Gå til innhold

Import fra Sverige?

oggy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Det er en klok ting å gjøre her. Den lovlige, som er enkel og grei og er skissert i et innlegg over. Kjør bilen til tollstasjonene i arbeidstid/åpningstid. Vis fram kjøpskvittering og betal 25% MVA. Skiltene går i retur til svea og du får bruke hele bilen som delebil uten noe mer bry fra Tollerne. Svensken får kvitto på skilt. Du leier prøveskilt eller henger og trekkbil sef.

Kompis av meg blåste gjennom på grønt/ubetjent og ble stoppet etter 400 meter!!!! Mistet en 95 M3 og risikerer bot.

Så nå kommer det en hel og pen M3 på QXL Tollauksjon til høsten.

TAP: Flybilett, reiseutgifter, bensin(lite) straffetoll 127000

og hele kjøpesummen tapt, da bilen er inndratt til fordel for statskassen/Uhjelpsfondet/børsruletten!

Kunne ha vært momset inn for kr 5000!

Jeg så flere biler bli stoppet i TOLLKONTROLL ved Tusenfryd bare for kort tid siden. Flere sivile spanerbiler og to fra tollvesenet. Flere spanere lå ute i trafikken.

Så Hylle og andre. Blås gjennom!

Noen ganger er det jo mulig. Må nesten avslutte med et Eastwood sitat:

Do you feel lucky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Hylle og andre. Blås gjennom!

Noen ganger er det jo mulig. Må nesten avslutte med et Eastwood sitat:

Do you feel lucky?

Det er ikke ulovlig å betale toll på stedet der du bor, og om du kommer inn på rødt, så blir du som oftest henvist til tollstedet ditt uansett.

Det var ingen i tollen når jeg kjørte igjennom, selvom jeg kjørte på rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, de vil ikke ta en titt under panseret ?

spiller det noen rolle om de ser under panseret ?? bilen momses jo inn som delebil, om det sitter en 1,6 liter eller 5 liter spiller da ingen rolle ? du skal jo bare betale moms på kjøpesummen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er to forskjellige forhold

Den ene er at en tollbetjent ber deg henvende deg til nærmeste tolsted for behandling. Dette er enklest for tollstedet du henvender deg til

Den andre er at du uten å ha tollet bilen eller blitt henvist til nærmeste tollsted tar inn bilen Dette er ulovlig Alt annet er tull Det er jo ikke slik at du ikke vet at du tar en ASvensk bil inn utollet til landet HVilke bevis her du for at du hadde tenkt deg å tolle inn bilen

Ett annet ord for dette er desverre smugling eller forsøk på smugling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...