Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå er dekktrykket 2,8 bar fremme og 3 bar bak. Det er altså med de nye dekkene montert.

De gamle dekkene hadde jeg vel rundt 32-40 PSI i. Tenkte rett og slett ikke så mye over det. :-(

Når jeg tenker meg om, så var det dekket som nesten havarerte nede i 20 PSI sist jeg sjekket, så jeg trykket det opp til 40 PSI før jeg kjørte til Kristiansand på en langtur sist helg.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet

Høres ut som det ikke skader å følge litt bedre med på trykket nei...

Men som sagt 4-hjulskontroll er billigere enn nye dekk, så spander på deg det.

Skrevet

1890 var ikke så galt såsant det var en 4(FIRE)-hjuls kontroll og ikke bare spissing.

Lund Bil som jeg bruker tar 1000,- per aksel. Så det er 2000 for en 4hjulskontroll.

Skrevet

Helt vanlig slitasje på BMW dette. Merkes spesielt på senket bil. Juster spissing og sjekk evt. over bærearmsforinger og slark i bærekuler. Tilslutt tar du 4-hjulskontroll :)

Skrevet

Firehjulskontroll hjelper nok fint lite på bakdekkslitasje på Z3. Det er ingenting å justere.

Jeg sliter bakdekkene mine så og si helt jevnt, men det kommer av at bilen blir brukt mye på bane. Utsiden av dekket er ikke i bakken ved normal kjøring..

Selv når alt av foringer osv er i orden og du er innenfor orginale specs på hjulvinklene vil du trolig slite innersiden mer. Løsningen er å få sveiset på et av disse camber/toe-kitene som finnes rundt omkring..

Skrevet

Noe slikt?

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=3183240

Ser ut som om jeg ikke er den eneste som sliter med feil camber vinkel...

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=12211519

Jeg lurer på om ikke problemet blir større med bredere bakdekk. Mine 255 dekk ble slitt mye, mye fortere enn mine gamle 235 dekk. Har jeg feil? I allefall, ser ut som om det ikke er så mye å gjøre. Dekkene slites like mye på begge sider av bilen, noe som indikerer at det ikke er noe som er slitt i opphenget, men heller at bilen er designet slik?

Skrevet

En ting jeg i allefall skal gjøre neste vår. Vrenge bakdekkene av felgene før innsiden er utslitt og montere dem på den andre siden av bilen. Men vet dere hva, Vredestein dekkene jeg har er assymetriske... De har en dedikert inn og utside, dekket er til og med merket slik... AAAAAARRRGGHHH. Skulle ha kjøpt Good Year Eagle F1... :roll:

Skrevet

De er asymetriske, men ikke rettningsbestemte så det er ikke no problem. Du bytter bare høyre og venstre hjul, trenger ikke ta dekke av felgen. Altså enda lettere enn Good Year Eagle F1 :D

Skrevet
De er asymetriske, men ikke rettningsbestemte så det er ikke no problem. Du bytter bare høyre og venstre hjul, trenger ikke ta dekke av felgen. Altså enda lettere enn Good Year Eagle F1 :D

Mmmmnei, ideen var å la de slitte innsidene av dekkene bli slitte utsider... Flipper jeg bare omkring bakhjulene med dekkene på, så er jeg like langt som om jeg ikke flippet dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...