Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Holder vel til der oppe, men er mye dyktige folk fra detailersclub som bor andre steder i landet også. Mange perfeksjonister virker det som... Og 2 av dem bor i Moss, jeg er vel litt perfeksjonist. Men er ikke så dreven ennå, dessverre.
Odd-M Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Kjøp maskin og produkter og gjør jobben selv. Tok min egen bil med proffprodukter forrige helg. Mye arbeid og en liten engangsinvestering i stæsj, men syyykt tilfredsstillende å se resultatet etterpå! Dette er avhengighetsskapende...
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Kjøp maskin og produkter og gjør jobben selv. Tok min egen bil med proffprodukter forrige helg. Mye arbeid og en liten engangsinvestering i stæsj, men syyykt tilfredsstillende å se resultatet etterpå! Dette er avhengighetsskapende... Men altså, det er noe med proffprodukter også, om man ikke kan bruke det så kan det bli verre enn "amatør" produkter.. Så man bør vel ha litt peil før man setter i gang!
Ad|oS Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Men se heller det positive med det, altså at du kan utvikle deg med produktene og at du ikke "går lei" dem med en gang hehe Dessuten, det er en bedre investering å kjøpe produkter for 1500kr å ha nok til noen behandlinger, enn å få noen til å gå over bilen din for 1500kr
Odd-M Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Jeg har lest og lest på emnet og fikk noen timers oppstartguide fra en som definitivt kan faget, en av Scandicshine-gutta. Det gikk egentlig kjempebra. Men en roterende maskin kan skape store skader ved feil bruk ja... Bilen må være GRUNDIG rengjort og man må bruke rett produkter til rette pads. Maskinen regner jeg med å ha til "evig tid" med min fritidsbruk og produktene er ikke dyrere enn vanlige håndprodukter.
Odd-M Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Hvem gjør en bra jobb for 1500,-?? En skikkelig runde koster minst 3 ganger så mye.
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Men se heller det positive med det, altså at du kan utvikle deg med produktene og at du ikke "går lei" dem med en gang heheDessuten, det er en bedre investering å kjøpe produkter for 1500kr å ha nok til noen behandlinger, enn å få noen til å gå over bilen din for 1500kr /signed
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Hvem gjør en bra jobb for 1500,-?? En skikkelig runde koster minst 3 ganger så mye. Det dobbelte så har du normalprisen for de som er flinke og tar det som en hobby!
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Jeg har lest og lest på emnet og fikk noen timers oppstartguide fra en som definitivt kan faget, en av Scandicshine-gutta. Det gikk egentlig kjempebra. Men en roterende maskin kan skape store skader ved feil bruk ja... Bilen må være GRUNDIG rengjort og man må bruke rett produkter til rette pads. Maskinen regner jeg med å ha til "evig tid" med min fritidsbruk og produktene er ikke dyrere enn vanlige håndprodukter. Helt riktig det du sier, så research kan være smart.. samtidig kanskje prøve en DA maskin før man går på roterende!
Odd-M Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Hvem gjør en bra jobb for 1500,-?? En skikkelig runde koster minst 3 ganger så mye. Det dobbelte så har du normalprisen for de som er flinke og tar det som en hobby! På en rimelig 1-stegs jobb kanskje...
sladjan Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Syns jeg har sett at noen av scandicshine gutta er fra Oslo, men kansje jeg har missforstått litt Omnislash: Nå har mysild nylakka bil og å polere en nylakka bil som ikke blir kjørt mer enn 3mil i uka er ingen problem for å få en "bra" resultat, på detailercluben snakker vi Proffe PROFFE folk som virkelig vet hva de driver med, de får biler med stygg lakk til å se nye ut omtrent.
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Syns jeg har sett at noen av scandicshine gutta er fra Oslo, men kansje jeg har missforstått litt Omnislash: Nå har mysild nylakka bil og å polere en nylakka bil som ikke blir kjørt mer enn 3mil i uka er ingen problem for å få en "bra" resultat, på detailercluben snakker vi Proffe PROFFE folk som virkelig vet hva de driver med, de får biler med stygg lakk til å se nye ut omtrent. Hehe, mye mulig. De skulle starte opp etterhvert, men har ikke hørt noe. Og mine kompiser kjenner jo Kjetil fra Scandicshine og Tommy her inne blandt annet.. Men altså, den ene bilen Mysild polerte var ikke nylakkert som jeg har sett her inne, og ja jeg har jo vært vitne til Detailersclub gutta i action flere ganger, så jeg vet de er Proffe, og det er jo helst av dem jeg vil lære av.. men det er nå sånn at det ikke alltid passer.. Men det er treff for DCN 13. september på Nedre Eiker Buskerud.... jeg tenkte ta meg turen dit samme helg som BMW CCN på Våler!
Ad|oS Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Helt riktig det du sier, så research kan være smart.. samtidig kanskje prøve en DA maskin før man går på roterende! Slet lenge med å velge mellom roterende og DA selv, og endte opp på DA av frykt for å gjøre noe feil. Har fått greie resultater med den, men det har vært på ganske myk lakk. På hard lakk tar det år og dag å få greie resultater... Etter først gang med roterende var jeg frelst, og nå kommer det nok en roterende i hus om kort tid. Var redd i begynnelsen, men gikk veldig bra egentlig. Fikk også resultatene veldig mye fortere. Hvem gjør en bra jobb for 1500,-?? En skikkelig runde koster minst 3 ganger så mye. Det dobbelte så har du normalprisen for de som er flinke og tar det som en hobby! På en rimelig 1-stegs jobb kanskje... Jeg tenker meg ca en slik pris dersom jeg skal ta en bil, og den ikke er altfor ille. Selvsagt må prisen opp dersom det er snakk om korrigering av lakken da det tar lang tid å få det bra, og man som regel må gå over lakken en del ganger for å få et bra nok resultat. Etterhvert som jeg blir bedre vil jeg heller kunne øke prisen litt, selv om jeg selv synes jeg begynner å få ganske så bra resultater Har dog fremdeles mye å lære BTW: Min forbannelse når det gjelder bilpleie er at jeg har en tendens til å være for grundig hehehe Men altså, den ene bilen Mysild polerte var ikke nylakkert som jeg har sett her inne, og ja jeg har jo vært vitne til Detailersclub gutta i action flere ganger, så jeg vet de er Proffe, og det er jo helst av dem jeg vil lære av.. Dersom det er bilen til Lars89 du tenker på var det jeg som tok korrigeringa på den
///Mysild Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Men altså, den ene bilen Mysild polerte var ikke nylakkert som jeg har sett her inne, og ja jeg har jo vært vitne til Detailersclub gutta i action flere ganger, så jeg vet de er Proffe, og det er jo helst av dem jeg vil lære av.. ad|os brukte den roterende, men jeg gikk over og fjernet kjøresporene med DA etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå