Gå til innhold

Hvor koble til "Powerboks"/tuning? (M57 TUD30)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en liten "kvikklunsj" fra AC-Schnitzer som etter sigende skal ha en artig effekt (det bør den i alle fall ha til den prisen...).

Nå er jeg såpass grønn på elektronikken på denne motoren, at jeg ikke helt veit hvor jeg skal koble den til. Er det under motordekselet et sted? På commonrailen? Her er et bilde av koblingene:

x2ts63h8z76vj8obnp02.jpg

Takk for all hjelp :)

Skrevet

Mener det er en kontakt et godt stykke bak på høyre side av motor, under toppdeksel. Er vel bare å lete etter en tilsvarende kontakt i det området. Si gjerne ifra hvordan det fungerer :)

Skrevet

Takk for tips, det stemmer at kontakten satt helt bak på motoren. Litt kronglete å komme til, men det gikk etter litt fikling og svetting.

Effekten var rimelig kontant :)

Mye bedre gassrespons, bedre effekt på toppen, og ikke minst mer moment over hele linja.

Utrolig moro :)

Prisen på moroa er egentlig 23.000,- men jeg fikk den heldigvis til en helt annen pris brukt!

Effekt påstås å være 218/480. Kan anbefales!

• 1 month later...
Skrevet

Det var ganske stivt for 218/480 da. Jeg starter som forhandler med omprogrammering via OBD. Enkelt og ikke sporbart. Vi henter 220/510 for 1/3 av den prisen på 530d.

Skrevet

Har en 2007 318d der jeg har montert ac schnitzer tuning boks.

Dette ble gjort av Bavaria og montering kostet 1908kr.

Føler meg tryggere med tuningen at det ble montert av Bavaria siden de følger opp bilens tekniske tilstand m.m.

Skrevet
Har en 2007 318d der jeg har montert ac schnitzer tuning boks.

Dette ble gjort av Bavaria og montering kostet 1908kr.

Føler meg tryggere med tuningen at det ble montert av Bavaria siden de følger opp bilens tekniske tilstand m.m.

Ja, ble du fornøyd?

Skrevet
Takk for tips, det stemmer at kontakten satt helt bak på motoren. Litt kronglete å komme til, men det gikk etter litt fikling og svetting.

Effekten var rimelig kontant :)

Mye bedre gassrespons, bedre effekt på toppen, og ikke minst mer moment over hele linja.

Utrolig moro :)

Prisen på moroa er egentlig 23.000,- men jeg fikk den heldigvis til en helt annen pris brukt!

Effekt påstås å være 218/480. Kan anbefales!

Ikke for å være en partykiller, men husk at automatgearkassen i din modell ikke er dimensjonert for alt for mye ekstra effekt/moment. Alt for mange har gjort en dyrkjøpt erfaring med dette... bruk derfor effekten/momentet med omtanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...