525i1991 Skrevet April 23, 2009 Share Skrevet April 23, 2009 har ikke peil på vanos:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 Så, da måtte jeg av igjen med toppen, siden jeg glemte å stille stemplene i tenningsposisjon. Antar at dette er de to prikkene på svinghjulet som skal stilles over stripa på blokka. Da jeg tok av toppen, så jeg at det var litt olje på toppakningen. Er dette et tegn på at jeg ikke fikk det tett, eller er det normalt? Lurer også på hvordan man kan få det rent på stemplene, blokka og toppen, samt ventilene. Prøvde med en plastrondell på toppen, men det ble bare riper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Vaske med diesel? Hvilken strame metode bruker du når du skrur fast toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Er toppen rett? Den må sjekkes med rettholt. Lurer på dette da du sier du skal rengjøre den, regner med den ikke er plana da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Jeg plansliper alltid toppene om de har vært av pga pakningsbytte.. Er ikke mye som skal til for at det ikke blir helt tett. Plansliping er jo også relativt billig, vel verdt pengene! Rettholdt er litt garasjeløsning. Tviler på at noen klarer å måle hundredels millimeter på øyemål Man er ganske noob om man demonterer toppen uten å justere kjedet på merkene , og hvis man da i tillegg prøver å starte opp igjen uten å tenke på at kjedet står riktig. FLAKS om det går bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 Jeg plansliper alltid toppene om de har vært av pga pakningsbytte.. Er ikke mye som skal til for at det ikke blir helt tett. Plansliping er jo også relativt billig, vel verdt pengene!Rettholdt er litt garasjeløsning. Tviler på at noen klarer å måle hundredels millimeter på øyemål Man er ganske noob om man demonterer toppen uten å justere kjedet på merkene , og hvis man da i tillegg prøver å starte opp igjen uten å tenke på at kjedet står riktig. FLAKS om det går bra.. Starta vel aldri motoren Men fant jo fort ut at det ikke gikk an å stille stemplene med toppen på. Og jeg sa vel aldri at jeg var proff heller? Uansett, det sitter et lag med plakk på ventilsetene. Dette vil jeg gjerne ha av, men har ikke så lyst til å ta av ventilene. Vil nødig ta av kammene igjen heller, da jeg ikke vil bøye dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Rettholt funker fint det, med bladsøkere. Men vær forsiktig ved rengjøring, da en vanlig fiberskive er nok til å ta av såpass med alu at du kan få en lekkasje. Planslipe alltid er det greieste, men ikke nødvendig om man er nøye nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå