Gå til innhold

SLETT DENNE

Beamer
 Share

Anbefalte innlegg

Verkstedet hadee ikke tid til å skifte motor før langt uti Mai, så da valgte jeg å ta pengene å gjøre det selv. Da blir det nok montert 4liter, må bare finne girkasse først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva ligger en 4liter og kasse på i pris da? noe av drivverk/bremser som må skiftes da?

har du tenkt å få det godkjent?

skal ha for gamlemotoren og kanskje girkassa så jeg har litt i backup da?:P

Angående gammelmotoren så kommer jeg til å reparere den hvis det er håp, og da blir den nok solgt for en fin sum:) hvis ikke kan den jo bli et rått barbord/skap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren tatt ut. Det viste seg å være ett hull på hver side i blokka, så det blir delemotor for den som er intr.! Bare å spyle motorrom og gjøre klart for montering av 4 liter da :) Nå får jeg jo endelig skiftet styresnekka også, pga stoor slakke :wink:

mu80rujnfaat6r4gmyuj.jpg

7mptnuzwkpkbcxvl0eq6.jpg

etwkeeh1xke1qp1mkub8.jpg

Her ser man tydelig forskjell på 730 og 740 mellomaksling, den lengste er fra 730:

d9pr8mev47yprticl3ms.jpg

Så da er 740 delebilen min inntjent en gang til, da den har både mellomaksling og diff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye skal du ha for motoren da? :) noen ulyder i den mens den fungerte?
Får vente å se hvor mye jeg må bruke av den før jeg monterer den andre, men det må vel bli ganske billig :) Det var kun en svak tikking fra en ventil ved kald motor, tror ikke det var kritisk. Girkasse å eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Min bror hadde denne bilen for en del år tilbake. Det var han som satt i nytt interiør i den og han har dørtrekkene som hører til setene med memory for førersetet liggene.

slenger med noen bilder av bilen når han hadde den.

7eren.jpg

n616664408_121894_3883.jpg

travparken.jpg

untitled.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er 4l motor og gir kommet i hus :) Ble en del skruing på den da jeg må flytte over bunnpanne og registerdeksel fra den gammelmotoren.

Flott register :)

gz7s5jp1ipu335akbtf2.jpg

Glassblåste og nylakkerte deler klar for montering:

tsdht0pwuwiclpmbau0l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...