Gå til innhold

Min E46 320 M-tech Cab

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg blitt litt klokere på E46 dører også. Dørhåndtaket på passasjersiden sluttet plutselig å fungere, så måtte demontere litt og ut med håndtak. Klarte det tilslutt og fant ut at vaieren hadde løsnet. Fikk festet denne og montert sammen døra igjen :) Blir alltid litt kløing i hodet når man gjøre noe første gang, men fikk det da til :) Skal ut med det på førersiden etterhvert også da jeg skal bytte den ut pga. slitasje :) Fikk også montert gulvmatter i gummi for vinteren :) Skal få tatt en skikkelig vask og knipset litt av interiør og vinterhjul etterhvert. Bilen har også fått originalt understell igjen. Jeg klarte å skade slitasjevarsleren til bremseklossene bak når jeg byttet fjærer, så varsellampa begynte å lyse. jeg byttet denne slitasjevarsleren i en ny idag, men lampa lyser fortsatt. Må denne nullstilles, eller kan jeg ha fått en defekt slitasjevarsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktespylere koster litt over 2 lapper ja mener jeg. Så koster frontlyktene en 6200 pluss moms stk hvis jeg ikke husker helt feil. nivåjusteringa er jeg usikker på, men tror alt ligger i lykta, så sensorer nede på akslingen og ledningsnett dit bør ikke være så alt for dyrt. Er nok lyktene som er dyre. Jeg tenkte å kjøpe lyktespylere først, så sitte på gjerdet og vente på at et frontlyktesett skal dukke opp på ebay. Har sett de der til rundt 6000kr paret. Blir uansett en delvis kostbar investering, men syns det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Da har jeg kjøpt meg vinterbil/ nr2 bil :D kom over en alt for billig jetta som jeg ikke klarte å si nei til :lol: Så nå har jeg mulighet til å parkere E46'n dersom vinterføret blir for ille :) Jetta'n trenger en liten service så skal bli gøy å finskru litt igjen :) Alt er veldig enkelt på disse bilene så:)

Råtassen har en 1,6L med 4-trinns girkasse. Er ellers senket, har panserforlenger og en noe ufrivillig emblemfri grill :lol: Dette skal bli morsomt og harry å dure rundt i :P

DSC00734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har vært dødt her en liten periode. Er ikke så mye som skjer med bilen for tiden annet enn vask og kjøring :) hanskerommet mitt har vært i vranglås en god stund, men igår fikk jeg endelig lirket det opp da jeg måtte ha tak i servicehefte iogmed at jeg skal bestille service snart(Fant ut at jeg skal ha insp I:)). Turte ikke smekke igjen uten å ha tatt en titt på låsen så skrudde ut denne og her var det brudd gitt. Så fikk lodda på denne og da var det futt i låsen igjen :) Så nå er den funksjonibel igjen. tenkte kanskje flere har hatt dette problemet så her hadde dere et tips om hva som kunne være årsaken ihvertfall :)

19ne13wtyc53rx8psso3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Hadde det hvert meg ville jeg fjernet øyelokkene! :) Vet du prisen på felgene?

De er fjernet for snart 1 år siden, noe som vises godt dersom en ser lengre enn de første bildene :wink: Prisen på hjulene er ifølge Gs-bildeler 32 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du investere 32 lapper i nye hjul? Eller er det bare jeg som ikke har fått med meg alt som skjer i verden? :wink:

Haha, nei det er de originale 18" hjulene som fulgte med bilen det er snakk om. De koster faktisk 32 000 nye med dekk ifølge gs, selv om en kanskje ikke skulle tro det. :shock: Skal jeg kjøpe nye sommerhjul til bilen blir det 19" BBS RS GT, men de koster vel nesten det samme så det har jeg ikke råd til nå. Kan vel egentlig kalles en drøm. Men aksjene mine gikk vel opp en 13% idag så det er lov å drømme :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...