Toastjern Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 For en tilfeldighet, haha. Nei, jeg liker fronten som den er. Hvis du ser bortifra at sprederne er totalt vrak etter vinteren. De er både sprekt, dugger og sitter fast i kobbertråd enn så lenge x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Huffda, men er jo ikke den dyreste ting i verden å bytte da heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Nei Men må jo se ann budsjettet .. :/ Stramt som snekker-lærling vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2009 Fått noen småsaker i dag: Reg reim sett Kløtsj, den gamle slurrer noe helt jævli :/ Har også gjort klart for å bytte deler i soltaket, drevet og vaierne som kommer om ikke så lenge.. Så jeg kjører for tiden uten taktrekk Prøver å få delene på plass i løpet av helga hvis jeg får tid :/ Planer etter dette er senk, kjøper 60/40 fjærer. Burde jeg kjøpe nye dempere også? Også m3 fangere og skjørter.. Men det er vel på laang sikt x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 Jeg har en maken clutchpakke liggende hjemme som er avbildet der.. Nå kan jeg utrolig lite om bil, men hva er det egentlig som er i den pakkeN? det er jo to hjul ikke sant? Er et av de svinghjul? Eller er jeg på jordet nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2009 Er ikke så sikker selv, men mener at svinghjulet sitter på motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 Svinghul sitter festet til veivaksel på motorside Monterer lamellplate/clutch med korrekt side mot det, og trykkplate utenpå det (er trykkplaten som holder lamellplate fast mot svinghjulet). I tillegg bytter man gjerne utløserlager. Viktig å sentrere lamellplaten, og skru trykkplate i "stjernemønster" med korrekt moment... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2009 Hmm.. Da har jeg byttet takluke vaierne, de to plastheisene og taklukegiret.. Ble så stolt og glad da jeg fikk det til! Skulle vise fattern, og det var da tredje gangen jeg åpna det og det gikk så smooth og fint opp og igjen. Men, når jeg skulle lukke det igjen da, så begynte det å glippe over igjen! F**N!!! Og nå er det som var før jeg begynte.. Fant også ut at de delene som "guider" taktrekket og takluka var veldig slitte. Fatter trodde kanskje at forrige eier har eventuelt bøyd på lederøra litt, de har en veldig krapp bøy.. Og at de er hult ut, hvis dere skjønner hva jeg mener. Der hvor taklukegiret går opp, rett under svampen på bildet over.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 Ser ut som ein grei vinter bil dette. Nydlig farge på den Få litt m.plast og litt senk så blir det ein bra bil. Kjekt med lav km, har det samma på min bil, kjøpte den og av ein eldre kar. Står vel 98000km på telleren min Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet August 17, 2009 Forfatter Share Skrevet August 17, 2009 Har skjedd litt her siden sist. Jeg har (endelig 20 000km for sent) skifta reg reim på bilen og den har blitt kjørt på av en tulling på en p-plass. Vet ikke hva slags bil det var, personen har antagelig hatt noe på bilen/henger for det har blitt noen merkelige riper på passasjer siden. (bildet i morgen hvis jeg husker). Et par bilder ifra demontering av soltaket som jeg byttet nærmest alle delene i. Nå funker det endelig.. Alt på plass igjen : ) Vi har også begynt å bygge på hjemme, så måtte låne dieseltralla til fattern for å hente materialer. 2001mod 520d som har gått 240 000km. Senket 40/40 med 235/40-18. Nitro et eller annet felger (: Også har jeg meldt meg inn i BMWCCN : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet September 4, 2009 Forfatter Share Skrevet September 4, 2009 På vei til jobb i en litt (veldig) glatt sving, over fartsgrensen. Resultatet blir da sånn: Skal få fattern til å undersøke om det er noe poeng i å bygge den opp igjen. Men tviler sterkt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 er panseret helt? i såfall bytt skjerm, og bærearm, grillramme og fanger,så er den fin som ny igjen siden dekket står så langt bak er det forhåpentligvis bare bærearmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toastjern Skrevet September 4, 2009 Forfatter Share Skrevet September 4, 2009 Selger den i deler. For det her var meningsløst å koste på sier fattern som er biloppretter. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Hvis faren din er bilopretter så er det jo ikke meningsløst? Regner med du kommer billig unna da.. Har vel Jig tilgjengelig å han? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet September 4, 2009 Share Skrevet September 4, 2009 Fikk du skifta clutchen før du kjørte ut, eller har du den enda liggende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå