Racingdude Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Legger ut litt om det nye prosjektet mitt=) Bilen er rusten både her og der, men er heldigvis for det meste overflate rust som kan pusses/slipes vekk, bilen har stått i ca 2å så trenger nye bremser osv. Motor har havarert så må ha inn no nytt der... vet ikke helt hva det blir enda men... Det står justerbart supersport understell på den, sitter også m3 diff på den så kommer til å spinne på begge hjula:D Litt div polyforinger i understellet er det også. Ting som skal gjøres: Få i en motor som går, og ikke minst ett batteri=) Nytt eksos anlegg, blir nok "3" mer eller mindre rakarør med en lyddemper på. Rense bilen innvendig, og bytte venstre dørtrekk. Bytte alle bremserør med kobber rør. Nye bremser, enten nye orginalskiver og klosser eller no grommere bremser. Ny frontrute. Valse hjulbuene bak, mulingens foran også. Fjerne all rust. M-tech: Skjørt, frontfanger, bakfanger, lister. Hel lakkering. Annet ratt. Polyforinger i hele understellet. Sette på de nye felgene med no bra gummi på; Sparco 10, 18*8.5 ET40 Så blir det muligens en turbomaskin eller no annet gromt i den etterhvert:)
Racingdude Skrevet April 25, 2009 Forfatter Skrevet April 25, 2009 Funnet ut at det blir m30b35 motor i bilen=) Blir orginal motor med det første, så blir det snurre i løpet av vinteren:) Kjøpte 2 nye framskjermer i dag også, da den ene av de som sitter på bilen hadde et uheldig møte med ett rådyr, og den andre er rusten... Gammle motorn som sitter i kommer forhåpentligvis ut av bilen i morgen:) så da er det fin plass til ny motor, blir vel å hente en 535 delebil i løpet av kort tid.
Superbeetle Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Skal du sette en M30 motor i den? Lykke til med oppkobling og montering iallefall...
Lars89 Skrevet April 25, 2009 Skrevet April 25, 2009 Du har planene i orden ser jeg M30 er jo noe uvanlig motor i E36, aldri sett det før... Men har du peiling er det bare å kjøre på!
Racingdude Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Skal gå greit det, vet ikke hvordan det er med motorfester om jeg må lage noen nye eller om jeg kan bruke orginalfestene, men så adskilt og fint som ledningsnettet er på BMW så skal ikke den delen bli no problem hvertfall=) Tenker jeg henter en 535 fra svergie i nærmeste framtid:) så har jeg alt jeg trenger for å bygge om:) En jeg kjenner som forøvrig kan litt BMW sa hvertfall at det skulle gå fint=)
Racingdude Skrevet April 27, 2009 Forfatter Skrevet April 27, 2009 Skal prøve å få ut no mer bilder etterhvert, men i dag har jeg fått skjært av eksosanlegget. Skrudd mellomakselen løs fra girkassa, demontert girspaken så da skal det bare være å skru løs ac kompressoren fra motoren så kommer motoren ut=)
m3rnie Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Stilig prosjekt! kan bli bra dette her... hvilken farge tenker du på?
knut_olestad Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Hvorfor ikke bare gå for en e34 540i delebil? Da får du jo grommere maskin, og motorfester og slik finns jo hos Alpina
Racingdude Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Stilig prosjekt! kan bli bra dette her... hvilken farge tenker du på? Hmm, er ikke sikker... Lurte litt på svart matt, men tror vel det blir orginal farge...
Racingdude Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Hvorfor ikke bare gå for en e34 540i delebil?Da får du jo grommere maskin, og motorfester og slik finns jo hos Alpina Har lurt litt på det også... Får se, har ikke henta no motor eller delebil enda så er ikke helt umulig att det blir v8:P Har ikke link til noen som har gjort det før? Med bilder av fester osv=)
knut_olestad Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Du får google litt etter alpina b8, kanskje du finner noe der?
Rogern Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Bunnpanne er vell det verste med m30 i e36. Har sett s38 i e36 og det er jo "samme" blokka. Han brukte tørrsump. På e36 står jo sumpen bak. på e34 står den foran og e23/24/28 står den foran, litt mere mot midten. Så ingenn av de passer, men finner du en som er god på å sveise alu så er det nok ingen problem. Et klokt hode sa engang: Det finnes ingen problemer, bare utfordringer
Racingdude Skrevet April 30, 2009 Forfatter Skrevet April 30, 2009 Funnet ut at det bare blir 325 eller 328 med det første... kansje 328 motor med 325 ledingsnett, hjerne og innsug.... skal vist få ut ca 240hk med dette... grund til dette er at jeg vil ha bilen på veien så fort som mulig, så da får det bli grom motor i vinter=)
Superbeetle Skrevet April 30, 2009 Skrevet April 30, 2009 Funnet ut at det bare blir 325 eller 328 med det første... kansje 328 motor med 325 ledingsnett, hjerne og innsug.... skal vist få ut ca 240hk med dette...grund til dette er at jeg vil ha bilen på veien så fort som mulig, så da får det bli grom motor i vinter=) Skal nok litt velvilje til for å få 240hk utav et slikt oppsett... I mine øyne virker M30 som et litt håpløst prosjekt, og iallefall med tanke på at det ikke akkurat er noe moderne motor..(12ventiler, fordeler, støpejernsblokk etc) Da hadde jeg heller gått for M60 V8, M50-52 el S50...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå