Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei neiNEI!

du skal skalere bildene dine til maks 1024x768 (er vel det fotobøtta tar maks)

så skal du lagre de som .png filer... da har du mye bedre kvalitet ;-)

bare husk å "flatten image" før du saver når du bruker ps ;-)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

For å få god kvalitet på bildene så gjør jeg slik:

Resize i photoshop (pleier å bruke 1024px, men kan også ha større og laste opp til photobucket fordet), og så oppskarping med hjelp av unsharpen mask i photoshop, lager i jpeg.

Og så opplasting til photobucket, MEN jeg velger 'reduse to 1 MB file size', ikke la photobucket gjøre noen resizing!! :wink:

Skrevet
unsharpen mask, og deretter lagre i jpeg..

Hmm

flatten image og .png, eller unsharp mask og jpeg.. Hva blir best da?

det vte jeg ikke... men png lagrer et større fargespekter enn jpeg... (godt jeg går på en dataskole... hehe...) de som jeg snakket med har laget sider for vg og diverse, så de vet nok hva de snakker om...

flatten image:

layer --> flatten image... det er bare hvis du har brukt mange layers, så setter du alle sammen til 1 så du slipper å ha oppe så mange lag ;-)

ikke noe værre... hehe

Skrevet
Oki.. E.H.D.

Unsharpen mask.. Hva er liksom normalinnstillinger her?

Det er jo store innstillingsmuligheter,og man må jo prøve seg fram, men jeg har i utganspunktet radius på 1,0 og threshold på 1 og amount en plass mellom 50-100% (går til 500%).

Det er jo ikke bra å overdrive heller, noe som er lett å gjøre i begynnelsen, noe sikkert jeg også har gjort.

Skrevet

Ikke helt min smak av styling, men syns du har gjort det veldig gjennomført.

Vingen derimot er veldig tøff. Ang bildene gidder jeg ikke kommentere, andre her som har mer peil på sånt.

Er vel også de gamle frontlyktene mine du bruker, det er +10 på respekt skalaen 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...