burny_ Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Hei! Skal være sjåfør for en kamerat i kveld på hans 2003 525d. På bilen står det noen 18" hjul, og den er senka. Problemmet er: Ingen tuv papir, og det står ikke i vognkortet. + slitte dekk bak (under lovlighetsgrensa). Hva kan jeg som sjåfør få i straff? Kan jeg miste lappen som når du feks har bil som er kappet fjørene på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 At senkesett og hjul ikke er godkjent fører til en tur på biltilsynet, noe som ikke har noe med deg å gjøre. Men bota for slitte dekk kommer i hendene på den som sitter i førersetet. I tillegg får man kjøreforbud for veldig slitte dekk.. Så be han skaffe nye dekk, og kjøre en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Så det er ingen sjangse for at du kan få samme straff som å kappe fjørene? Slitte dekk, senkinga, og felgene bryr jeg meg ikke så mye om Skal bare cruise opp og ned den lokale stripa (treff i dag). Er heller lappen min jeg evnt er redd for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Edit: Fikk vite nå at han hadde tuv papir liggendes, så da var det ikke noe stress alikevel Men takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Står jo fortsatt ikke i vognkortet selv om du har papirer, så du er jo i teorien like langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Men, har du papirene, så har du bevis på at den ikke er kappa, er den ikke kappa, så mister du ikke lappen (må vise den da men ) Stemmer ikke den sånn halveis a? Edit: Ser du er fra Skien , skal du opp på "rånetreff" i Bø i kveld eller? Pleier å bli en god del biler.. Bilde fra 2 år siden: Og det er jo bare halvparten av stripa + mye biler på parkeringsplasser rundt om Mye gøy som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Edit: Fikk vite nå at han hadde tuv papir liggendes, så da var det ikke noe stress alikevel Men takk for svar det spiller ingen rolle, bilen må være godkjent på bt fordet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Ja, MEN da blir du bare sendt videre til Bt ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 kan bli bøtelagt for dårlige dekk. å det er du som sjåfør som er ansvarlig for at bilen er forskriftsmessig stand. ikke eier. ang senkesett kan de faktisk ta skiltene på bilen. men de gjør som oftest ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Jaja, så lenge eg ikkje mister lappen er eg fornøyd . Om det evnt blir en bot, eller at bilen blir tatt skiltene av går det ikke på mi kappe heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiFtY Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Boten står du ansvarlig for, rent juridisk sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burny_ Skrevet April 25, 2009 Forfatter Share Skrevet April 25, 2009 Ja ja, vet det Men han er såpass av seg han jeg skal kjøre for at han tar den evnt på sin egen kappe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 boten blir registrert på deg som sjåfør. så da må du evt gjøre en avtale med eier om at han tar evt bøter osv. slitte dekk er vel faktisk 1500,- i bot per dekk mener jeg. å siden det er bø det er snakk om, så er vel sjansene stoore for at det vanker noe blålys rundt om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 25, 2009 Share Skrevet April 25, 2009 Oppfør deg pent så minsker sjansen myyye for at du blir stoppa Gjør en avtale med at bileier betaler eventuelle bøter for senk, felger, dekk osv. Det gjør alltid jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå