Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen, tusen takk for mange gode svar. Føler at jeg lærer mer for hver dag som går her :-)

Etter å ha tittet litt mer så viser det seg at mange av disse bilene er importert fra Tyskland. Jeg blir mistenksom når dét ikke kommer fram før jeg titter i serviceheftet..

Hvordan forholder norske forhandlere seg til biler som er importert? Er de like serviceinstilte overfor kunder som har importert bil?

Er det noe spesielt man må tenke på når man kjøper en bil som har vært importert?

Skrevet

prøv begge modellene og du vil garantert heller ha dieselen. har selv 120d og den går noe vanvittig slv når den er orginal. har du mulighet så gå for en 120d!

Skrevet
prøv begge modellene og du vil garantert heller ha dieselen. har selv 120d og den går noe vanvittig slv når den er orginal. har du mulighet så gå for en 120d!

gå for dieselen, 120d... den vil du få mest glede av, både sprekest og mindre problemer enn bensin.

hvis du går for bensin kan jeg nesten garantere at du får problemer med motor alà registerstrammer:)

min personlige mening er iallefall 120d :D

Skrevet

enig med GeirAndre. Har 120d som er chippet. 200+hk og 400+nm. Fantastisk bil både rett frem og i svingene. Er som en go-cart med m-pakka. Et godt alternativ til mange sportsbiler!

Skrevet
Igjen, tusen takk for mange gode svar. Føler at jeg lærer mer for hver dag som går her :-)

Etter å ha tittet litt mer så viser det seg at mange av disse bilene er importert fra Tyskland. Jeg blir mistenksom når dét ikke kommer fram før jeg titter i serviceheftet..

Hvordan forholder norske forhandlere seg til biler som er importert? Er de like serviceinstilte overfor kunder som har importert bil?

Er det noe spesielt man må tenke på når man kjøper en bil som har vært importert?

spm om forhandlerene, kommer helt ann på hvor du drar og hvem du snakker med.. alltid kjekk og smiske litt med selgere, de har alltid litt innflytelse på formannen på verkstedet f.eks. få ett billigere service tilbud...

Skrevet
enig med GeirAndre. Har 120d som er chippet. 200+hk og 400+nm. Fantastisk bil både rett frem og i svingene. Er som en go-cart med m-pakka. Et godt alternativ til mange sportsbiler!

Høres veldig bra ut :-D

Hvordan reagerer verksteder på chippede biler? Tenker først og fremst på vanlig service og eu-kontroll.

Skrevet

Både i forhold til importbiler og chipping er de nok bare glad for en ny kunde som velger dem, og som de kan tjene penger på.

Regnestykket er jo så enkelt at hvis du ikke kjøper bil der og de aviser deg med en bil kjøpt et annet sted så tjener de ingen penger. Tar de imot deg på linje med andre kunder så tjener de penger, og er du fornøyd er sjansen stor for at du kommer tilbake og legger igjen mer penger, og kanskje de en gang til og med velger å kjøpe en bil av dem.

Skrevet

En god chip skal vel optimalisere forbrenningen og dermed redusere utslipp?

Hva en powerbox er i stand til å gjøre er en annen sak...

Skrevet

Høres veldig bra ut :-D

Hvordan reagerer verksteder på chippede biler? Tenker først og fremst på vanlig service og eu-kontroll.

Jeg har hatt service og skal ha eu-kontroll. Det skjer på samme verksted som jeg fikk den chippet så det er ingen problem i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...