Gå til innhold

SLETT DENNE


Beamer
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har også problem med bensinforbruket...

om lambdasondene er tilkoblet får motorn så lite bensin at den ikke går på alle sylindrene en gang..

om de er koblet ifra så går den helt fint men drar over 2 liter på mila.

Hvem har slikt program slik at en kan se verdiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi er enig her nu :D

Enig jeg også :D Kunne ikke drømt om å hatt noe annet enn automat i 7'ern :P

Automatgir er en genial oppfinnelse :applause: Kunne tenkt meg å hatt det i alle bilene mine.

Men desverre må jeg sitte å røske i ei grautsleiv i bilen jeg bruker til jobb :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også problem med bensinforbruket...

om lambdasondene er tilkoblet får motorn så lite bensin at den ikke går på alle sylindrene en gang..

om de er koblet ifra så går den helt fint men drar over 2 liter på mila.

Hvem har slikt program slik at en kan se verdiene?

Da er det vel like greit å bytte begge to samtidig sikkert. Jeg bruker Carsoft som diagnoseprogram. Får kjøpt det hos bilkabel.no f.eks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da manuell i syveren min og vil ikke si jeg er misfornøyd ;)

Nei misfornøyd kan man vell aldri bli i en 7'er, men hvis du hadde hatt automat, så hadde du vell ikke skiftet til manuell?

Jeg er så heldig at jeg har automat i lastebilen min og, det er jeg fornøyd med. Er drit lei av å gire og klutsje i trafikken, spesielt etter mange år med kjøring i oslo og trondheim. Nu er jeg mer opplagt når jeg kommer frem, om det skulle være på jobb eller privat :D

Jobb bil med manuell, ja det kan man ikke være fornøyd med :tongue: hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da manuell i syveren min og vil ikke si jeg er misfornøyd ;)

Nei misfornøyd kan man vell aldri bli i en 7'er, men hvis du hadde hatt automat, så hadde du vell ikke skiftet til manuell?

Det var vel nettopp dette jeg gjorde? :) Bygde om bilen fra autolat til manuell i vinter, savner ikke automat enda. Men er vel mest for spesielt interesserte antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til alvor :P Da er fronten endelig taksert, og da ser det ut til at det blir oppgradering til facelift nå som nesten alt må skiftes uansett :wink: Antageligvis disse lyktene jeg går for.

utug7b5mcfbgtuq4bx1k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har e39 540 med automat... ligger på rett under literen i 90kmt og rett under 2 på bykøring... i sommer var jeg en tur i tyskland med den og da lå jeg i 150kmt hele veien å da lå jeg vel på mellom 1,1 og 1,2... men deilig å kjøre nedover i en sånn bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har e39 540 med automat... ligger på rett under literen i 90kmt og rett under 2 på bykøring... i sommer var jeg en tur i tyskland med den og da lå jeg i 150kmt hele veien å da lå jeg vel på mellom 1,1 og 1,2... men deilig å kjøre nedover i en sånn bil...

En tanke lavere forbruk enn på min da ja. Tror jeg bytter begge lambdaene for sikkerhets skyld, i og med at jeg har fått feilkode på lambda et par ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører min 540 på 0.85 langkjøring(krsund - østersund) og 1,15-1,3 på bykjøring, kan ikke forstå at vektforskjellen på bilene våre skal gjøre så stor forskjell, Jeg har manuellkasse og større dyser og er mappet for kompressor så den går litt fetere enn den skal, blir interessant å se om ei uke når kompressoren kommer på igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger nu på ca 0,95l på mila på blanda kjøring. Ligger jeg i 80 sone eller andre norske soner, så har jeg et vannvittig lavt turtall, er beregna litt for å ligge og kruse på motorvei med høyrere hastighet. Når jeg kjørte i sverige, så vil jeg nesten si at den gikk rimeligere når jeg fikk litt høyere fart enn i norge. I en E38 så ruller man utrolig langt, man må være skikkelig "lastebil sjåfør" for å klare å utnytte den enorme rulleomkretsen, vekta og automatkassa. Finn en plass der dere holder en bestemt fart for så og se hvor langt man ruller, da vil man garantert se at 7'ern ruller langt. Utnytt det og slutt å røre den bremsa, tenk at vær gang du bremser, så bruker du faktisk drivstoff i prinsippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...