Gislius Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Hei! Jeg var nettopp på tråden me GS bildeler, ettersom jeg har fått et filter som ikke passet bilen min, og ikke delene jeg ble lovet i esken.. Men! Så sier jeg at det mangler denne: Så går han og ser i en annen eske, og sier den ikke skal følge med.. Noe han forrige jeg snakket med sa.. SÅ! kommer det jeg stusset litt på, han sier det ikke skal være med den dingsen jeg viste nå, for den flexislangen som følgte med hos meg skulle ned til eksosen for å få varm luft inn til filteret.. Å jeg har alltid trodd, er faktiskt ganske sikker på at jeg skal ha mest mulig kald luft inn.. Er det jeg som er helt på tur, eller har han rett? Ble forresten sagt at de skulle sende et nytt sett å se om det passet.. Men, vist ikke rette delene følger med så =/ Gisle ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Forgasser-motorer hadde noe slikt for å hindre ising i venturiet,men du trenger det ikkje nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 haha sprøe folk er hvilken gs er dette ? ville ikke hatt luft fra eksos jeg er kansje derfor folk bygger scoop og lignene til filter. får plass til mer kald luft en varm luft GiljeN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 nå skal det og sies at tror ikke du merker stor forsjell på en 2liter/2.5 liter osv med varm kald luft. men i prinsippet så er det helt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 haha sprøe folk er hvilken gs er dette ? ville ikke hatt luft fra eksos jeg er kansje derfor folk bygger scoop og lignene til filter. får plass til mer kald luft en varm luft GiljeN først.. er jo ikke eksos som taes inn da vettu bare varmlufta fra manefoilen blir vel ikke plass til mere luft vell:) men kaldere lufta er jo mer kan den utvide seg i varmen moppen min jikk alltid bedre når d var kaldt GiljeN bil er dette til? forgasser? mange forgassermotorer har dette systemet. og det er bra. vist du har det på din bil. bare sjekke det du:) men det med varmluft har nesten samme funksjon som shoke. veldi nytti i kaldt vær. har hatt slik på mange biler. på taunus og granada og 93 mod audi 80 var dette termostatstyrt. og slo seg etter som tempen på motor steg:) på min første bil 76 mod Datsun 120A ver det slik at det var en bryter på luftfilteret som jeg kunne velge mellom varm/kald luft. kjørte varmt til motortempen var bra, så slo jeg over:) savner den biln ass:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 nå skal det og sies at tror ikke du merker stor forsjell på en 2liter/2.5 liter osv med varm kald luft. men i prinsippet så er det helt feil i prinsippet og ellers er det helt rett skal jeg si deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 haha. virka som en artig bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 er en m52b20 jeg har.. Men nei, forventer ikke noe effektøkning, er kun etter lyden.. Men jeg forstår ikke hvorfor han ville jeg skulle ha luft fra rundt eksosen:S Og så vil jeg jo ha det som er lovet! filteret så helt anderledes ut og.. Som du sier, det med scoop etc, folk som legger filter i lykkt osv... Men jeg får nå se når neste sett kommer, om det gir mer mening og om det passer =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 ja men lyden og effekten har ikke ha noe med det røret til eksosen å jøre. det røret (vist du har det) kobler seg ut når motorn er varm. ja mere kaldluft er bra. har du forgasser motor? vist dem har fått med seg hvilken motor du har, så har dem nok gjort en feil. men vist du har slik (rør) til eksosen originalt så har dem gjort rett:) se hva du har først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 Jeg har ikke gasser nei,.. han mente jeg skulle legge den der, og stripse fast eller no.. følger liksom strips me i pakken =/ jalla møkk... Akk akk.. får se litt til imorgen på dette, men i og med at filteret ikke passer på luftmassemålren såååå...jaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3rnie Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Luft utvider seg når det blir varmere, pga større bevegelsesmengde i atomene osv. Det vil si at du får mer luft per m^3 med kald luft enn med varm luft. LMM skal kunne måle og justere bensinmengde utifra målingene, men det er jo mer optimalt å få mer luft inn i motoren, da en kan forbrenne i motoren med mer fullstendig forbrenning og dermed noe bedre effekt. Merkbart blir det ikke, men får en for mye varm luft inn, er det vel en sjangse for at motoren får for "rik" blanding på bensin. edit: m^3, ikke m^2 naturligvis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Hva skal du med den som du har merket rødt rundt da? kan jo ikke montere luftfilterert og den der?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet April 24, 2009 Forfatter Share Skrevet April 24, 2009 det er jo en nestne lik den originalt, som tar inn luft fra grillen, og så feste slangen på å få luft rett på filteret Men deter godt jeg ikke var helt på tur her^^ Får gi dem en sjangsne, å se hva jeg får i posten neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 Kald luft skal det være. Et trailertriks jeg har hørt er å legge tørris rundt luftinntaket, nettopp for å få mer luft og dermed mer brann i motoren. Et sånt knep som gjør at de slipper å gire ned når de skal opp Måbødalen.... eller noe sånt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 24, 2009 Share Skrevet April 24, 2009 På K&N sett til M20 så følger fleksi røret med. Det som du har fått. Leveres sikkert med flere biler, men fikk du med overgangsflens fra firkant til rund i pakken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå