raaneren91 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Heisann, jeg får snart lappen. har en volvo 760 men har funnet ut at jeg vil kjøpe noe som man kan sette seg inn i å kjøre, uten at det kan ramle sammen når som helst:D. fått litt sansen for e39. Feil mangler man bør se etter? er dette en slitesterk bil eller er det noe man skal holde seg langt unna? Mvh Ludvig
nicooo Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Morn du og velkommen til forumet Jeg fikk lappen og kjøpte E39 i fjor høst og har ikke angret et sekund etter det kan ikke annet enn å annbefale. bare finn et velholdt eksemplar.
en325ic Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 diesel eller bensin? har kjøpt meg en e39 touring før 1månde sia og angrer ikke! denne da gått 270000km og bærer ikke preg av dette! så lenge biln er tatt vare på så lever disse bilene lenge! og at det er skiftet slite deler.
raaneren91 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 takker:D Vet ikke hørt veldig mye bra om tds faktisk. mener det ikke trengs å gjøre allverdens for å få en tøff bil... skal prøve å få en gubbekjørt en eller en som er eid av voksne personer og ikke er rævkjørt. Hva anbefaler dere. disel eller bensin, om det er sedan eller touringen er akkurat det samme for meg:D
en325ic Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 tds er en skuddsikker motor. brodern har en 725tds og denne er gått langt over 300000km og går kjempe fint inga feil denen maskinen. om du kjøper diesel så har du 3 motorer og velge mellom tds ganske så skuddsikker motor lite feil på common rail har kan du komme borti å måtte bytte dyser disse er ganske så dyr og inline pumpe- pumpe diesel 2l da kan pumpa være defekt eller feiljustert som som reulterer i at biln ikke starter eller er tungstartet. men vet av mange som ikke har hatt noene av disse problemene, men du kan være uheldig å komme borti dette ved valg av diesel. anbelfaler å kjøpe diesel bil fra førhandler med tanke på garanti. ellers så ryker traværsforinger på touringen vær 80km ca etter kordan bilen er blitt brukt. på sedan lever disse lenge! ellers så er det kuler i bakstillingen og kuler fremme! få tatt takst på bil før eventuelt kjøp. vist du ikke er flink til og skru så kan dette koste deg dyrt i deler og jobb. el feil på eldre e39 så har du asc styrenheten som svikter denne koster alt fra 5000- å oppover får å få dette ordnet og vist det er kombi high så er pixel feil i kombi vanlig men ikke bli skremt:) finnes MANGE e39 i norge og mange har ikke neda vært plaget med bilene:)
hillmar Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Å si at tds'en er skuddsikker er vel litt å ta i! Joda, den kan jo gå langt hvis du har flaks. Men det er mange som sliter med problemer på disse. F.eks. tungstarta, drar dårlig ol. og når du får disse symptomene ender du ofte med å skifte pumpa, noe som fort koster 20-30k på verksted. Jeg sier ikke at tds'en er en dårlig motor, jeg har den selv i e39'en med automat og er absolutt fornøyd. Men den er litt "gammal og traust" ift. nyere commonraildiesel. Jeg vil ikke skremme og fraråde trådstarter å kjøpe en tds, men det er greit å være klar over problemene. Alle biler og motorer sliter jo med sine problemer, så om tds'en er værre enn andre vet jeg ikke. Uansett motorvalg så anbefaler jeg E39 iallafall! Og velkommen til forumet!
en325ic Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 men tds e mindre feil på en på commonrail da, men vil jo ikkje skremme tråstarter. kjøp e39 vist du vil, men sørg før at det er komplett service hefte og kjøper har påkosta bil og skifta slite deler
raaneren91 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 blir det bmw så blir det e39 ja. men hvilken motor har jeg ikke bestemt meg for... si 523i eller hva den heter med 170hk, er det noe å ha på eller er de fleste kjørt ihel? Hadde dette vært for ett halvt år siden hadde det ikke blitt bmw for da stod det kun volvo i hue, men har fått sansen for bmw:D Drit lei og skru volvo! takker for raske svar og gode fakta i motsetning til bilforumet som man bare får masse vas i forhold:P skal sjekke ut tds'en. men ossen er det med forsikring, for en som er 18 år`?
Knut O E61 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Det er vel det med forsikring som blir vanskelig. Disse bilene er litt ulykkesutsatt med unge førere. Synd at det er så mange idioter som kjører BMW. E39 er en fantastisk bil. Har en velholdt stasjonsvogn til salgs, men den er sannsynligvis solgt. Kjøperen har ikke sett bilen ennå. Jeg noterer henvendelser i tilfelle noe skjærer seg. Her er min bil. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16985037 Jeg kan si at med de prisforskjellene mellom diesel og bensin som jeg har sett på disse bilene så vil jeg definitivt anbefale bensin. Jeg kjøpte nå en pent brukt E61 diesel, men der synes jeg det var liten eller ingen forskjell på bensin og diesel. Dette er min erfaring etter å ha sett på minst 1000 salgsannonser på BMW 5-serie de siste 3 månedene. Bensinmotorene er også billigere eller mindre risikable å eie når man slipper risioen med turbo, dyser eller dieselpumpe.
Otis Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Det er bare å sjekke på dnb.no eller gjensidige.no Jeg betaler 8400,- for full kasko og jeg er 26 år. Den er ikke billigst for å si det sånn. Men e39 er en sinnsykt behagelig bil å kjøre, ihvertfall når alt er i orden i forstillingen! Den går akkurat dit du vil og det finnes ikke sporing. Har kjørt Volvo V70 -03 modell, og den går alle veier i forhold, river i rattet og greier. Jeg har 520d og den er helt OK. Men du vil vel ha en 523i eller større.
Lars89 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Se HER Sjekka forsikring på meg, 19 år, 16000km, delkasko kom på ca 10K. Men varierer veldig fra person til person
raaneren91 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 takker for svar. for vel begynne med en 520. ikke så lurt å begynne med verstingbilene med en gang man har fått lappen. heller vente til man har litt mer kjøreerfaring;) finnes e39 i en 24 ventilers utgave med 192 hk som e34? sjekket med delkasko komm på en 11 lapper...ikke billig men kjørekomfort å slik man får er det verdt det.
raaneren91 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 pen bil knut, men jeg har mer lyst på manuell giret bil:P litt kresen på akkurat det.
ProjectE39 Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 blir det bmw så blir det e39 ja. men hvilken motor har jeg ikke bestemt meg for... si 523i eller hva den heter med 170hk, er det noe å ha på eller er de fleste kjørt ihel? Hadde dette vært for ett halvt år siden hadde det ikke blitt bmw for da stod det kun volvo i hue, men har fått sansen for bmw:D Drit lei og skru volvo! takker for raske svar og gode fakta i motsetning til bilforumet som man bare får masse vas i forhold:P skal sjekke ut tds'en. men ossen er det med forsikring, for en som er 18 år`? Jeg kjøpte en 99-mod. 523iaT, altså touring og automatgir m/steptronic, i mai 08. Den hadde vært eid av 2 personer, den første kjøpte den ny hos Stenshagen Bil i Oslo og han var direktør i et stort konsern. Den andre eieren, altså han jeg kjøpte bilen av, var også en voksen kar med en god jobb, og bilen var derfor svært velholdt. Alle servicer fulgt, og aldri en eneste anmerkning på EU. Men se opp for rustete bakluke på touringen før 2001! Jeg har fått fiksa meg ny luke av en kompis som driver med biloppretting og lakkering..
raaneren91 Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Se HER Sjekka forsikring på meg, 19 år, 16000km, delkasko kom på ca 10K. Men varierer veldig fra person til person Nice link, stod mye nyttig der ja:D ja det varierer mye fra person til person. får gode rabatter, får å være medlem av MA:D selv om jeg ikke er helt avholds så er kjøring i fylla uaktuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå