Gå til innhold

Bli stoppa uten godkjent senkesett + felger? Straff?

burny_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Skal være sjåfør for en kamerat i kveld på hans 2003 525d.

På bilen står det noen 18" hjul, og den er senka.

Problemmet er: Ingen tuv papir, og det står ikke i vognkortet. + slitte dekk bak (under lovlighetsgrensa).

Hva kan jeg som sjåfør få i straff? Kan jeg miste lappen som når du feks har bil som er kappet fjørene på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At senkesett og hjul ikke er godkjent fører til en tur på biltilsynet, noe som ikke har noe med deg å gjøre.

Men bota for slitte dekk kommer i hendene på den som sitter i førersetet. I tillegg får man kjøreforbud for veldig slitte dekk..

Så be han skaffe nye dekk, og kjøre en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen sjangse for at du kan få samme straff som å kappe fjørene?

Slitte dekk, senkinga, og felgene bryr jeg meg ikke så mye om :P Skal bare cruise opp og ned den lokale stripa (treff i dag).

Er heller lappen min jeg evnt er redd for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, har du papirene, så har du bevis på at den ikke er kappa, er den ikke kappa, så mister du ikke lappen (må vise den da men :) )

Stemmer ikke den sånn halveis a?

Edit: Ser du er fra Skien ;) , skal du opp på "rånetreff" i Bø i kveld eller? :) Pleier å bli en god del biler..

Bilde fra 2 år siden:

Og det er jo bare halvparten av stripa :P + mye biler på parkeringsplasser rundt om :) Mye gøy som regel.

10rxr62j5h4jf56vpwdm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boten blir registrert på deg som sjåfør. så da må du evt gjøre en avtale med eier om at han tar evt bøter osv. slitte dekk er vel faktisk 1500,- i bot per dekk mener jeg. å siden det er bø det er snakk om, så er vel sjansene stoore for at det vanker noe blålys rundt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...