Perfero Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei! Kjøpte noen M5 felger for ikke lenge siden uten bolter. Så jeg brukte originalboltene mine fra e34'en på dem, men boltene bare løsner, så tror kon'en er feil (skråvinkelen før gjengene begynner), så lurer på hvilken bolt jeg må ha! De sto på en e39 hos forrige eiger og han sier han brukte standard e39 bolter, er de forskjellige fra e34 bolter? Spør her for han fyren virket passe kørka så kjøper ikke uten å være sikker. Legger ved bilde av type felger. Mvh Anders !
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Du må bruke lettmetallsbolter med riktig kon, bruker du vanlige jernbolter kan disse ødelegge felgene dine.
Perfero Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Det vet jeg, men eg må vite hvilke bolter jeg skal ha...
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Det vet jeg, men eg må vite hvilke bolter jeg skal ha... Boltene følger felgene ,ikke om det er E34 eller E39, er det orginale BMW felger er det jo bare å ringe til en BMW forhandler å høre
Perfero Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Får gjøre det... Tenkte bare det kanskje var noen her med slike felger som kunne si hvilke bolter jeg måtte ha, kan da ikke være en type bolter som KUN er til desse felgene vel
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Får gjøre det... Tenkte bare det kanskje var noen her med slike felger som kunne si hvilke bolter jeg måtte ha, kan da ikke være en type bolter som KUN er til desse felgene vel Nei, det er nok en egen boltstandard som passer forskjellige felger, men det du må finne ut av er hvor mange grader konen skal være visst det er eller om det er kuleform (Mest sansynlig kon formede bolter) og gjengelengde samt om det er 12mm eller 14mm. Bolter får du forøvrig kjøpt hos Biltema også, kjøpte selv der til noen felger jeg hadde tidligere. btw såg ikkje at du va frå Bømlo før no, e visst bra blind, hehe
Schwarz Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Det mest vanlige kon på alu felger er 60`(rett) kon... mulig noen har kule (rund) kon.. men mest vanlig på stålfelger.
Perfero Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Hehe, Mostring eg Når du seie 12 / 14 mm meiner du tjukkelsen på gjengene? Eller på Mutterhodet? Uansett, boltane eg brukar no har rett kon, og om eg skal tippe er den 45 grader. Lengden på boltane virkar som den er passeleg, så det er nok kon'en som ikkje er rett! Så eg får sjekke litt rundt, men som sagt håpa eg på full klaff her om gjerne nokon visste AKKURAT kva boltar eg skulle ha! Han som hadde felgane før meg brukte dei på e39 og brukte originalboltane til den. Kan eg bruke e39 boltar på min e34? Sidan det er same serie, og modellane ikkje er så mange år frå kvarandre, trur dåke det passar?
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hehe, Mostring eg Når du seie 12 / 14 mm meiner du tjukkelsen på gjengene? Eller på Mutterhodet? Uansett, boltane eg brukar no har rett kon, og om eg skal tippe er den 45 grader. Lengden på boltane virkar som den er passeleg, så det er nok kon'en som ikkje er rett! Så eg får sjekke litt rundt, men som sagt håpa eg på full klaff her om gjerne nokon visste AKKURAT kva boltar eg skulle ha! Han som hadde felgane før meg brukte dei på e39 og brukte originalboltane til den. Kan eg bruke e39 boltar på min e34? Sidan det er same serie, og modellane ikkje er så mange år frå kvarandre, trur dåke det passar? Trur da e 12mm, gjengene eg snakke om ja, boltane passe på alle BMW, einaste så ikkje funke e E39 felgar på E34, då senteret e større p åE34, men da trenge ikkje du bekymmra deg om.
Perfero Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Er nok 12mm isåfall ja. 14 virker for stort! Men om e39 felgar ikkje passar på e34, kossen har desse felgane passa på både e39 og på e34 sånn sett? Skjønner ikkje heilt ka du meiner med senteret liksom. Tenker du på den "rundingen" i midten som stikker litt utover?
Haug530D Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Er nok 12mm isåfall ja. 14 virker for stort! Men om e39 felgar ikkje passar på e34, kossen har desse felgane passa på både e39 og på e34 sånn sett? Skjønner ikkje heilt ka du meiner med senteret liksom. Tenker du på den "rundingen" i midten som stikker litt utover? Hullet i felgen i midten, dei felgane du har passe nok til både E39 og E34, e vel senterringa på di no vel?
Perfero Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Senterringer? Er litt ny på dette! Er det
Haug530D Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Senterringer? Er litt ny på dette! Er det Ja, E34 har ett senter på 72,5 mens E39 har ett senter på 74,1 så om du har felger som har stått på E39 før så må du ha senterrinnger, er noen runde plastringer som står inni det hullet i midten av felgen, slik at felgen blir sentrert rundt navet hvis du skjønner.
Perfero Skrevet April 24, 2009 Forfatter Skrevet April 24, 2009 Skjønner ka du meiner ja. Men det var merkelig då, virka som felgane passa som dei skulle på senteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå