Gå til innhold

E36 318is Sedan, Solgt!

Share

Anbefalte innlegg

For en tilfeldighet, haha. :P Nei, jeg liker fronten som den er. Hvis du ser bortifra at sprederne er totalt vrak etter vinteren. De er både sprekt, dugger og sitter fast i kobbertråd enn så lenge x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 381
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Fått noen småsaker i dag:

Reg reim sett

fvzvxv27kigmxbfdbodi.jpg

Kløtsj, den gamle slurrer noe helt jævli :/

8cufkhhynzlvvp9ngzli.jpg

d91llx5ueg6y2kncfjbe.jpg

Har også gjort klart for å bytte deler i soltaket, drevet og vaierne som kommer om ikke så lenge.. Så jeg kjører for tiden uten taktrekk :P

a7n0x0ghgsk8kc0lgpfs.jpg

Prøver å få delene på plass i løpet av helga hvis jeg får tid :/

Planer etter dette er senk, kjøper 60/40 fjærer. Burde jeg kjøpe nye dempere også? Også m3 fangere og skjørter.. Men det er vel på laang sikt x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghul sitter festet til veivaksel på motorside :D

Monterer lamellplate/clutch med korrekt side mot det, og trykkplate utenpå det (er trykkplaten som holder lamellplate fast mot svinghjulet).

I tillegg bytter man gjerne utløserlager.

Viktig å sentrere lamellplaten, og skru trykkplate i "stjernemønster" med korrekt moment...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da har jeg byttet takluke vaierne, de to plastheisene og taklukegiret.. Ble så stolt og glad da jeg fikk det til!

Skulle vise fattern, og det var da tredje gangen jeg åpna det og det gikk så smooth og fint opp og igjen. Men, når jeg skulle lukke det igjen da, så begynte det å glippe over igjen! F**N!!! Og nå er det som var før jeg begynte..

Fant også ut at de delene som "guider" taktrekket og takluka var veldig slitte. Fatter trodde kanskje at forrige eier har eventuelt bøyd på lederøra litt, de har en veldig krapp bøy.. Og at de er hult ut, hvis dere skjønner hva jeg mener. Der hvor taklukegiret går opp, rett under svampen på bildet over.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har skjedd litt her siden sist. Jeg har (endelig 20 000km for sent) skifta reg reim på bilen og den har blitt kjørt på av en tulling på en p-plass. Vet ikke hva slags bil det var, personen har antagelig hatt noe på bilen/henger for det har blitt noen merkelige riper på passasjer siden. (bildet i morgen hvis jeg husker).

3d9h5cmlpyal7yf6xvu6.jpg

Et par bilder ifra demontering av soltaket som jeg byttet nærmest alle delene i. Nå funker det endelig..

ljxvw8mkk5dopma2k8sv.jpg

3fl1iu4u02labw0ymowt.jpg

rnw5gw2swxlh7ie5nc9f.jpg

Alt på plass igjen : )

Vi har også begynt å bygge på hjemme, så måtte låne dieseltralla til fattern for å hente materialer. 2001mod 520d som har gått 240 000km. Senket 40/40 med 235/40-18. Nitro et eller annet felger (:

fexhu80gibqmx0r75f2i.jpg

Også har jeg meldt meg inn i BMWCCN : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...