André78 Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei, Jeg lurer på om det er noen fordeler kjøremessig med forskjellig dekkdimensjon foran og bak? Hilsen ny bruker på forumet
hillmar Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Veeel, tviler på at det er noen store fordeler så lenge du ikke har så mye power i bilen at du ikke får det ned i bakken når du har lik dim foran og bak.(regner med at du snakker om å gå opp i felg/dekkbredde bak og ikke ned foran) Men utsendemessig er det helt "riktig" med breiere dekk bak enn foran på BMW mener jeg!
hagenisse Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Det gir bare mer understyring, så hvis du ikke har problemer med å få krefter ned i bakken er det egentlig ingen vits.
André78 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Takk for svar. Nei så mye power har jeg ikke. Har kjøpt meg nye dekk nå, 225/40/18. Virker helt ok.
Sjøbuse Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 jeg har 8,5 felg forran. 245.40.19 og 9,5 felg bak. 285.35.19 er mye penere med breiere felg bak. helst med litt kant også. mine dekk sporer no jævlig på veldig sporete vei. kjenner det også der det ikke er så veldig sporete vei. brede dekksporer nok uansett. samme om de er smalere forran.
larserso Skrevet April 27, 2009 Skrevet April 27, 2009 Det blir mindre sporing. Det er vel stikk motsatt? Sporete, som jo er relativt vanlig i Norge, med forskjellig dekkbredde foran og bak gjør at bilen "klatrer'' ulikt foran og bak i hjulsporene og kan oppleves mindre behagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå