Gå til innhold

E24 635csi starter plutselig ikke! Hjelp!


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Har endelig fått ut min 84 635csi ut av garasjen. Har kjørt på den 35mil uten problemer, men plutselig i dag da jeg stoppa på butikken, ville den ikke starte. Sjekket bensintilførsel, og virker som den får bensin, så sjekket jeg gnisten, og det har den ikke... Hva kan være galt? Plugger, plugghetter, pluggledninger og sånt er nytt. Kan det være startsperre eller hjernen?

Må få fikset dette før neste helg, ettersom jeg skal på Valle Hovin på treff da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problem på vei til jobben gang, feilsøkte i utallige timer. Viste seg å være veisensor. Sjekk om bensin pumpa starter/får strøm når du "kinner" motoren på starteren.

Får den ikke strøm da, ville jeg først sjekket bensinpumpe relè\sikring.

Om du ikke får bensinpumpe til å gå eller gnist som du sier du ikke har. Hadde jeg satset det lille jeg har av penger på at det er veivsensor.

Men hadde også hat et øye med startsperre. sjekk om den fungerer som den skal, jeg har ikke noe el-skjema på slikt så får ikke hjulpet deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme problem på vei til jobben gang, feilsøkte i utallige timer. Viste seg å være veisensor. Sjekk om bensin pumpa starter/får strøm når du "kinner" motoren på starteren.

Får den ikke strøm da, ville jeg først sjekket bensinpumpe relè\sikring.

Om du ikke får bensinpumpe til å gå eller gnist som du sier du ikke har. Hadde jeg satset det lille jeg har av penger på at det er veivsensor.

Men hadde også hat et øye med startsperre. sjekk om den fungerer som den skal, jeg har ikke noe el-skjema på slikt så får ikke hjulpet deg der.

Hmm, kanskje du er inne på noe der. Hvor sitter denne på motoren da?

Og bensinpumpe releet, sitter det i sikringsboksen? Det lange sorte til høyre?

Sjekket noen andre forum, og der sto det at man kunne ta av minus polen på batteriet i 1,5 time og da nullstilte man startsperren. Så har gjort det nå, så får jeg prøve igjen i morgen og se om det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det helautomatisk alarm på bilen eller er det en slik alarmbryter du må aktivere/deaktivere når du går inn/ut av bilen?

Jeg har en Bosh manuell alarm i bilen, og hvis man bryter to av ledningene som går til av/på-brytern, så går ikke startern rundt når man vrir på tenninga.

Men hos deg så går startern rundt eller?

Den kode greia på kjørekomputern mener jeg kutter spenninga til bensinpumpa? Har i alle fall registrert at motoren tenner men stopper igjen hvis man prøver å starte uten å deaktivere "code" på kjørekomputern.

Hvis det er startsperre på Defa alarmen din så er det jo ikke usansynlig at den kutter tenninga. Kanskje det er dårlige loddinger i en boks slik at startsperra står konstant på.

Du kan jo prøve å dunke litt i boksene som hører til Defa alarmen, og se om den starter da.

Erfaringene mine er henta fra E28, men E24 og E28 er jo relativt like teknisksett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,antok det ikkje var ettermontert alarm eller org alarm pga alder på bilen samt at du ikkje nevnte dette ;)

Angående Defa'en spørs det hvordan den er kobla,men er nok å finne ledningen som er seriekobla innom sperra og koble denne utenom viss det er problemet.

Den orginale er av samme patent,men kan som nevnt være kobla om pumpe,starter og/eller tenning den også via dørlås(hos enkelte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd å slått på tenninga og hørt om bensinpumpa begynner å gå, og det høres ikke sånn ut. Hører absolutt ingen lyd fra den. Skal sjekke i morgen om det virkelig kommer bensin. Angående det med at det ikke var gnist, kan være fordi jeg ikke fikk holdt pluggen bra nok inntil stålet (mye alu, så fant kun en liten skrue). Så hvis det ikke kommer bensin, går det ann å bytte bensinpumpe releet, men hvor sitter dette?

Angående den ettermonterte defaen, så vil jeg helst ha vekk dette, men er koblet til all elektronikken på bilen og vanskelig å få vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 745'n min hadde jeg et lignende problem tidligere, jeg pleide alltid å ha en fastnøkkel liggende i bilen så jeg kunne koble fra batteriet i 5-10 minutter når dette skjedde for da ville bilen starte rett opp igjen etterpå. Hvis jeg ikke koblet fra batteriet som nevnt ovenfor kunne jeg kjinne så mye jeg måtte ønske på starteren uten å få start, med mindre jeg ventet noen timer til motoren ble kald for da var det mulig å få start på den igjen uten å koble fra batteriet. :?

Det var ettermontert defa-alarm i tillegg til startsperren som ligger i den originale kjørecomputeren på min også. På min tok jeg å fjernet alt som hadde med defa-alarmen å gjøre, den fungerte ikke og forrige eier hadde uansett vært å tuklet med ledningene. Etter at jeg fjernet defa-alarmen har jeg ikke hatt startproblemer, bilen har startet på første forsøket hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...