Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Wooho! Såfremt jeg kunne fremvise dokumentasjon fra hvor motor og deler kom ifra skulle jeg få godkjent stod det i brevet, det kom i dag:D Da blir jeg nødt til å ringe til alle som har hatt bilen siden den ble ombygd for å høre hvem som har det, men fortsatt, positivt svar fra BT syns jeg var morro!:)

Skrevet
Wooho! Såfremt jeg kunne fremvise dokumentasjon fra hvor motor og deler kom ifra skulle jeg få godkjent stod det i brevet, det kom i dag:D Da blir jeg nødt til å ringe til alle som har hatt bilen siden den ble ombygd for å høre hvem som har det, men fortsatt, positivt svar fra BT syns jeg var morro!:)

Er det sånn og forstå at du har søkt i 2009 om å få bygge om en E34 520 til M5 og fått OK? Hva med de nye vektreglene gjelder ikke de?

Skrevet

stfoer:

Som "krav" fikk jeg:

"Dersom endringen medfører at den aktuelle for/bakaksel

vekten økes slik at den tillatte for/bakakselvekten for kjøretøyet overskrides

må det framskaffes en ny totalvektsgaranti fra bilprodusenten."

OG:

"Ved fremstilling av bilen for kontroll må det fremlegges dokumentasjon på

motor/delebil som det er benyttet deler ifra ved ombygging, det må

også fremlegges dokumentasjon på motoreffekt dersom den ikke er i orginal stand."

Slik jeg tolker det er: jeg blir nødt til å finne papir på delebil (såklart), og når jeg får skrudd sammen motoren og satt den i bilen reiser jeg og veier den, er den for tung med tanke på totalvekt søker jeg om å fjerne en sitteplass (jeg har 2+2 interiør). Og må de ha noe mer dokumentasjon på vekt med tanke på rammen så får jeg vel finne delenummer på den slik at de ser den er den samme for 520/M5?

EDIT: skriveleif:P

Skrevet

Nå er det vel slik at man ikke kan nedkrive passajerseter lengre, men det går jo an å prøve.

Skrevet

I følge de nye reglene, slik jeg har forstått det, så får du ikke regestrere bilen ned til 4 personer for å spare vekt, eller er dette feil. Kan dette oppveies dersom du får tak i ny totalvektsgaranti fra produsenten, og i tilfelle hvor får du tak i den? Det andre er jo forsåvidt greit.

Skrevet

Usikker selv, ikke noen veteran på dette feltet, og helt ærlig så er totalvektsgaranti ett nytt begrep for min del:P

Men jeg har fulgt litt med på tråden til E36Cab1 HER og der har det vært litt prat på dette, så om jeg tar en telefon til min saksbehandler og lufter de paragrafene nemnt der får jeg sikkert noe å forholde meg til... Men first things first, og det blir motor-papirer tror jeg:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...