Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jess!

EDIT:

dog tror jeg kanskje at jeg skyter meg selv litt i foten her.

This is a real coil over that puts the spring on the shock
det er jo akkurat det du sier.. ;)

så jeg trekker tilbake mitt utsagn.

Skrevet

men i de fleste tilfeller så er coilovers justerbare, (da heter det vel adjustable coilovers) coilovers navnet brukes jo bare på ettermarkedsdeler, min E32 har jo også coil over strut, men jeg velger heller og kall det for fjærben (selv om det sikkert ikke er riktig det heller)

Skrevet

Fjærbeinstag heter fjærbeinstag og ikke stabstag. Det er sånn for at fjærbeinstag ikke skal forveksles med stabstag (som sitter under bilen) :)

• 2 months later...
Skrevet
Hadde faktisk slike på bilen ei lita stund,men kan ikkje ha vært edru den perioden...

Kjente fylleangsten kom nå?:P

Jeg synes faktisk det var kult før, helt frem til jeg kjøpte meg bmw og ble tyskerstuka

Skrevet

sitat fra 336mik

SITAT"Jeg for min del ser ikke poenget med en swirlpot,selv om jeg har lest en del om dette"

om du ikke ser påenget med dette så har du ikke lest nok!

SITAT"Jeg mener er catchtank som er bygd etter riktige plassering av innløp(flere(oppe)) og utløp(1 eller fler(nede)),så har swirl ingen funksjon."

FEIL, bygger du catchtank (bensin) med RIKTIGE plaseringer av utløp/innløp så har du bygget deg en swirlpot med full funksjon!

så lenge du lager ALLE innløpene i SAMME retning og ALLE utløpene i MOTSATT retning så oppnår du jo swirl effekten!!!

men om du lager den feil med innløp/utløp MIDT på tanken så oppnår du ikke swirl effekten men pumpene dine kommer ikke til å suge falsk luft så lett som den hadde kommet til å gjøre i svinger med orginal tank..

men da har du oppnådd 1 av 2 mulige hjelpe midler for en god bensintilførsel!

swirleffekten vil du ha for å trykke bensin inn i pumpene slik at de ikke trenger å suge så mye. se på det som en ekstra trygget for at pumpene ikke skal få inn falsk luft.

Skrevet
sitat fra 336mik

SITAT"Jeg for min del ser ikke poenget med en swirlpot,selv om jeg har lest en del om dette"

om du ikke ser påenget med dette så har du ikke lest nok!

SITAT"Jeg mener er catchtank som er bygd etter riktige plassering av innløp(flere(oppe)) og utløp(1 eller fler(nede)),så har swirl ingen funksjon."

FEIL, bygger du catchtank (bensin) med RIKTIGE plaseringer av utløp/innløp så har du bygget deg en swirlpot med full funksjon!

så lenge du lager ALLE innløpene i SAMME retning og ALLE utløpene i MOTSATT retning så oppnår du jo swirl effekten!!!

men om du lager den feil med innløp/utløp MIDT på tanken så oppnår du ikke swirl effekten men pumpene dine kommer ikke til å suge falsk luft så lett som den hadde kommet til å gjøre i svinger med orginal tank..

men da har du oppnådd 1 av 2 mulige hjelpe midler for en god bensintilførsel!

swirleffekten vil du ha for å trykke bensin inn i pumpene slik at de ikke trenger å suge så mye. se på det som en ekstra trygget for at pumpene ikke skal få inn falsk luft.

Har man et bensinsystem som er så på grense til å være for lite,så burde man oppgradere uansett.

Og man setter ikke innløp/utløp midt på tanken,de setter man øverst og nederst.

Hvis man er SÅ redd for problemet med falskluft som du forklarer,så holder det å strøpe returen tilbake til tanken,så man får bittelittt overtrykk.

Og har man så dårlige pumper så de må ha den figtive funksjonen at swirl liksom skal gi ekstra trykk til pumpene,så sparer man definitivt på feil sted,og burde kanskje heller kjøpe seg en asiatisk bil der man kan kjøre en hel måned for en 50-lapp(og dette inkluderer omtrent veiskatt og forsikring også).

Skrevet

det handler ikke om pumpene er i grenseland eller ikke, hjelper ikke å ha 2 aeromotive a1000 bensinpumper om de ikke får bensinen de skal mate dysene med!

men om man kjører afr som er i grenseland, da er det tryggere med en swirlpot for en litn fuelcut vil du jo helst ikke ha i turbomotor :wink:

nei, man setter ikke inn/ut midt på tanken, det var dårlig forklart av meg. det jeg mente med "midt" på tanken det er at inn/ut går 90grader rett inn i tankene, men det skal de ikke for de skal komme inn på skrå! bensinen skal sprute rundt i utterkant slik at du oppnår swirl effekten. inn er på toppen og ut er i bunn, den er grei :wink:

å strupe returen litt kan jo fungere om man vil ha retur i swirlpoten, men de fleste tilfeller jeg har sett og lest om, drar returen tilbake i fuelcellen for vis du sender returen tilbake i swirlpoten så mater du motoren med oppvarmet bensin som gir større sjangse for tenningsbank. men noe som fungerer for å virkelig fjærne all luft i swirlpoten er å ha ei stor matepumpe fra fuelcell til swirlpot, men da bør du ha godt nok overløp fra swirl til fuelcell igjen.

swirlpot handler ikke om å være sparsom på pengene, men å vite med sikkerhet at pumpene ALLTID har tilgang på bensin uansett hvor mye humper,skrensing og harde svinger man kjører :wink:

• 2 months later...
Skrevet

låner denna litt. er det stor forskjell på forskjellige merker som leverer? short shift ser enkelte nettsteder leverer short shift til 600 kr, mens andre steder er det oppimot 400 $ :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...