Snadder Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Må en ta av batteripolen i en time og minne slettes? må nøkkelen være i noen bestemt posisjon når en da setter på batteripolen? Gjelder en 523i 2000mod
Rayb Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hvilket minne? Ikke noe annet minne som blir slettet en klokken og språket i kjørekomputeren med batteripolen av. Når du tar på igjen minus eller pluss kabelen skal IKKE tenningen stå på!
nimitz Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Hvist du har Steptronic så får du lært opp kassen på nytt. Kan være en fordel
Snadder Skrevet April 22, 2009 Forfatter Skrevet April 22, 2009 Det jeg tenkte på, var å få nullet ut lampene som lyser i Dæsjen etter å ha byttet en del.
Deep Dish Skrevet April 22, 2009 Skrevet April 22, 2009 Det får du ikke vet å ta av batteripolene, disse må nullstilles med ett diagnoseverktøy f.eks Carsoft.
larserso Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 På min E46 fikk jeg beskjed om å koble av batteriet minst en time eller holde tenningsnøkkelen i posisjon 2 i minst 30 sek før jeg starta for å slette minne og varsellamper forsvinner etc. Øvelsen med nøkkelen var mulig måtte gjentas flere ganger for å lykkes. Jeg kobla fra batteri et par timer siden bilen bare stod utenfor hytta likevel og holdt tenningsnøkkelen i posisjon 2 i 40-50 sek før jeg starta og voila, varsellampe borte Ville ikke forundre meg om det kunne være slik på E39 også? Er vel ikke så forskjellige på den biten?
Øyvind L. Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Man sletter alle feilmeldinger som ligger i ECU hvis du kobler av lenge. Man kan også koble av pluss kabelen og holde den mot jord i noen minutter, da slettes også alt lagret info som ligger i ECU. Oljeservice lampe blir ikke slettet på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå