Gå til innhold

Timing av kammene.

Jan Tore
 Share

Anbefalte innlegg

Så, da måtte jeg av igjen med toppen, siden jeg glemte å stille stemplene i tenningsposisjon.

Antar at dette er de to prikkene på svinghjulet som skal stilles over stripa på blokka.

Da jeg tok av toppen, så jeg at det var litt olje på toppakningen. Er dette et tegn på at jeg ikke fikk det tett, eller er det normalt?

Lurer også på hvordan man kan få det rent på stemplene, blokka og toppen, samt ventilene.

Prøvde med en plastrondell på toppen, men det ble bare riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plansliper alltid toppene om de har vært av pga pakningsbytte.. Er ikke mye som skal til for at det ikke blir helt tett. Plansliping er jo også relativt billig, vel verdt pengene!:)

Rettholdt er litt garasjeløsning. Tviler på at noen klarer å måle hundredels millimeter på øyemål :wink:

Man er ganske noob om man demonterer toppen uten å justere kjedet på merkene :shock: , og hvis man da i tillegg prøver å starte opp igjen uten å tenke på at kjedet står riktig. FLAKS om det går bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plansliper alltid toppene om de har vært av pga pakningsbytte.. Er ikke mye som skal til for at det ikke blir helt tett. Plansliping er jo også relativt billig, vel verdt pengene!:)

Rettholdt er litt garasjeløsning. Tviler på at noen klarer å måle hundredels millimeter på øyemål :wink:

Man er ganske noob om man demonterer toppen uten å justere kjedet på merkene :shock: , og hvis man da i tillegg prøver å starte opp igjen uten å tenke på at kjedet står riktig. FLAKS om det går bra.. :)

Starta vel aldri motoren :wink: Men fant jo fort ut at det ikke gikk an å stille stemplene med toppen på. Og jeg sa vel aldri at jeg var proff heller?

Uansett, det sitter et lag med plakk på ventilsetene. Dette vil jeg gjerne ha av, men har ikke så lyst til å ta av ventilene.

Vil nødig ta av kammene igjen heller, da jeg ikke vil bøye dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...