morteym Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 Jo, det er riktig, men jeg vet ikke hvor mye ~10kg vil utgjøre når høydeforskjellen ikke er større og vekta dessuten ligger på samme nivå/plate? Vekta kommer kanskje også noe lenger bakover i bilen, uten at det heller kanskje har noen reell innvirkning. En M3 har forresten ikke reservehjulsbrønn. Det er vel noe rom der hvor det ligger bl.a utstyr til å pumpe opp et flatt dekk, men langt mindre enn i en non-m3. Dette er pga eksosanlegget. Jeg skal prøve å finne ut hva H/K-komponentene veier, men det er nok ikke så mye. Selve "subben" henger i hattehyllen. http://forums.roadfly.com/forums/audio/ ... 274&page=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 Jeg har fått en vekt på følgende komponenter fra H/K: Subwoofer - 7 pounds 2 ounces Tuner, amp, and bracket that holds all electronics on left side of trunk - 7 pounds 10 ounces CD Changer - 4 pounds 7 ounces NAV computer from trunk - 4 pounds even Door speakers (1 bottom and 1 top) - 2 pounds 5 ounces Rear deck speakers (each) 1 pound 10 ounces NAV headunit - 6 pounds 3 ounces Litt omtrentlig konvertert til kg: Sub - 3.2 kg Amp - (ikke tilgjengelig) La oss si ca 2 kg Rear speakers - 1.2 kg Door speakers - 1.1 kg (eller 2+ kg hvis talla som er oppgitt var per side) La oss si det gir en vekt på 7.5 kg som kan tas ut av bilen før en plusser på ny vekt: 10" jlaudio sub - 3.4kg Focal solid 4 kanals - 3.6kg Focal 130VRS slim - 2.40kg Kabler - 2kg Kasse i cf - max 5 kg --------------------- Totalt = ca 16 kg --------------------- Minus 7.5 kg = 8.6 kg vektøkning. Total vektøkning blir da omkring 6.5-9 kg hvis jeg har tenkt riktig. Det inkluderer kabler og frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Mai 11, 2009 Share Skrevet Mai 11, 2009 Hei, putta akkurat inn nye høyttalere + sub m/forsterker i min M3. Du får nok bygd noe som veier mindre enn løsningen jeg brukte, men plug and play er det hvertfall. Sub'en i det orginale anlegget er totalt ubrukelig, så det skal ikke mye til for å få en betraktelig bedre bassgjenngivelse. Jeg tok ut den Sealant Cartridge'n (skum-greia til rep av punktering) og monterte forsterkeren der isteden. Link til sub-pakka til BSW: http://www.bavariansoundwerks.com/produ ... -3-Series/ Jeg bor i USA, så veit ikke åssen prisen er på dette kitet i Norge.. EDIT: Nå har jo jeg cab da, veit ikke om coupe'n har samme "luke" fra bagasjen og inn i kupeen mellom baksetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå