Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en E46 325ci som jeg har importert fra USA,og før jeg får registrere den fikk jeg mangellapp på at de orange pærene i blinklyset framme lyser alltid når nærlysene er på.

dette er vanlig på amerikanske biler,men jeg fikk besjed om å skifte de.

men problemet er at de pærene faktisk er blinklyspærene!

så hva gjør jeg? jeg skal på kontroll på fredag,og kan jo nesten ikke skru ut blinklyspærene,for de er jo påbudt.

men er det lov å ha hvite blinklyspærer,som blinker hvitt?

what to do!! ??

Skrevet

jepp... jeg ringte mitt lokale BMW verksted,og han sa dette der var noe de slet med på inporterte X5`er også,men han hadde ikke hvert borti det på E46.

men han skulle sende en mail til BMW norge,og ringe meg i morgen.

hjelpsom fyr :)

Skrevet

Var borte i noe av det samme på min "Norske" E46.

Fikk varsel i display om problemer med et lys frem på bilen. Lat som jeg er, gadd jeg ikke å gå ut av bilen. Men svingte inn mot et vindu som var lavt nok til at jeg så speilbilde av bilen. Det viste seg da at det hadde gått en parklyspære. Når jeg sto der, skrudde jeg av og på lysene. Og når jeg hadde på kun parklysene, kompenserte bmw'n for det defekte parklyset ved å sette på konstant lys på blinklyset.

Morsom funksjon. =o)

Skrevet

Jeg hadde en E46 som var importert fra USA, den hadde parklys på blinklysa som din. Dette ble godkjent når den ble importert. Mulig de har endret på reglene kanskje? Jeg hadde en 99 modell som ble importert i 02-03 tror jeg.

Uansett er balle dyrt å rydde opp i for det er ikke strekt kabelsett til vanlig parklys + at man som regel ikke har tåkebaklys på US modeller.

Jeg måtte bytte lykter, strekke kabelsett, programmere LCM, og fikse tåkelys bak + timer på verksted. Ca 18000,- kom det på uten lyktene. Angra som f"# etter at jeg gjorde det hehe, men var "låst" i hue på å ha på AE og det å få vekk parklys fra blinklysa. Nok en god invistering fra meg. Solgte bilen 5 mnd etter på.... :stupid:

Skrevet
Kan ikke blinke hvitt, men kan ha sånne silvervision pærer som som er hvite men blinker oransje :)

da er jeg like langt,for når de lyser konstant vil det jo fortsatt lyse orange..

den har vanlige parklys og,men disse markeringslysa er i tillegg

slik ser det ut når jeg kjører park/grøft

13m2q178fxt1pnx35kbx.jpg

Skrevet

Hva skjer når du blinker da? Sterkere lys?

Isåfall burde det være mulig å bare lodde på en krets som krever en viss startstrøm for å lede.

Skrevet
Hva skjer når du blinker da? Sterkere lys?

Isåfall burde det være mulig å bare lodde på en krets som krever en viss startstrøm for å lede.

ja,når jeg blinker lyser de bare en anelse sterkere

Skrevet

Er jo bare å dra på f.eks biltema å kjøpe en slik med bare 21W:

qaxm8l5uthyih6iknzen.jpg

Eller bare ta ut pæra å teipe over 5W-punktet ?

Du har jo 2 punkter under som denne, bare å finne ut hvilken som er 5W.

rk2i6uy27jdtqshnbs4v.jpg

Skrevet

Etter det jeg husker så er det ikke 2 ledere til blinklyset, det er programert i lysmodulen at det skal lyse hele tiden.

Ny software løser dette.

Skrevet

Faren min kjører en E39, han kom og tøffet seg med at han hadde fått seg "USA" lys, forsto det sånn at d eneste han trengte og gjøre var og bytte på en kontakt til blinklyset på høyresiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...