente at kanskje grunnmodulen måtte byttes. Pris ca 2500,- (feilsøking og smøring av låsene) Et par dager senere begynner samme problem igjen og jeg tar turen til Nylund bilelektriske i Stavanger, og snakker med BMW mannen som driver der. Forklarer problemet og han sier umiddelbart at det er grunnmodulen som må byttes, 3600,- + en times arbeid for programering...
Otis Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Dette ville jo ha kommet fram ved en enkel diagnose, var det ett BMW-verksted bilen ble levert inn på.???? Ja, det var et BMW verksted, så jeg antok at dette var grei skuring, da jeg har smurfet litt på nettet, og tenkte kanskje de ville finne feilen fortere enn meg....
Otis Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Leverer aldri bilen på verksted, etter å ha spurt om anslagsvis hvor lang tid de kommer til å bruke på jobben. Sparte meg selv for hvertfall 4000 der ved siste verkstedbesøk. Jobben skulle ta en halvtime / time max, og tok 4 timer... Kan virke som om at det er en jævlig god idè nå ihvertfall, men jeg antok vel litt for mye. Jeg antok altså at det ikke skulle bli så dyrt.
Otis Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 kommer den grunnmodulen utenom ?? regner med det...men syns ikke dette var så veldig galt igrunn.. si de brukte 1 time på feilsøking første gang.. så brukte de 2 timer på å sette in den antene greia, å feilsøke på nytt... så brukte de 1 time på å bytte den grunnmodulen... de forskjellige delene ligger kansje ikke kjempe greit til, så det er mye som må av før man kan komme til den grunnmodulen... uten at jeg har vært borte i de bilen... Joda, det er utenom grunnmodulen, hadde det vært med, så hadde jeg betalt uten problem... Men tja, jeg regnet jo med at et merkeverksted har peiling og at de bytter eller at de har noe erfaring med slikt, slik at det ikke skal ta så lang tid. Han som svarte under deg igjen betalte jo bare for 1 time arbeid og delen... EDIT: Summen som er oppgitt av meg, er uten faktisk bytte av grunnmodulen som faktisk er defekt. Den er ikke byttet ennå.
Otis Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Har nesten samme problem som deg...Har en 2001 325xi E46 som sentrallåsen bare låser opp når det passer den selv... Autozentrum fikk bilen inn for feilsøking og fant ingen feil (låsen hadde en god dag og virket som den skal) men mente at kanskje grunnmodulen måtte byttes. Pris ca 2500,- (feilsøking og smøring av låsene) Et par dager senere begynner samme problem igjen og jeg tar turen til Nylund bilelektriske i Stavanger, og snakker med BMW mannen som driver der. Forklarer problemet og han sier umiddelbart at det er grunnmodulen som må byttes, 3600,- + en times arbeid for programering... Se her ja, så BMW i Oslo? har det artig de å altså... Det kan virke som jeg ikke bil benytte med av dette verkstedet fler ganger, men det har jeg jo allerede bestemt meg for da Du fikk det ihvertfall billig i forhold til meg, bare 1 time arbeid med bytting av del?
KalMar Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 kommer den grunnmodulen utenom ?? regner med det...men syns ikke dette var så veldig galt igrunn.. si de brukte 1 time på feilsøking første gang.. så brukte de 2 timer på å sette in den antene greia, å feilsøke på nytt... så brukte de 1 time på å bytte den grunnmodulen... de forskjellige delene ligger kansje ikke kjempe greit til, så det er mye som må av før man kan komme til den grunnmodulen... uten at jeg har vært borte i de bilen... Joda, det er utenom grunnmodulen, hadde det vært med, så hadde jeg betalt uten problem... håper du finner ut av det !!! Men tja, jeg regnet jo med at et merkeverksted har peiling og at de bytter eller at de har noe erfaring med slikt, slik at det ikke skal ta så lang tid. Han som svarte under deg igjen betalte jo bare for 1 time arbeid og delen... EDIT: Summen som er oppgitt av meg, er uten faktisk bytte av grunnmodulen som faktisk er defekt. Den er ikke byttet ennå. uten bytte av grunnmodule også ja.. å merke verksted som gjorde jobben.. er noe som skurer litt da... kansje en lærling de satt på jobben.. hehe nei da var jo litt dyrt da
MatsBuer Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Hadde samme problem på min bil. De tok med både meg og bilen inn på verkstedet. tok dem 5 minutter og få opp feilen. Kostet 0kr. Hadde nektet å betalt mer enn 1000kr for en feilsøking med laptop. Det tar 5 minutter å få fram feilene. Dette var på Schmiedman i skien.
Otis Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Ja, dette høres egentlig ekstremt rart ut, ihvertfall i forhold til hvordan MatsBuer og ThFosse fikk løst dette. Jeg skal i tillegg ta kontakt med et annet verksted på mandag, for å få en vurdering.
Thomaz Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 Hatt bil inne på feilsøking selv nå.. Jeg pleier å be dem ringe underveis å si fra hvor mange timer etc dem har brukt for å ha litt kontroll.. Endte opp med ny GM jeg og..
Otis Skrevet April 17, 2009 Forfatter Skrevet April 17, 2009 Har aldri fått servert en slik regning for et arbeide, som for meg, virker som ganske enkelt... Har surfet litt på nettet nå og nesten alle plasser man leser om rare feil med fjernkontroll funksjoner eller andre rare feil, så sier de stort sett Basic Module 3, som jo er GM modulen, som du sier Thomaz.. På toppen av det hele så kan det se ut som man kan lese dette ut på diagnosen, men den er jeg litt mer usikker. Og ikke nok med det, men modulen skal være lokalisert bak hanskerommet, så dette skal sjekkes i løpet av helgen. De kan da ikke ta så mye penger for dette her!
hauken Skrevet April 17, 2009 Skrevet April 17, 2009 min erfaring er at en i de lengste bør styre unna merkeverksted,de koster mer enn de smaker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå