///Mysild Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 kjipe bilder av fin bil! joda, noen var kule, men som sagt location... du kunne faktisk bare satt den ned på veien og hatt med heia i bakgrunnen... hdr bildene dine var for mye fotosjopp syntes jeg hehe... man så liksom at det ikke var ekte... (men ja, kult med litt sånt også ^^) ang eos450 d, så trykker du på meny, og velger menybilde nr to fra vesntre... der står det AEB trykk sett, og juster den til -2,0,+2
///Mysild Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Fine bilder! Har ikke noe annet tips til deg enn å leke med vinkler og prøve å finne en uvanlig/spesiell vinkel, det blir ofte kult! Spesielt nedenfra og opp. tenker du da på å måtte sitte å vri hodet av seg for å se hva det er man har tatt bilde av? i såfall nei takk
Luftwaffel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hol faktisk, trodde du var Goling jeg? Lever Hol enda altså?
///Mysild Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hol faktisk, trodde du var Goling jeg? Lever Hol enda altså? foreldrene bor på geilo, mens han har leilighet på gol, eller var det motsatt, eller ikke slik i det hele tatt?
Luftwaffel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hol er jo midt i mellom Geilo og Gol. Og på oppsida Hol ligge et lite høl som heter Hovet. Der har jeg bodd.
Hansh Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hol er jo midt i mellom Geilo og Gol.Og på oppsida Hol ligge et lite høl som heter Hovet. Der har jeg bodd. Med mindre det er snakk om Hol kommune som Geilo er en del av!
HappyHenke Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Haha.. jeg skrev seriøst den lengste posten min noensinne, og kommenterte hvert bilde, men så klarte jeg og trykke ned vinduet. Kort oppsummert, endel kjedelige vinkler men likte et par av detalj nærbildene av vingen, HDR nr 2 er brukbart men i grenseland til å være overdrevet. Interiørbildene var helt greie, traff greit med lyset på de. Og post gjerne hvordan du klarer få så elendig kvalitet på bildene? Uploader du og lar photobucket / flickr / whatevr resize bildene for deg? Og tilstreb en litt mer urban location neste gang. Det kler bilen din mye bedre. tips til å finne inspirasjon --> forums.bimmerforums.com <-- Sjekk ut b.la SpasticDwarf sine bildetråder.
Luftwaffel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hol er jo midt i mellom Geilo og Gol.Og på oppsida Hol ligge et lite høl som heter Hovet. Der har jeg bodd. Med mindre det er snakk om Hol kommune som Geilo er en del av! Joa, greit nok det, men når man hører Hol, da tenker man skøytebane.
BreitBau Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Haha.. jeg skrev seriøst den lengste posten min noensinne, og kommenterte hvert bilde, men så klarte jeg og trykke ned vinduet. Kort oppsummert, endel kjedelige vinkler men likte et par av detalj nærbildene av vingen, HDR nr 2 er brukbart men i grenseland til å være overdrevet. Interiørbildene var helt greie, traff greit med lyset på de. Og post gjerne hvordan du klarer få så elendig kvalitet på bildene? Uploader du og lar photobucket / flickr / whatevr resize bildene for deg? Og tilstreb en litt mer urban location neste gang. Det kler bilen din mye bedre. tips til å finne inspirasjon --> forums.bimmerforums.com <-- Sjekk ut b.la SpasticDwarf sine bildetråder. Takk for konstruktiv kritikk! Meget godt.. Liker HDR som er på kanten.. Men som sagt, kanskje det var litt for langt. Hva syns du om det andre? HDR for meg er "reklamebilder", der du skal gå litt langt.. MEN jeg kan også bruke de for å få mer "korrekt" eksponering av hele bildet, og i det tilfelle følte jeg ikke at denne settingen var ideel for det.. Når det kommer til Location, ja absolutt, men det finnes, og tro meg, lite plasser der det er aktuelt å reise på før tidligst en ukes tid.. MEN! Jeg er på leit.. så vet dere det Hva mener du med elendig kvalitet? Altså, det jeg gjør da, er å bruke PS, save for web og der skalerer jeg ned bildene til jpeg med quality medium. Bildene er i utgangspunktet 500kb, men photobucket skalerer de jo ned til MYEMYEMYE mindre enn det igjen.. Noen tips? Ser jo ingen vits i å legge ut bilder med 4mb størrelse. Da hadde det jo tatt en evighet å fått opp siden, men hvordan skal jeg gjøre det for å opprettholde kvalitet? Interiørbildene er "riktig" eksponert, fordi de er en mer diskre versjon av HDR Så at du syns de var pene tar jeg som ett tegn på at jeg har fått ett godt resultat på HDR der.. Der var det forøvrig aldri meningen at det skulle være "reklame-effekt"
Luftwaffel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Fotomessig syns jeg dette var veldig greit, Kevin =) Prøv å finne farger som liker seg godt i lakken, så får du veldig bra bilder med en gang. Svarte biler og gressplener blir somoftest kræsj, men feks, svarte biler og mursteinsbygninger/industriområder kan bli veldig bra. Hallingdal er vel bygd om siden jeg bodde der, men et sted jeg vet du kan få tatt mye fint er veien fra Hovet til Aurland, ka du tru?
BreitBau Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Fotomessig syns jeg dette var veldig greit, Kevin =)Prøv å finne farger som liker seg godt i lakken, så får du veldig bra bilder med en gang. Svarte biler og gressplener blir somoftest kræsj, men feks, svarte biler og mursteinsbygninger/industriområder kan bli veldig bra. Hallingdal er vel bygd om siden jeg bodde der, men et sted jeg vet du kan få tatt mye fint er veien fra Hovet til Aurland, ka du tru? Her er ikke bygd noen ting Det bare råtner på rot alt sammen.. Og veiene har faktisk veldig mange plasser hjulspor MED hull i og det dypeste som er målt er i kleiva på 15 cm.. Da ble det lagt en rettholt på gulstripa og en på hvit stripa og det ble målt avstand ned til asfalten derfra.. Ved Noss (før ål) er det mange hull på 13 cm og ellers mange plasser med 10 cm.. Så det er dårlig her oppe nå.. Hol er stedet ja.. 2 av 3 på skøytelandslaget er herfra Fattern er leder i skøytegruppa her
Luftwaffel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Jasså, kamerat med bøkko du da? Husker jeg lekte såvidt med ham når jeg var liten, men fanken meg leeeenge sia. Bodd i Hol i mange år eller? Er du Geilososs?
BreitBau Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Jasså, kamerat med bøkko du da? Husker jeg lekte såvidt med ham når jeg var liten, men fanken meg leeeenge sia. Bodd i Hol i mange år eller? Er du Geilososs? Ahaha.. Ja jeg kjenner til Håvard ja Har gått på skøyter med han i mange år, og har såvidt hatt noe kontakt med han i det siste, da om helt andre ting enn skøyter da. Gidder ikke snakke jobben hans på fritiden vett.. Altså, har sikkert spurt deg før, men hvem var du igjen? Har kanskje ikke all kjennskap til hvem som bodde i Hovet når jeg var liten, men kjenner kanskje igjen navnet.. For øyeblikket bor jeg i Hol, og jobber på Gol. Men blir boende i Hol ut livet tror og håper jeg.. Trives godt her, og samboern min er fra Geilo
Luftwaffel Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Arne Johan heter jeg egentlig, bodde der for ca. 13 - 14 år sia. Var bygutten som flytta på landet og flytta ganske fort hjemigjen. Bodde der rundt et år. Mamma kjørte en rød e21 320 som var ofte observert i Hol. Bodde i det hvite huset ved siden av Skolen retning Aurland. Vis-a-vis samfunnshuset. Sentrum altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå