Gå til innhold

Import fra Sverige?

oggy
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til helga hente en bil i sverige.

Jeg skal verken tolle eller momse den inn i landet, da det er kun motor jeg skal få inn i norge og den skal jeg ha en egen kvittering på. 6000,-

Det jeg da lurer på er hva svensken må gjøre?

Han sa at han måtte ha et papir fra tollen i norge. Han sa "jag pratade med svenska vägverket og dom trenger skilterne og ett pappir från norska tullen.har ike noe betydelse visst ni skall registreres eller ike sejer dom."

Hva er det han mener med dette ?

Vil helst ikke innom tollen med annet enn motor da denne skal over i en norsk bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du hente en bil i utlandet så SKAL den momses inn uansett om den skal på norske skilter eller ikke. Du MÅ stoppe på en betjent tollstasjon og levere de riktige papirene for å ta bilen lovlig inn i norge.

Det er vel mulig å ta inn en bil som delebil, men momsen må fortsatt betales... Skriv en kvittering på f.eks 4000kr, også betaler du den 1000lappen det blir i moms. Dermed blir det også enklere å få den bilen som skal eventuelt bygges om godkjent, da du kan få bt til å markere motoren fra delebilen. Da blir de mer villige å ha med å gjøre om du f.eks skal bygge om fra 320 til 325 osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta inn bilen som delebil, da betaler du kun moms på kjøpesummen, skiltene leverer du på tollstasjonen og disse blir sendt tilbake til Sverige med en dokumentasjon på at bilen er tatt inn til Norge, det er bare dumt og prøve og smugle inn ved og kjøre på grønn sone, det er ikke så lenge siden det var en her inne som mistet en bil nettop pga det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta inn bilen som delebil, da betaler du kun moms på kjøpesummen, skiltene leverer du på tollstasjonen og disse blir sendt tilbake til Sverige med en dokumentasjon på at bilen er tatt inn til Norge, det er bare dumt og prøve og smugle inn ved og kjøre på grønn sone, det er ikke så lenge siden det var en her inne som mistet en bil nettop pga det,

Er det handsome du tenker på? var vel ikke akkurat bevisst smugling da men, her er nå tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ght=tollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det handsome du tenker på? var vel ikke akkurat bevisst smugling da men, her er nå tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ght=tollen

Det var ham jeg tenkte på ja, sier ikke at det var bevisst smugling men refererer bare til det som skjedde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ momse inn bilen. Ikke gjør deg til kjeltring for 1500 kr. Og ja, de sjekker bilen. Kjøre på grønn å tro det går bra er veldig dumt.

Hilsen en som jobber der av og til..... :wink:

At bilen sjekkes spiller jo heller ingen rolle, det er jo ikke snakk om noen annen avgift enn moms så lenge den skal brukes til deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det spiller ingen rolle. Det er bare veldig mange som tror at tollere ikke har peiling på bil.

Det man må gjøre er å kjøre på rød sone og betale moms.

Da de sjekker bilen, vil de da klare å se at det ikke er orginal motor? Selvom det står i vongkortet en 325 sekser, og det står en annen sekser i i bilen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...