Gå til innhold

SLETT DENNE

Beamer
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ga F og bestilte nye deler fra GS, så er det i alle fall en sjangs for at det holder. Burde jo uansett ha skiftet lageret om jeg skulle brukt deler fra en annen kasse, og alle tetninger, olje og filter som jeg også måtte kjøpt nytt, så da tok jeg liksågodt med rubbel og bit. Må jo helst få sammen dritten fortest mulig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Deler ankommet, så da er det bare å finne tid til å reparere :wink:

Lurer også på om en, eller begge lambdasondene kan være dårlig. Etter det ble en E38 730 til i bygda, ser jeg at min bruker vesentlig mye mer(ca. 1.2l/m), i forhold til den(0,8l/m) på langkjøring. Greitt og visst hva andre har i forbruk på sine V8'ere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 4,4. Bruker ca 1,6-1,7 på by. Og ca 0,9 på langkjøring. 3literen brukte ca o,89 og 1,4. 3literen var fin på forbuket, men 4.4n er verdt det:)

(obs. Er målinger på kjørekomputer...)

hva synes du om 4literen vs 3literen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 4,4. Bruker ca 1,6-1,7 på by. Og ca 0,9 på langkjøring. 3literen brukte ca o,89 og 1,4. 3literen var fin på forbuket, men 4.4n er verdt det:)

hva synes du om 4literen vs 3literen?:)

Kjørte tur retur rudskogen, og da målte komputeren 1,2 og etter triptelleren gikk den på 1,3. Det må en vel kalle langkjøring. 4literen er jo nesten ikke sammenlignbar med 3literen, helt rått :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også omtrent samme erfaringene med forbruket på min bil, bare at jeg sjeldent kommer under litern på langkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også omtrent samme erfaringene med forbruket på min bil, bare at jeg sjeldent kommer under litern på langkjøring :)

Ok, får ta å måle lambdaene å se om de har unormale verdier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs, ble en trykkleif der.. 740n bruker ikke like mye som 730n.... 0.98 var det som sto på vei hjem fra trondheim med den. men vet ikke hvor nyaktig opplegget der er ass, skal måle den på telleren neste gang

den 730n som er kommet til bygda, er ikke min gamle det? ble solgt til hemne elns den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket live data fra DME på Carsoft mens bilen gikk for å se om jeg kunne se om det var feil på lambda, men er vel sikkert ingen andre heller som vet hva disse tallene sier? :wink: Prøvde også å koble fra en av lambdaene, men det ble ingen forandring i tallene. Målte de også med multimeter, men da det ikke finnes noen klare svar på hvilke verdier det skal være er det ikke så greit å vite om de er ok eller ikke :roll:

08sckrpe6l5q3rlq8ma4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...