Mr E30 Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Du skal kunne kjøre over en kloss som er 11cm høy og 80cm bred. Var på risløkka på fredag da var bilen 2cm for lav . Så jeg måtte få fatt i noen nye hjul til bilen slik at den ble høyere. Kjørte på 14" hjul 165/65-14 eller noe.Så da satt jeg på 15" 195/65-15" Da funka det fint. dette var med 40/40mm Men skal si det er forskjell på BT til BT i Drøbak brukte de kun målebånd.ikke noe kloss. Men til de som har tenkt seg til BT å godkjenne dette så anbefaller jeg at dere peller av evt ettermontert xenon ol de komenterte faktisk åpentluftfiler å. Snakk om regelryttere
ehrnst Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 ikke lenge siden jeg var der, og da brukte de ingen kloss
LarsiPan Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Biltilsynet i trondheim bruker kloss iaff... en kammerat var der nylig.. 1cm for lav :S:S
Mr E30 Skrevet April 21, 2009 Forfatter Skrevet April 21, 2009 fyll luft i hjula til de nesten sprenger!! kompiss måtte ha 3,5 bar i da gikk det fint.
larserso Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hva er poenget med at bilen skal kunne kjøre over en 11cm høy kloss? Så lenge eier finner fremkommeligheten god nok kan da ikke BT ha noe med høyden å gjøre så lenge det er godkjenningspapirer på senken? Forøvrig så er vel Risløkka et av de stedene de rir heftigst på reglene sine så anbefaler ikke å reise dit. Er helt sheriff noen av kontrollørene der...
Mr E30 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 regler er regler ikke noe vi får gjort noe med.Jeg spurte hvor de hadde tatt de 11cm fra.Da begynte han å bable om at de hadde fått et brev fra ett eller annet departemang bla bla bla.Så sånn var det bare.
rel0ad Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 oi, håpe å ikke bli stoppet da, for da sliter jeg
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Altså, ettermontert xenon går ikke igjennom EU kontrollen, så at du tar dette ut før du skal på BT er vel ikke mere enn normalt..
Mr E30 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Altså, ettermontert xenon går ikke igjennom EU kontrollen, så at du tar dette ut før du skal på BT er vel ikke mere enn normalt.. var en kar i en annen tråd her som mente at det ikke var noe stress...da sa jeg "rart at du får mangellapp på det da"!!men han var bestemt på at det ikke var noe stress.
S.Arnesen Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hva er poenget med at bilen skal kunne kjøre over en 11cm høy kloss? Statens vegvesenet er veldig klar over at veistandaren i norge har falt mer og mer de siste årene. Er temmelig sikker på at det er grunnen til at denne regelen har kommet, for å unngå at så mange biler faller ned i disse kraterene rundt omkring på norske veier, som igjen fører til erstatningskrav mot statens vegvesen
Dr_S Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Altså, ettermontert xenon går ikke igjennom EU kontrollen, så at du tar dette ut før du skal på BT er vel ikke mere enn normalt.. var en kar i en annen tråd her som mente at det ikke var noe stress...da sa jeg "rart at du får mangellapp på det da"!!men han var bestemt på at det ikke var noe stress. Klar 2er feil, opplevd det selv.
Mr E30 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Meh, bare drit i godkjenning.. Funker fint funker jævla bra til du enten blir stoppa eller skal på eu . like så greit å godkjenne spør du meg.
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 nevnte ikke no kloss når jeg var hos BT i Bodø. de spurte faktisk ikke etter 4-hjulskontroll papirene heller.. hvordan blir dette med coilovers? da har de jo ingen kontroll på hvor høy bilen faktisk er?
Mr E30 Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 de spør om det er høyde justerbart. noe mer en det veit jeg ikke.Sikkert noen regler for det å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå